„Soy Nero” a câștigat Marele Premiu al Festivalului Internațional de Film București (BIFF)
https://www.ziarulmetropolis.ro/soy-nero-a-castigat-marele-premiu-al-festivalului-international-de-film-bucuresti-biff/

Lungmetrajul „Soy Nero”, în regia lui Rafi Pitts, a câştigat Marele premiu al celei de-a XII-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti (BIFF). Prezent pe perioada festivalului la Bucureşti, regizorul Rafi Pitts a mulţumit pentru premiu atât juriului şi echipei cu care a lucrat la realizarea filmului, cât şi scenaristului Răzvan Rădulescu.

Un articol de Petre Ivan|25 aprilie 2016

Forța artistică a poveștii, care a reușit să depășească prin mesajul ei granițele spațiale și temporale, vorbind despre drame ale actualității, au afirmat membrii juriului în motivarea lor pentru alegerea câștigătorului marelui premiu.

Soy Nero” spune povestea lui Nero, un mexican deportat, care se întoarce ilegal în SUA în căutarea propriei identități. El se înrolează în armată prin programul „green card”, căutând o scurtătură către cetățenia americană.

Premiul pentru Cea mai bună regie a fost câștigat de „L’avenir„, regizat de Mia Hansen-Love. Distincția a fost acordată pentru „umorul rafinat cu care este tratată problema apăsătoare prin care trece o femeie”, potrivit motivației juriului.

La categoria Cel mai bun scenariu, premiu a fost acordat producției din Bosnia Herțegovina „Death in Sarajevo„, regizor și co-scenarist Danis Tranovic, pentru „modul strălucit în care combină realitatea contemporană cu reflecțiile emoționante asupra trecutului”.

Filmul „The Boss’s Daughter„, cu regia și scenariul semnat de Olivier Loustau, a obținut o Mențiune specială din partea juriului.

La ediția din acest an a BIFF, juriul secțiunii principale a fost prezidat de Marie Pierre Duhamel Muller și i-a mai avut în componență pe Elena Cristodoulidou, Enrico Vannuci, Gabriel Dettre și Cristian Tudor Popescu.

Foto: Soy Nero – BIFF

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.

Page 1 of 25712345...102030...Last »