Şocuri şi jocuri erotice sau „50 de umbre ale lui Christian Grey”
https://www.ziarulmetropolis.ro/socuri-si-jocuri-erotice-sau-50-de-umbre-ale-lui-christian-grey/

Întotdeauna am crezut că numai bărbaţii pot scrie scenarii pentru filmele de ficţiune cu secvenţe erotice, dar m-am convins că femeile au mai multă imaginaţie. Curiozitatea mea impulsivă m-a împins spre sala de cinematograf, ca să înţeleg de ce isteria succesului unei banale cărţi cu subiect erotic, scrisă de o femeie, a acaparat mintea omului de rând, şi între timp a devenit film de mare succes.

Un articol de Monica Andrei|4 Martie 2015

„Cartea cuprinde toate fanteziile mele erotice”

E L James, cu numele real Erika Leonard, trăieşte la Londra, este căsătorită, are doi băieţi adolescenţi, scrie şi publică trilogia erotică “50 Shades of Grey”, sparge box-office-urile la vânzare, cu doi ani în urmă.

Cartea se traduce în 30 de ţări. O casă de producţie de film, “Universal Pictures”, câştigă drepturile de autor pentru a o ecraniza. “50 de umbre ale lui Grey”, în regia lui Sam Taylor-Johnson, unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului 2015 are deja statistici zdrobitoare la încasări, peste 409,6 milioane de dolari pe plan mondial. În România, filmului i se făcea zgomot publicitar de la finalul anului trecut, iar din februarie de când a fost lansat a ajuns deja pe primul loc la vânzări de bilete.

„Cartea cuprinde toate fanteziile mele erotice”, este pumnul dat în plexul jurnaliştilor, ca să le închidă gura, de către autoarea care a visat întreaga viaţă să scrie cărţi. Nu ştim dacă fanteziile erotice din carte jucau febril doar pe scena minţii scriitoarei şi aşteptau să fie exteriorizate pe hârtie, sau sunt cele din culisele de pe scena vieţii, Eu una am îndoieli cronice după ce am văzut filmul.

Eros îl bate pe Thanatos, ca să-i producă plăcere

Spectatorul vine la film ca să se regăsească în ceea ce vede ecran la cinematograf. O realitate creează altă realitate, iar lumea se hrănește cu realitatea iluziei.

Nevoia de a fi altcineva, viaţa între Eros şi Thanatos, fuga de realitate prin evadarea în imaginar sunt alte motive ascunse ce-l trimit pe om la teatru sau la film. Psihanaliştii au explicat bine fenomenul prin faptul că plăcerea caută refugiul în universul imaginar.

În cazul filmului “50 de umbre ale lui Christian Grey”, Eros îl bate pe Thanatos de-i rupe oasele, ca să-i producă plăcere prin durere. Povestea e cam aşa: Anastasia Steele (Dakota Johnson), studenta timidă din ultimul an, la literatură engleză, îi ia interviu pentru revista facultăţii lui Christian Grey (Jamie Dornan) tânărul intimidant, uşor nevrotic, care la 27 de ani are afacerea proprie şi un imperiu financiar, o imagine confecţionată în faţa lumii ce ascunde un trecut cu o biografie de penitenciar.

Mama lui fusese o prostituată care se droga. După moartea ei, Christian care avea patru ani, a fost înfiat. La 15 ani a fost sedus de o prietenă a mamei lui adoptive, apoi 6 ani a fost sclavul ei sexual. Demonii interiori nepotoliţi îl determină să-şi creeze propria lume, protejată de contracte confidenţiale de senzualitate, o cameră cu jucării sexuale, iar femeia să devină răzbunarea lui pe viaţă.

Nu-şi aminteşte figura celei care i-a dat viaţă, doar traumele din acea perioadă care îi muşcă sufletul. Ana, aşa cum o alintă Christian, provine dintr-o familie modestă, are o mamă “romantică”, este la al cincilea mariaj, un tată lipsă, şi se simte atrasă de Christian.

Actul sexual negociat prin contractul de senzualitate în siguranţă

Până să o cunoască pe Ana, Christian mai adusese în camera lui secretă vreo 15 femei. O pune să semneze mai întâi un act de confidenţialitate privind relaţia lor. Nimic grav. Ana primeşte apoi, un plic ce conţine un formular de “contract de senzualitate”, pe care trebuie să-l citească.

Avea de ales nişte poziţii sexuale, de bifat ce şi-ar fi dorit să facă în timpul unui act sexual, cu ce obiecte şi în ce poziţii, în urma unor negocieri. Şi pentru că femeia îşi bate joc de bărbatul care o adoră şi aleargă după cel care se poartă dur cu ea, curioasă, Ana merge mai departe, vizitează “camera de joacă” unde el îi prezintă multe „jucării sexuale”.

