Spectacole străine în Festivalul Naţional de Teatru. Juliette Binoche vine la București
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacole-straine-in-festivalul-national-de-teatru-juliette-binoche-vine-la-bucuresti/

Păstrând tradiţia iniţiată în anul 2006 de directorul artistic Marina Constantinescu de a invita mari spectacole ale lumii la Bucureşti în cadrul Festivalului Naţional de Teatru, şi în acest an, trei producţii internaţionale de prestigiu au fost invitate să îmbogăţească ediţia cu numărul 27 a festivalului.

Un articol de Liliana Matei|5 Septembrie 2017

Nume binecunoscute ale scenei mondiale precum Robert Lepage, Evgeny Mironov, Angelin Preljocaj, Juliette Binoche sau pianistul francez Alexandre Tharaud vor fi prezente între 20 şi 30 octombrie 2017 la București. Este pentru prima dată când Robert Lepage și Juliette Binoche vin în România, dar este o premieră și pentru Angelin Preljocaj, care vine de această dată în FNT şi în calitate de regizor de film.

Cele trei spectacole străine invitate în toamnă la Bucureşti sunt:

HAMLET | COLLAGE, după William Shakespeare, în adaptarea celebrului regizor canadian Robert Lepage – o producţie a Teatrului de Stat al Națiunilor, Moscova, Rusia

Romeo şi Julieta, balet pe muzica lui Serghei Prokofiev după piesa „Romeo şi Julieta” de William Shakespeare, în coregrafia lui Angelin Preljocaj – un spectacol produs de Ballet Preljocaj, Franţa

Vaille Que Vivre / Să trăieşti orice ar fi (Barbara) – un spectacol dedicat celebrei cântăreţe Barbara, ale cărei texte şi muzică vor fi interpretate de Juliette Binoche şi Alexandre Tharaud (pian). O producţie Les Visiteurs du soir, în co-producţie cu L’Onde Théâtre Centre d’art de Vélizy-Villacoublay.

„Hamlet Collage” (Foto: Sergey Petrov)

HAMLET | COLLAGE”, după William Shakespeare, este prima producţie rusească a legendarului regizor de teatru canadian Robert Lepage. Pregătirile au durat mai bine de doi ani, iar rezultatul este un spectacol hi-tech pentru un singur actor (care interpretează douăsprezece roluri) şi peste douăzeci de membri ai echipei, de la tehnicieni la directori de platou, electricieni, recuziteri, ingineri de sunet şi imagine.

Captiv într-un cub ce pluteşte deasupra scenei, Evgeny Mironov – Hamlet trebuie să interpreteze pe rând toate personajele piesei lui Shakespeare. Toate acţiunile piesei au loc în imaginaţia lui Hamlet, iar personajul îi este dezvăluit publicului în camera sa dintr-un azil de boli mintale.

Robert Lepage şi Evgeny Mironov au reuşit să creeze o tragedie a minţii la scară mare, care s-a dovedit a fi mai tulburătoare decât tragedia vieţii reale.

În esenţă – e o piesă despre nebunie, iar un spectacol ‘Hamlet’ într-un singur actor cere, fără îndoială, din partea performerului să se aşeze pe el însuşi într-un soi de stare de vrie schizofrenică, pentru a determina convergenţa tuturor personajelor din textul shakespearian. Şi împrumutând aceeaşi carne tuturor protagoniştilor – creează acestora un soi de asemănare de familie. (…) Acest colaj este rezultatul unui lung şir de reflecţii şi dialoguri purtate între un avid actor rus şi un nesăţios regizor canadian, care au în comun nevoia imperioasă de a învăţa unul de la altul despre jocul scenic contemporan, felul modern de a spune o poveste şi, bineînţeles, despre Shakespeare… şi trebuie să admit că pe parcursul întregului proces am fost uimit şi smerit în faţa unei asemenea demonstraţii de curaj, generozitate şi talent pur, din partea colaboratorului meu principal.” (Robert Lepage)

Spectacolul HAMLET | COLLAGE” se va juca în deschiderea Festivalului Național de Teatru, pe 20 octombrie, de la ora 20:00, la Sala Mare a Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din București.

