Spania la Teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/spania-la-teatrul-odeon/

Institutul Cervantes din Bucureşti, în colaborare cu Teatrul Odeon, organizează două spectacole-lectură, în cadrul Întâlnirilor literare hispano-române la Bucureşti.

Un articol de Liliana Matei|1 decembrie 2018

Începute în luna octombrie 2018, aceste întâlniri literare au reunit o serie de dialoguri, lecturi, mese rotunde şi lansări de carte între scriitori de limbă spaniolă, scriitori români şi editori din cele două spaţii culturale. Ele se vor încheia cu aceste două spectacole-lectură din dramaturgia contemporană de limbă spaniolă, traduse în română şi regizate de doi regizori români cunoscuţi. Intrarea este liberă. Spectacolele se vor desfăşura în Sala Studio a Teatrului Odeon.

Marţi 4 decembrie 2018, ora 19.30, Sala Studio a Teatrului Odeon

Memento mori de Borja Ortiz de Gondra (spectacol lectură) – traducere de Florin Galiş

Regia: Andrei Măjeri

Cu: Oana Ștefanescu, Sabrina Iașchevici, Ruxandra Maniu, Alexandru Papadopol, Marius Stănescu, Silvian Vâlcu.

Trei femei de succes în profesiile lor. Sofia, mama, o fotografă renumită, tocmai a primit un important premiu internațional pentru o fotografie care a declașat în ea un blocaj din pricina căruia nu mai poate lua aparatul de fotografiat. Irene, fata cea mare, cunoscut reporter de război, încearcă să compenseze faptul că s-a săturat de profesia ei, adoptând un copil din Afganistan. Carlota, mezina, medic rezident, decide să plece în Africa urmându-și soțul, un diplomat care tocmai a fost trimis la post într-o țară până de curând în război civil.

Aflată în Africa, Sofia va fotografia un orfelinat straniu, lucru ce generează o serie de dileme neașteptate: până unde îi este permis unui fotograf să se apropie de subiecții fotografiați, ce se întâmplă cu un jurnalist dacă știrea îi implică propria familie, e legitim să ascundem informații dacă ele ne afectează în mod direct? O dramă despre bunele intenții și despre trecuturi ascunse.

Miercuri 5 decembrie 2018, ora 19.30, Sala Studio a Teatrului Odeon

Un al treilea loc de Denise Despeyroux (spectacol lectură) – traducere Alina Cantacuzino

Regia: Bobi Pricop

Cu: Nicoleta Lefter, Ruxandra Maniu, Cosmina Stratan, Alexandru Papadopol, Gabriel Pintilei, Silvian Vâlcu.

Piesa, o comedie dramatică, vorbește despre relația dintre bărbat și femeie; o relație complicată, plină de obstacole. Șase personaje, profund nevrotice, încearcă să se cunoască și, de ce nu, să se iubească. Șase oameni, aflați în căutarea unui loc în care să se întâlnească. Bărbați și femei ce mizează pe iubirea curtenitoare, pe cea obsesivă ori pe cea tragică, devenind deopotrivă călăi și victime. În fapt, tânjind cu toții să comunice cu adevărat ori să descopere, pur și simplu, un al treilea loc; un loc fără minciuni și fără secrete.

Spectacolele lectură vor fi urmate de discuţii cu publicul, în prezenţa autorilor, moderate de criticul de teatru Silvia Dumitrache.

Denise Despeyroux (n. Uruguay) este regizoare, actriţă, scenaristă. Are peste 15 piese puse în scenă în teatre celebre din Madrid, Barcelona, Buenos Aires şi Montevideo. A obţinut diferite premii ca autor dramatic şi regizoare: Premiul Federico García Lorca în 2005 pentru primul său text, Terapia, şi Premiul pentru Cel mai Bun Spectacol la cea de-a 15-cea „Mostră de Teatru“ din Barcelona în 2010 pentru piesa La muerte es lo de menos (Moartea nu contează). Opera sa La Realidad (Realitatea) a fost printre finalistele Premiului Max Revelación, 2013.