Christian îi vorbeşte despre poziţii sexuale, îi mai spune că vrea sex dur, iar fata mai crede că îi va ceda pentru dragoste romantică, mărturisindu-i că e virgină, iar el rezolvă problema.

Termenii contractului între dominant, (Christian) şi supusă (Ana), se referă la “senzualitatea în siguranţă”, confidenţialitatea cuplului, respect pentru partea dominantă, întreţinerea de relaţii sexuale doar cu partea dominantă, măsuri medicale contraceptive, consumarea anumitor alimente, fără alcool, ţigări, droguri, pentru partea supusă.

Cuplul trebuia să doarmă în camere separate, să se vadă doar de vineri până duminică în casa dominantului. Partea supusă să ajungă în camera cu jucării sexuale de câte ori doreşte partea dominantă, să aştepte în spatele uşii, dezbrăcată, în genunchi.

“Dacă mi te vei supune voi fi devotat!”

Întotdeauna psihologia erotismului începe cu o fixaţie, adică concentrarea atenţiei pe celălalt, printr-o proiecţie imaginară, pentru că fiecare trăieşte în propria lui realitate despre lume şi viaţă. Nu are de a face cu iubirea. Fiecare vrea să domine ceva în celălalt prin proiecţiile imaginare pe care le face asupra lui.

“Dacă mi te vei supune voi fi devotat!” îi spune Christian când negociază contractul, pentru că doreşte să obţină de la partenera sa sexuală folosirea a cât mai multe dintre jucăriile aflate în acea cameră, în timpul actului sexual. Tânăra negociază printre altele şi pentru a vedea un film împreună, mersul la patinoar, o cină în doi, sau o noapte petrecută în acelaşi pat…

Tremurând de dorinţă, îşi dă ochii peste cap, îşi muşcă des buzele, gesturi excitante pentru Christian, care o introduce treptat în lumea lui. Un preludiu ce pare promiţător şi incitant se termină cu jocuri erotice şocante de fiecare dată.

“A-ţi depăşi limitele înseamnă a-ţi depăşi frica, pentru că frica nu este decât în mintea ta!” îi spune Christian când o loveşte. Anularea fricii şi supunerea înseamnă pentru el ca partea supusă de bună voie şi nesilită de nimeni să accepte şi să respecte tot ce scrie în contractul de senzualitate. Durerea ei îl excită. La început, ea recunoaşte că-i place, dar nu e decisă să semneze contractul.

Instinctul sexual asigură conservarea speciei, nu şi “perfecţionarea” dragostei. Dragostea dă euforia, entuziasmul şi atracţia pentru altă fiinţă şi declanşează erotismul.

Ca să-ţi depăşeşti propriile tale limite sexuale poţi intra în câteva poziţii tantra yoga, ţine de experienţa şi imaginaţia fiecăruia, de a nu-şi pune cătuşe fanteziei erotice şi de a ajunge la orgasm multiplu şi la stări mentale uluitoare, fără lovituri de bice, fără obţinerea plăcerii prin durere. Mai ţine şi de o practică spirituală unde rolul important îl are bărbatul prin modul cum îşi controlează corpul ajutându-se de respiraţie. Loviturile aplicate pentru obţinerea plăcerii sexuale ne introduc în zona patologiei.

În toată povestea asta, Ana nu e ameninţată de rivale, pentru că nu orice femeie e dispusă să semneze un contract unde să-şi „negocieze” senzualitatea, prin folosirea în timpul actului sexual a unor jucării „interzise“, prin legarea mâinilor şi a picioarelor, suspendare, bandă pe ochi sau să rabde pedeapsa prevăzută în contract, de a încasa treptat până la 50 de bice pe corp.

Dragostea e plătită scump, iar după astfel de “reprize” sexuale, Ana are tot ceea ce n-ar fi gândit vreo femeie că poate avea, de la capriciile mărunte, de genul haine la modă, călătorii cu destinaţie exotică, surpriza plimbării cu elicopterul, o casă, o maşină nouă… Filmul se termină cu secvenţa pedepsei, când Ana, în urma negocierii, suportă doar 6 bice pe spate. Plângând, pleacă din viaţa lui Christian. Se spune că, în filmul următor, realizat după volumul al II-lea al trilogiei, ea se va întoarce. O să vedem ce o determină să formeze cazul psihiatric pereche.

Orgasm minat în secvenţe trucate

“50 de umbre ale lui Grey”, nu este un film porno. În secvenţele de (per)versiune clasică filmate de sus sau în plan îndepărtat, vedem nuduri unduindu-se în clarobscurul camerei, fără organele sexuale la vedere. În toate filmele porno sunt filmate poziţiile şi organele sexuale, gesturile partenerilor sunt aceleaşi. Se ştie clar, publicitatea excită, iar omul intră în sala de cinematograf şi vede filmele cu secvenţe erotice care au mare succes la public.