Romeo și Julieta”, pe muzica lui Serghei Prokofiev după piesa Romeo şi Julieta de William Shakespeare – este un spectacol în care, purtând amprenta originilor şi culturii sale albaneze, celebrul coregraf Angelin Preljocaj a ales să ancoreze povestea de iubire a lui Shakespeare într-un regim totalitar dintr-o ţară din Europa de Est. Lupta dintre familii din povestea clasică este înlocuită aici de confruntarea dintre miliţia responsabilă cu menţinerea ordinii sociale şi „familia” celor fără adăpost.

Într-o Veronă improbabilă, mai degrabă fictivă decât futuristă, aproape în ruine, cu o clasă conducătoare favorită (familia Julietei) şi o populaţie săracă şi exploatată (lumea lui Romeo), întâlnirea celor doi iubiţi este interzisă şi declarată în afara legii. Omniprezentă şi puternică, miliţia aflată la ordinele familiei Julietei este nu doar imaginea shakespeariană a fatalităţii, ci şi a influenţei puterii asupra libertăţii individuale exprimate în esenţa sa: libertatea de a iubi. Deşi uneori par a se supune regulilor, Romeo şi Julieta reneagă modul de viaţă impus de clasele sociale cărora le aparţin, închise oricărei comunicări, după cum dictează miliţia conştiinţei colective, de unde şi cauza scandalului produs de iubirea celor doi tineri. Amândoi şi-ar dori să fie altundeva, amândoi aspiră la ceea ce are celălalt. Şocul pasional le va permite să meargă mai departe, să aibă curajul să plănuiască evadarea din limitele pe care li le-a impus destinul.” (Angelin Preljocaj)

„Romeo si Julieta” (Foto: Jean-Claude Carbonne)

Spectacolul „Romeo și Julieta” este programat pe 29 octombrie, de la ora 20:00, la Sala Studio a Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din București.

În spectacolul „Vaille Que Vivre / Să trăiești orice ar fi (Barbara)”, Juliette Binoche, pentru prima dată pe o scenă din România, şi pianistul Alexandre Tharaud s-au reunit pentru a celebra amintirea Barbarei.

A fost un nume mare al muzicii franceze şi i-a însoţit prin viaţă pe amândoi, pe Binoche şi Tharaud. Între ei s-a format de-a lungul timpului o legătură unică şi profundă. Azi, cei doi îi aduc un tribut discret, pomenind cu modestie absenţa Barbarei, într-o selecţie de muzică şi texte, aparţinând celebrei artiste, pe care au realizat-o împreună.

Însemnările personale se combină cu amintirile actorilor despre ea, texte şi piese, de la cele mai cunoscute până la cele mai secrete, pentru a crea un spaţiu senzorial care să o evoce cu sensibilitate pe Barbara – un om de legendă care, după cum spunea Juliette Binoche, era în stare să transforme „umbrele în lumină şi catifeaua sumbră în sori”.

Spectacolul „Vaille Que Vivre / Să trăiești orice ar fi (Barbara)” este programat pe 30 octombrie, de la ora 20:00, la Sala Studio a Teatrului Naţional „I.L.Caragiale” din București.

Pe Juliette Binoche o vom mai putea vedea în cadrul Festivalului Național de Teatru și pe marele ecran, în filmul Polina / Polina, danser sa vie, în regia cuplului Valérie Müller și Angelin Preljocaj. Filmul spune povestea unei tinere fete de condiție modestă, care visează să devină o balerină celebră, și îi urmărește parcursul spre o carieră fulminantă, care o poartă din Rusia natală prin toată lumea. Proiecția este programată pe 29 octombrie şi va fi urmată de o discuţie la care vor participa toţi cei trei artişti prezenţi la Bucureşti.

Festivalul Național de Teatru, ajuns anul acesta la cea de-a 27-a ediție, are loc în perioada 20-30 octombrie 2017.

Producătorii Festivalului Național de Teatru sunt UNITER – Uniunea Teatrală din România, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București și Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București. FNT este un Proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii și Identității Naționale și de Primăria Municipiului București, în parteneriat cu Institutul Cultural Român.

Mai multe informații pe www.fnt.ro și pe pagina oficială de facebook.