Borja Ortiz de Gondra (n. Bilbao, Spania, 1965) este regizor şi dramaturg. Premiera primei sale piese a avut loc în 1999 la Centrul Dramatic Naţional al Spaniei. De atunci şi până în prezent piesele sale au fost prezente cu regularitate pe scenele din Spania şi America Latină, iar multe dintre ele au fost traduse în germană, cehă, finlandeză, franceză, italiană şi portugheză: Duda razonable (Îndoială rezonabilă), Memento mori, El barbero de Picasso (Bărbierul lui Picasso) sau Dedos (vodevil negro) [Degete  (vodevil negru)]. În prezent se împarte între Madrid şi New York realizând adaptări şi traduceri din clasici spanioli sau din mari autori anglosaxoni. De asemenea predă scriere creativă de teatru la Teatrul Cuarta Pared din Madrid, unde s-au format mulţi dintre autorii noilor generaţii. A primit Premiul „Marqués de Bradomín”, Premiul „Calderón de la Barca” şi Premiul Max pentru cel mai bun dramaturg al anului în Spania, în 2018.

20
/02
/20

Teatrul Național continuă frumoasa tradiție de a monta piesa câștigătoare a premiului UNITER. Anul acesta, „Matilda și groparii“ de Stela Giurgeanu, jurnalistă pentru Dilema Veche și câștigătoare a premiului UNITER de Dramaturgie din 2018, a fost pusă în scenă de Mircea Rusu sub auspiciile Centrului de Cercetare și Creație Teatrală Ion Sava.

19
/02
/20

Miercuri, 26 februarie (ora 19:00), apreciatul dirijor român GABRIEL BEBEȘELEA, aplaudat recent la pupitrul unor importante ansambluri europene în cele mai prestigioase săli de concert ale lumii ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski - Moscova, va dirija ORCHESTRA DE CAMERĂ RADIO, în cel de-al doilea concert Radio România dedicat Anului Internațional BEETHOVEN (250 de ani de la nașterea sa).

18
/02
/20

În perioada 6 – 8 martie 2020, la Muzeul Național de Artă Contemporană (MNAC), se va desfășura o ultimă serie de evenimente adresate pre-adolescenților și profesioniștilor din domeniul educației culturale: ateliere de tip performance deschise publicului și o masă rotundă pentru speciaști din cultură și educație, reunite sub conceptul NESPUS – spectacol participativ de educație sentimentală pentru copii între 9 și 13 ani.

18
/02
/20

„Matilda și groparii“ de Stela Giurgeanu, declarată „Piesa anului 2018” la Gala Premiilor UNITER, a avut premiera oficială sâmbătă, 15 februarie 2020, la Sala Atelier a Teatrului Național I.L. Caragiale București. Vă prezentăm un interviu cu Stela Giurgeanu, publicat în caietul program al spectacolului.

18
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Chiar dacă titlul său trimite, în primul rând, la teribilul incendiu din 2015, documentarul „colectiv” (2019), regizat de Alexander Nanau, urmărește mai degrabă efectele tragediei asupra societății. Este o alegere ambițioasă, dar nu lipsită nici de riscuri.

17
/02
/20

„Călătoria fantastică a Maronei” (r. Anca Damian), „La Gomera” (r. Corneliu Porumboiu), „Monștri.” (r. Marius Olteanu), „Parking” (r. Tudor Giurgiu) și „Touch Me Not” (r. Adina Pintilie) intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj. Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul Galei Premiilor Gopo, care va avea loc marți, 24 martie, la Teatrul Național I.L. Caragiale din București.

17
/02
/20

Sâmbătă, 28 martie 2020, începând cu ora 19.00, pe scena Sălii Mari a Ateneului Român (Str. Benjamin Franklin nr. 3), Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură și Asociația Help Autism, cu sprijinul Kaufland România, în parteneriat cu Filarmonica George Enescu, Centrul Infoeuropa din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, Tarom, Floria și Wagner Arte Frumoase și Povești, organizează cu ocazia celei de-a VII-a ediții a proiectului “SUFLET ÎN CULORI”, concertul extraordinar EMOCIÓN!.

17
/02
/20

Timp de două săptămâni, realizatorii și protagoniștii filmului ”colectiv” se vor întâlni cu publicul din Cluj, Sibiu, Timișoara, Craiova, Sfântu Gheorghe, Brașov, București, Iași, Galați, Constanța, Piatra Neamț și Bacău

16
/02
/20

Pe 12 februarie s-au împlinit 126 de ani de la nașterea uneia dintre scriitoarele cele mai cunoscute ale României interbelice. Purtând un pseudonim pe care l-a dezagreat dar care a consacrat-o, Otilia Cazimir a fost o feministă a vremii ei, dar și iubita discretă a unui alt mare poet.

Page 1 of 86012345...102030...Last »