Sophia Loren, invitat de onoare la Cannes Classics 2014
https://www.ziarulmetropolis.ro/sophia-loren-invitat-de-onoare-la-cannes-classics-2014/

Sophia Loren, una dintre cele mai cunoscute actriţe italiene, a fost desemnată invitatul de onoare de la Cannes Classic 2014, care va celebra totodată naşterea westernului italian şi împlinirea a 30 de ani de când filmul „Paris Texas”, de Wim Wenders, a primit trofeul Palme d’Or.

Un articol de Petre Ivan|6 mai 2014

Un număr de 22 de lungmetraje şi două documentare vor fi proiectate în această secţiune a festivalului şi, pentru prima dată, peliculele selecţionate în Cannes Classics vor fi proiectate doar în versiunile lor digitale. Sophia Loren, recompensată la Cannes cu premiul de interpretare feminină în 1961 şi preşedinte al juriului din 1966, este invitata de onoare a ediţiei din acest an a secţiunii Cannes Classics.

Actriţa italiană va fi prezentă la proiecţia filmului „La voce umana”, regizat de fiul ei Edoardo Ponti, care marchează revenirea sa pe marile ecrane în această adaptare a piesei de teatru „La Voix humaine” scrisă de Jean Cocteau, , informează Mediafax.

În aceeaşi seară va fi proiectat filmul „Căsătorie în stil italian/ Matrimonio all’italiana”, regizat în 1964 de Vittorio De Sica.

Sophia Loren, în vârstă de 79 de ani, a acceptat, totodată, să susţină şi un masterclass. În cadrul aceleiaşi secţiuni va fi proiectat „Pentru un pumn de dolari” (1964), un western italian regizat de Sergio Leone, cu Clint Eastwood şi Gian Maria Volonte, ce va fi prezentat într-o versiune restaurată în tehnologia 4K (ultra înaltă definiţie).

Wim Wenders, deja selectat în acest an la Cannes în secţiunea Un Certain Regard cu „The salt of the earth”, va fi prezent în Cannes Classics cu o copie restaurată a filmului „Paris, Texas”, recompensat cu Palme d’Or în 1984.

În programul secţiunii Cannes Classics 2014 vor mai fi proiectate filme precum „Comment Yukong déplaça les montagnes” (1976), de Marceline Loridan şi Joris Ivens, „Seishun zankoku monogatari” (1960), de Nagisa Oshima, „Les croix de boix” (1930), de Raymond Bernard, „La Paura” (1954), de Roberto Rossellini, „Blind Chance/ Przypadek” (1981), de Krzysztof Kieslowski, dar şi „Ultimul metrou/ Le dernier métro” (1980), de François Truffaut, cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la moartea celebrului cineast francez.

În 2004, organizatorii Festivalului de Film de la Cannes au decis să pună renumele evenimentului în slujba recuperării şi conservării marilor opere ale cinematografiei mondiale, înfiinţând astfel secţiunea Cannes Classics, care prezintă filme de patrimoniu.

Cea de-a 67-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes va avea loc în perioada 14 – 25 mai.

Foto Sophia Loren, Cannes 2014 – Cinemagia

31
/01
/24

În februarie, pe HBO Max ai conținut nou de urmărit în fiecare zi a lunii! Cu 29 de titluri noi, este la alegerea ta dacă vrei să urmărești cele mai noi filme, seriale, documentare, animații de pe HBO Max sau, de ce nu, să te pui la curent cu altele dintre sutele de titluri care sunt deja pe platformă.

30
/01
/24

În luna februarie, „Noaptea Albă a Filmului Românesc” este dedicată unui apreciat cineast, reprezentant al Noului Val în cinematografie: Cătălin Mitulescu regizor, scenarist şi producător. TVR Cultural, TVR Internațional și TVR Moldova invită telespectatorii în noaptea de sâmbătă, 3 spre 4 februarie, la un maraton cinematografic alături cele mai reprezentative şi premiate creaţii semnate de Cătălin Mitulescu.

29
/01
/24

Vika este un DJ carismatic în vârstă de 84 de ani și o adevărată vedetă a a scenei clubbingului din Varșovia. Confruntându-se cu trecerea timpului, Vika este de părere că vârsta este doar un număr și îi inspiră pe cei din jurul ei să își trăiască viața la maxim. Documentarul „Vika!” Este disponibil pe HBO Max.

29
/01
/24

Într-o lume și o industrie care se schimbă extrem de rapid, un renumit cineast italian, autor de modă veche, caută sens în filmele pe care le face, în dragoste, precum și în politică. Din 2 februarie, Un viitor luminos/ Il sol dell’avvenire, noul film al lui Nanni Moretti, o comedie care critică modul de a face filme al platformelor de streaming și apără viitorul cinematografului, are premiera în cinema, distribuit de Independența Film.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

19
/01
/24

Warner TV dedică duminicile lunii februarie filmelor de basm, povești fantastice live action și animate, ecranizări și narațiuni originale lansate pe parcursul ultimelor nouă decenii.

19
/01
/24

Producția este adaptarea live-action a îndrăgitului serial de animație și urmărește aventurile lui Aang, tânărul avatar, în încercarea de a stăpâni cele patru elemente (Apă, Pământ, Foc, Aer), pentru a reinstaura echilibrul într-o lume amenințată de înfricoșătoarea Națiune a Focului. Serialul va avea premiera globală pe 22 februarie 2024, doar pe Netflix.

18
/01
/24

CRONICĂ DE FILM Bizară, dar şi simptomatică decizia realizatorilor filmului "Klaus & Barroso" de a semna cu "regie colectivă", nenumită. Asta ar putea sugera că toţi cei trei scenarişti - Adrian Nicolae, Cosmin "Micutzu" Nedelcu şi Bogdan Theodor Olteanu -, dintre care primii doi sunt şi actori în roluri centrale, s-au ocupat de regie.