„SOLDAȚII. POVESTE DIN FERENTARI” în competiția oficială la San Sebastian International Film Festival
https://www.ziarulmetropolis.ro/soldatii-poveste-din-ferentari-in-competitia-oficiala-la-san-sebastian-international-film-festival/

Filmul „Soldaţii. Poveste din Ferentari”, debutul în lungmetraj al regizoarei Ivana Mladenovic, va avea premiera europeană în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la San Sebastian.

Un articol de Petre Ivan|7 August 2017

Pelicula a fost selectată în competiția oficială a celei de-a 65-a ediții a prestigiosului festival din Spania, eveniment ce se va desfășura în perioada 22-30 septembrie 2017.

Ultima selecție a unui film românesc în competiția Festivalului Internațional de Film de la San Sebastian a avut loc în urmă cu 37 de ani, când România a fost reprezentată tot de o femeie regizor : Malvina Urșianu cu producția „ Întoarcerea lui Vodă Lăpușneanu” (1980).

„Soldații. Poveste din Ferentari” spune povestea lui Adi, un antropolog de 40 de ani, părăsit de curând de iubita lui, care se mută în Ferentari pentru a documenta un doctorat despre manele. Acolo, îl întâlnește pe Alberto, un rom sărac, fost pușcăriaș, care promite să-l ajute să cunoască cântăreți.

Destul de repede, cei doi încep o relație, în care Adi îl hrănește pe Alberto cu planuri improbabile de ieșire din sărăcie, iar Alberto pe Adi, cu vorbe dulci bine ticluite. Când banii se termină, amândoi se trezesc captivi într-un apartament în care se iubesc sincer și se folosesc unul de altul.

Pelicula, o adaptare liberă după romanul „Soldații. Poveste din Ferentari” de Adrian Schiop, publicat la Editura Polirom în 2013, îi are în rolurile principale pe Adrian Schiop și Vasile Pavel Digudai.

„Pentru mine, „Soldații. Poveste din Ferentari” este în primul rând o poveste de dragoste și apoi, când eșecul devine iminent, o fabulă despre vinovăție”, declară regizoarea Ivana Mladenovic.

Filmul arată ce se întâmplă când burghezia intelectuală și categoria hiperpauperă a marginalilor intră în coliziune. Sunt două lumi total diferite, cu diferențe majore, ireductibile. De fapt, în Adi și Alberto se întâlnesc două feluri de disperare umană: unul din cauza singurătății din mijlocul marilor orașe, celălalt din cauza sărăciei, generând captivitate chiar și după ieșirea din închisoare. Sentimentele care se țes între ei vin astfel dintr-un registru bazal: frică de abandon, neîncredere, nevoie de putere și securitate emoțională. Sărăcia e un fapt, nu este ceva de disecat sub lupă și nici vreo sursă de magie artistică. A fi sărac sau captiv în dependențe economice umilitoare sapă direct la rădăcina demnității umane. – Ivana Mladenovic.

Ivana Mladenovic s-a născut în 1984 în Serbia. După ce a studiat Dreptul în Belgrad, s-a mutat în România unde a absolvit Secția de Regie a Universității de Artă Teatrală și Cinematografică “Ion Luca Caragiale” (2010), precum și Masterul în regie de film (2011).  Anul trecut, Ivana Mladenovic a debutat ca actriță în lungmetrajul lui Radu Jude – “Inimi cicatrizate”.

Foto: SOLDAȚII. POVESTE DIN FERENTARI – facebook

15
/01
/19

Incluse în proiectul Viitorului Memoriei, o platformă dedicată memoriei Holocaustului în România, filmele documentare realizate, fără patos, de Olga Ștefan înregistrează mărturiile prețioase ale mai multor supraviețuitori ai persecuțiilor împotriva evreilor. O formă de amintire necesară și inevitabil fragmentată.

14
/01
/19

Aflat la cea de-a 5-a ediție, Oscar Weekend aduce la Cinema Elvire Popesco cele mai titrate filme ale anului 2018, propuse sau aflate în cursa pentru Oscarul la categoria „Cel mai bun film într-o limbă străină”.

09
/01
/19

Folosirea tot mai numeroaselor servicii de streaming pare să înlocuiască încet dar sigur mersul la cinema. O platformă ca Netflix a devenit cunoscută în special pentru seriale. Însă există câteva site-uri unde cinefilii pot să vadă filme de artă, vechi sau noi, la un preţ accesibil.

07
/01
/19

Filmele biografice „Green Book” şi „Bohemian Rhapsody” şi drama „Roma” au fost marile câştigătoare la cea de-a 76-a ediţie a galei Globurilor de Aur, care a avut loc duminică seară la Los Angeles.

06
/01
/19

PREVIEW Anul 2019 se anunță promițător pentru cinematografia română. Cele mai așteptate sunt noile filme realizate de Cristi Puiu și Corneliu Porumboiu, cu o potențială premieră la Cannes. Tot în acest an va ieși în săli și „Nu mă atinge-mă”, controversatul debut al Adinei Pintilie.

28
/12
/18

OPINIE Scris și regizat de Alfonso Cuarón, „Roma”va rămâne foarte probabil în istorie ca filmul despre care s-a discutat și s-a scris cel mai mult în 2018. Și asta chiar înainte de premiera mondială la Festivalul de la Veneția, unde a obținut, fără rezerve, Leul de Aur.

21
/12
/18

Primul week-end din 2019 aduce pe marile ecrane din România o nouă producție Columbia Pictures: “Holmes & Watson” – o comedie de aventuri, probabil cel mai amuzant film de până acum despre celebrul detectiv și asistentul său. Cei nerăbdători îl vor putea urmări, în avanpremieră, încă din 28 decembrie 2018.

20
/12
/18

Jason Momoa aduce pacea între lumea de la suprafaţă şi regatul celor şapte mări în ,,Aquaman”, alături de Amber Heard, Willem Dafoe, Nicole Kidman şi Dolph Lungdren, într-un un nou film din seria universului DC, care va putea fi vizionat de vineri, 21 decembrie, în 3D, IMAX 3D, Dolby Atmos şi 4DX.  

20
/12
/18

Ce merită să păstreze memoria cinefilă și istoria cinema-ului din anul 2018? Am făcut o listă, inevitabil subiectivă, a celor mai ambițioase și mai reușite filme văzute în acest an. Filme de mari autori: de la Lars von Trier, Alfonso Cuarón sau Steven Spielberg, până la Chang-dong Lee sau Hirokazu Koreeda.

20
/12
/18

Trofeul NexT 2018 a revenit scurtmetrajului Hector Malot: Ultima zi din an, regizat de Jacqueline Lentzou, în timp ce Premiul „Cristian Nemescu” pentru Cea mai bună regie a mers către regizorul Diogo Baldaia, pentru filmul Miraj, fraților.

19
/12
/18

CRONICĂ DE FILM În cel mai nou lungmetraj al său, „The House That Jack Built” (2018), cu care și-a făcut revenirea la Cannes (în afara competiției), danezul Lars von Trier se pune în mintea un criminal în serie. Rezultatul: un film teribil de ambițios, deopotrivă amuzant, grav și inconfortabil.

18
/12
/18

"Cred că fericirea este supraestimată. Să fii satisfăcut, împăcat cu tine, sunt ţeluri în viaţă mult mai realiste decât visatul la fericire." - Brad Pitt

Page 1 of 22612345...102030...Last »