Foto sus: Gilles Vidal / Vaille Que Vivre / Să trăiești orice ar fi (Barbara)”

18
/01
/19

Proaspăt apărut, al cincilea DVD din excelenta colecție Sahia Vintage, coordonată de cercetătoarea Adina Brădeanu în cadrul unui proiect al Asociației One World Romania, prezintă și discută, sub titlul „Efemere”, câteva filme comandate în diferite perioade Studiului Sahia de diverse instituții ale statului comunist.

18
/01
/19

Acum sunt o fetiță mare, chiar dacă mă cred uneori „lup marin”. Lupul marin, în caz că nu știați, este un animal de casă care are misiunea de a salva viețuitoarele din apele sărate ale mărilor și oceanelor. De câteva zile mă tot pregătesc să-mi fac bagajele să merg în Italia, la frățiorul meu bolnav. Sunt foarte fericită că-mi pot lua cu mine toate jucăriile și că voi zbura cu avionul. Pentru că nu am mai zburat cu avionul niciodată, recunosc că sunt emoționată.

18
/01
/19

Dacă mi-ar fi spus cineva la jumătatea lui noiembrie, când l-am luat de mânuță pe Toma și ne-am dus să ne întâlnim cu primarul orașului Măgurele pentru a discuta despre o implicare totală a locuitorilor și instituțiilor în cazul Mirunei - o fetiță de 2 ani și jumătate din localitate, diagnosticată cu leucemie -, că în mai puțin de o lună și jumătate doctorii de la Marie Currie îmi vor spune, fără menajamente: "Copilul dvs are cancer", l-aș fi trimis cu trotineta la balamuc.

18
/01
/19

Pe vremuri, asta însemnând acum câteva săptămâni, ori de câte ori își făcea tata timp să se joace cu noi - reușea cam greu să se desprindă de știrile politice sau de îndeletnicirile lui de pe facebook - mă întrebam de ce mă încearcă sentimente atât de diferite față de părinți. Dacă mama nu-și permitea o secundă pentru ea dedicându-se total nouă, tata abia dacă se îndura să ne alerge seara un pic în jurul mesei, prefăcându-se că este căpcăun.

18
/01
/19

Spectacolul „Moș Nichifor”, după povestea Moș Nichifor Coțcariul de Ion Creangă, în regia lui Alexandru Dabija, va avea premiera la Teatrul ACT pe 23, 24 și 25 ianuarie, de la ora 19:30, avându-i în distribuție pe Marcel Iureș și Ruxandra Maniu.

17
/01
/19

TURISM CULTURAL. Iordania e cu mult mai mult decât deșertul Wadi Rum și Petra, minunea din deșert, binecunoscute de altfel călătorilor români. Vă propunem altceva.

16
/01
/19

Romanul autobiografic „Promisiunea zorilor” de Romain Gary (traducere din franceză și note de Daniel Nicolescu) a fost publicat la editura Humanitas Fiction, în anul 2018.

16
/01
/19

Editura Litera anunță peste 700 lansări editoriale noi în 2019 și vă propune să notați în agendă cărțile-eveniment peste care nu trebuie să treceți fără a le fi citit anul acesta.

16
/01
/19

Seară specială la Teatrelli, cu intrare liberă: Constantin Bălăceanu-Stolnici și Adrian Majuru invită publicul la o dezbatere care marchează împlinirea a 160 de ani de la Unirea Principatelor Române.

15
/01
/19

Incluse în proiectul Viitorului Memoriei, o platformă dedicată memoriei Holocaustului în România, filmele documentare realizate, fără patos, de Olga Ștefan înregistrează mărturiile prețioase ale mai multor supraviețuitori ai persecuțiilor împotriva evreilor. O formă de amintire necesară și inevitabil fragmentată.

15
/01
/19

După cum veți afla de pe această pagină, sunt un băiețel de doi ani, diagnosticat după Crăciun cu neuroblastom* (cancer – cu metastaze multiple). Știu că asta sună un pic înfricoșător, dar câtă vreme există speranțe, rămân încrezător. Iată, am reușit și o rimă, mi se mai întâmplă...

Page 1 of 77012345...102030...Last »