Specacolul vine la GALERIA
https://www.ziarulmetropolis.ro/specacolul-vine-la-galeria/

 E spectacol la GALERIA!  Teatru pentru părinţi….dar şi pentru copii. Miercuri, 19 decembrie, la orele 20.00 o seară specială de teatru în care se vor juca un spectacol excelent pentru adulţi – AUTOBAHN  dar şi o frumoasă adaptare a Scufiţei Roşii pentru cei mici. În timp ce în sala de evenimente „Galeria” adulţii se vor distra […]

Un articol de Andrada Văsii|14 decembrie 2012

 E spectacol la GALERIA!

 Teatru pentru părinți….dar și pentru copii.

Miercuri, 19 decembrie, la orele 20.00 o seară specială de teatru în care se vor juca un spectacol excelent pentru adulți – AUTOBAHN  dar și o frumoasă adaptare a Scufiței Roșii pentru cei mici.

În timp ce în sala de evenimente „Galeria” adulții se vor distra cu personajele și comicul de limbaj al piesei AUTOBAHN, producție Unteatru, cei mici vor trăi emoțiile Scufiței Roșii la spectacolul susținut de compania Hai Hui în sala dedicată evenimentelor pentru copii.
Acesta este conceptul pe care vi-l propunem: Teatru pentru adulți !
Dacă vreți să mergeți la teatru, aduceți și copiii. Sau dacă copiii merg la teatru nu sunteți obligați să vizionați spectacolele pentru copii. Aveti alternativă!

AUTOBAHN dupa Neil LaBute
 Coordonatori: Andrei și Andreea Grosu 
Cu: Corina Moise, Bogdan Cotlet, Alexandra Murarus, Liviu Pintileasa, Iulia-Diana Samson, Alexandru Gatstramb 

Spectacolul Autobahn este tabloul unor povesti reunite pe acceasi scena, toate propunand acelasi spatiu: Masina. Prin definitie masina este un spatiu limitativ, claustrat care obliga calatorii la o pozitie verticala, privirea inainte, stare alerta ,atentie permanenta si vizualizarea lumii prin parbriz si oglinzi retrovizoare. Oamenii captivi in acvariile mobile sunt martorii spectacolului care se deruleaza in fata ochilor la viteza stabilita de conducatorul vehiculului. Cuvintele rostite intr-o masina nu pot scapa neauzite, ele se lovesc de metal si geamuri si se intorc la noi cu ecou. Intr-un spatiu mic si inchis nu poti sa cresti o minciuna. Aici adevarul este o conditie. Contactul vizual este unilateral, iar trairile si reactiile sunt amplificate de imposibilitatea unei comunicari nemijlocite. Regulile jocului din masina fiind spuse, va invitam la drum! Textul lui Neil LaBute inoveaza prin propunerea unui spatiu neconventional pentru teatru: masina.

SCUFIȚA ROȘIE –  adaptare dupa Charles Perrault 
Scenariul si Regia: Daniel Stanciu
cu: Georgeta Dragan, Daniel Stanciu

Este un spectacol antrenant, interactiv, cu marionete siciliene in castelet. In poveste apar foarte multe personaje nostime indragite de copii. Tarantelele siciliene, care alcatuiesc fundalul sonor, induc spectacolului o atmosfera ludica deosebita.

 

 

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.