Spectacol-lectură în regia lui Bobi Pricop, la Goethe-Institut București
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacol-lectura-in-regia-lui-bobi-pricop-la-goethe-institut-bucuresti/

Goethe-Institut vă invită din nou, pe 6 şi 7 iunie, în Pavilion 32, un spaţiu destinat evenimentelor culturale, de data aceasta la primul spectacol-lectură ce are loc în noul sediu: „Tristeţe & Melancolie sau cel mai cel mai singuratic George din toate toate timpurile” este un spectacol despre iubire, depresie, singurătate şi moarte.

Un articol de Liliana Matei|4 iunie 2019

Se întâmplă joi, 6 iunie, de la ora 19.00, și vineri, de la ora 19.00 și ora 21.00, în Pavilion 32 (Calea Dorobanți 32). Spectacolul durează 75 de minute, iar intrarea este liberă! Rezervări la: [email protected]. Detalii pe pagina de Facebook a evenimentului.

Bobi Pricop: „Piesa lui Bonn Park are marea calitate de a aborda teme grave cu umor, fără a le trivializa. Povestea lui Lonesome George, ultima țestoasă gigant, care a refuzat cu înverșunare orice mijloc de reproducere până la extincția propriei specii este o surprinzătoare parabolă a vieților noastre în secolul XXI. Cred că textul reușește să vorbească direct și cu sensibilitate despre iubire, depresie, singurătate și moarte.”

Text de Bonn Park // tradus de Ciprian Marinescu // regie Bobi Pricop // muzica live Eduard Gabia // video Dan Basu // cu Nicoleta Lefter & Mihai Smarandache.

Spectacolul lectură a fost realizat în cadrul proiectului european Fabulamundi. Playwriting Europe de către Teatrul Odeon București.

Pentru promovarea teatrului german contemporan, Goethe-Institut derulează încă din 2001 un program special de traduceri în limba română. Astfel, în acești ani, au fost traduse peste 50 de drame contemporane din dramaturgia germană sau de expresie germană. Pentru a consulta piesele traduse până acum accesați acest link.

Marina Neacșu, coordonatoare programe culturale Film/Literatură/Teatru/Dans în cadrul Goethe-Institut, despre proiectul de teatru german contemporan: Platforma Teatru German Contemporan de pe site-ul nostru am creat-o, în special, pentru specialiștii din industria teatrală din România și Republica Moldova. Pentru fiecare text dramatic, ei găsesc aici informații despre conținut, autor și drepturile de reprezentare, detalii tehnice, un comentariu al traducătorului, cât și o mostră de text. Dorim ca astfel să le fie mai accesibile operele dramaturgilor contemporani de limbă germană.”

În contextul proiectului de traduceri de teatru german contemporan, a început colaborarea între Goethe-Institut și regizorul Bobi Pricop care, impresionat de piesa de teatru contemporan scrisă de Bonn Park, „Tristețe & Melancolie sau cel mai cel mai singuratic George din toate toate timpurile”, s-a decis să creeze acest spectacol lectură.

Bonn Park a primit, în 2014, Premiul Else Lasker Schüler Gesellschaft pentru dramaturgie, iar piesa „Tristețe & Melancolie” a fost nominalizată la Premiul pentru Tineri Dramaturgi Germani în 2016.

Născut în 1987 la Berlin, crescut acolo, dar și în Coreea și la Paris, Bonn Park a studiat limbi și literaturi slave la Universitatea Humboldt din Berlin (Humboldt-Universität zu Berlin). Din 2011, a urmat cursuri de scriere dramatică la Universität der Künste Berlin.

Subiectul piesei: George este o broască țestoasă, visătoare, încăpățânată, străveche, jucăușă și probabil nemuritoare. El tânjește după nisipul călduț din copilăria sa, de unde a ieșit din oul său, parcă acum mii de ani. Tot aici vrea să și moară, în cele din urmă. Cu vedere la mare. Și cu vaga speranță că în toate secolele pe care le-a traversat, nu totul a fost doar înșelătorie și nonsens. În amintirile sale, el nu mai diferențiază bine războaiele pe care le-a trăit în Troia și Persia și vacarmul care a urmat. După traiectorii romantice, asemănătoare unele cu altele, iubirile lui par să se amestece toate într-una singură. A pierdut legătura cu urmașii săi. Pentru a scăpa de singurătatea deplină, George inventează rețete prin care să se îmbogățească pe el însuși. Zâmbește cu gura sa de broască țestoasă și poartă un sac cosmic pe care îl umple tot timpul cu depresii vesele.

Bobi Pricop este unul dintre cei mai apreciați regizori ai tinerei generații și, din 2017, a fost inclus pe lista de nominalizări pentru Premiul Europa pentru Noi Realități Teatrale.

A absolvit UNATC din București – secţia regie teatru, în 2011, şi studiile de master ale aceleiași specializări], în 2013.

Printre spectacolele realizate de el se numără: Teroare de Ferdinand von Schirach, la Teatrul Național din Tg Mureș (2018), Autorul de Tim Crouch, la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova, UFO de Ivan Vîrîpaev, la TNB, Tigrul din orașul nostru de Gianina Cărbunariu, la Teatrul „Matei Vișniec” din Suceava (2017), Kepler-438b de Guillem Clua, la Teatrul Odeon, O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții după Mark Haddon, la TNB, pentru care a primit o nominalizare la Premiul Uniter pentru cel mai bun regizor, și Premiul pentru cel mai bun spectacol și Premiul pentru cel mai bun regizor la Festivalul de Teatru Scurt de la Oradea.

INTRAREA ESTE LIBERĂ, în limita locurilor disponibile, cu o rezervare prealabilă la [email protected].

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.