Tocmai aceste secvenţe erotice vând filmul. Sunt filmate în destule duble, indiferent de poziţii, dispoziţii, fantezii erotice, trucaje, apoi sunt îmbinate la masa de montaj, ca să iasă perfect scena. Dacă în film un orgasm poate fi mimat şi umple cu bani conturile actorilor, până la refuz, în viaţa de toate zilele lucrurile stau altfel. În viaţă, până la orgasmul reciproc avantajos în cuplu ne mănâncă sfinţii.

Iar în ceea ce priveşte dragostea, Dumnezeu a vrut ca scopurile la superlativ să rămână tainice în privinţa femeii şi a bărbatului. Rămâne unul dintre marile mistere ale lumii în legende, dacă după o partidă de sex se instalează dragostea în cuplu.



17
/02
/19

CRONICĂ DE FILM În „Marele Dictator” (1940), Chaplin îl parodia pe Hitler. Scena jocului macabru cu globul pământesc folosit ca balon a devenit cult. Un portret sarcastic al unui om diabolic care influenţează întreaga lume face şi regizorul Adam McKay în „Vice”, o satiră la adresa fostului vicepreşedinte american Dick Cheney.

12
/02
/19

Franco Zeffirelli alături de Robert Powell pe platourile de filmare la Iisus din Nazareth (1976). Regizorul şi producătorul de film, teatru şi operă Franco Zeffirelli împlinește, astăzi, 96 de ani.

12
/02
/19

Filmat în haoticele cartiere din Liban, CAPERNAUM prezintă povestea inspirațională a unui băiețel care se luptă să supraviețuiască sorții copleșitoare. Filmul, care a luat Marele Premiu al Juriului la Festivalul de Film de la Cannes din mai 2018 (unde s-a bucurat de 15 minute de ovații în picioare), este acum considerat unul dintre concurenții principali în cursa pentru premiul Oscar pentru cel mai bun film într-o limbă străină. Capernaum intră din 8 martie (2019) în cinematografele din România.

10
/02
/19

„Când am început jucam la amatori, îl imitam pe Beligan. Doar când am dat examen la Institut, mi s-a spus «mă, tu îl imiți pe Beligan!». Și atunci mi-am dat seama și am căutat să scap de chestia asta.” , spune Victor Rebengiuc, actorul care a împlinit, astăzi, 86 de ani.

10
/02
/19

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră mondială în secțiunea Forum a Festivalului de la Berlin, „Monștri.”, debutul în regia de lungmetraj al lui Marius Olteanu, este un film care tratează cu delicatețe un moment de cumpănă din relația unui cuplu din București, interpretat de Judith State și Cristian Popa.

10
/02
/19

"Învigătorul uită că se află într-o cursă, lui îi place doar să alerge." - Joe Pesci, "A funny guy", Joe Pesci, laureat al premiilor Oscar, comediant şi interpret al unor personaje extrem de volatile, într-o varietate de genuri cinematografice, născut, la Newark, New Jersey a împlinit, ieri, 76 de ani.

09
/02
/19

Actorul britanic Albert Finney, nominalizat de cinci ori la premiul Oscar şi cunoscut pentru apariţiile sale în filmele "Tom Jones", "The Dresser", "Murder on the Orient Express" şi "Erin Brockovich", a murit la vârsta de 82 de ani. Finney a combinat filmul, apariţiile TV şi scena, de-a lungul unei cariere remarcabile de şase decenii.

08
/02
/19

INTERVIU „Monștri.”, debutul regizorului Marius Olteanu, este singurul film românesc din selecția din acest an a Festivalului de la Berlin, unde a fost inclus în secțiunea Forum. Un film cu o „poveste de dragoste atipică”, așa cum o numește Marius Olteanu, care vorbește pe larg despre realizarea acestui lungmetraj ambițios.

07
/02
/19

Mâine (joi), începe, la Berlinale Palast, Festivalului de Film de la Berlin.Eevenimentul va fi deschis de actriţa Juliette Binoche, preşedinta juriului internaţional de anul acesta, Monika Grütters, ministrul german al Culturii, Michael Müller, primarul Berlinului si Dieter Kosslick, directorului Berlinalei. Cea de-a 69-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin va avea loc în perioada 7 - 17 februarie.

05
/02
/19

Ro Image 2000 împreună cu Idea Film Distribution anunță premiera în cinematografe a filmului semnat de Gabi Virginia Șarga și Cătălin Rotaru. Inspirat de scandalul media care a cutremurat sistemul medical din România acum trei ani, SĂ NU UCIZI reprezintă debutul în lungmetraj al celor doi regizori și va putea fi văzut în cinematografe din 1 martie.

Page 1 of 22812345...102030...Last »