Spectacolul „Class”, după cea mai bună piesă irlandeză din 2018, în premieră la TNB
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-class-dupa-cea-mai-buna-piesa-irlandeza-din-2018-in-premiera-la-tn/

Spectacolul „Class”, după cea mai bună piesă irlandeză din 2018, va avea premiera vineri, la Sala Atelier a Teatrului Naţional din Bucureşti. Regizat de Felix Alexa, după textul scris Iseult Golden şi David Horan, spectacolul îi are în distribuţie pe: Richard Bovnoczki, Gavril Pătru, Alexandra Sălceanu şi Ciprian Nicula şi pe studenta UNATC Sandra Ducuţă.

Un articol de Petre Ivan|8 aprilie 2019

Piesa a obţinut marele premiu la Edinburgh Fringe Festival 2018 şi a fost declarată „cea mai bună piesă de teatru a anului 2018” (Best Theatre Script) la ZeBBie Awards, concurs organizat de Writers Guild of Ireland (Uniunea Scriitorilor din Irlanda).

Scrisă într-un stil cinematografic, cu scene non-lineare, interconectate, „Class” este un text în care aparenta simplitate a dialogurilor şi acţiunilor contrabalansează complexităţile.

„«Class» este o piesă socială, dar şi extrem de umană, intimă, delicată şi violentă prin semnificaţia ei. O imagine plină de umor şi sensibilitate a relaţiilor sociale, de şcoală, de cuplu. Într-o societate românească profund bulversată, inclusiv în sistemul de învăţământ, acest spectacol este un semnal de alarmă necesar, dar şi o formă de a ne exorciza frustrările şi neputinţele proprii. O modalitate de a privi direct şi curajos, în faţă, propria noastră fragilitate, de care uneori ne e foarte frică. Spectacolul meu propune, cu umor şi tandreţe, un fel de a vindeca această frică de noi înşine” – Felix Alexa

Premiera oficială a spectacolului realizat de Felix Alexa la Teatrul Naţional din Bucureşti are loc în zilele de 12 şi 23 aprilie. Următoarea reprezentaţie este programată pentru 1 mai, ora 20.00.

Foto: Class – facebook

17
/07
/14

Povestea fostului preot Daniel Corogeanu, care a inspirat filmul "Dupa dealuri", regizat de Cristian Mungiu şi premiat la Cannes în 2012, este prezentată în publicaţia britanică Daily Mail, în contextul în care Vaticanul şi-a dat binecuvântarea privind exorcizările ca practică a Bisericii Catolice.

16
/07
/14

MEMORIA CULTURALĂ Pentru actorul Gheorghe Cozorici, teatrul însemna arta cuvântului rostit cu inflexiuni poematice. După interpretarea lui Becket din spectacolul ,,Becket sau onoarea zeilor” de Jean Anouilh, a fost comparat cu marele actor de film Richard Burton.

15
/07
/14

Andreea Bibiri spune că în teatru nu există democrație. Mărturisește că regizorul care a influențat-o cel mai mult a fost Liviu Ciulei și vorbește despre prima ei colaborare cu actorul Marius Manole, într-un spectacol „un pic cam personal“, „Cremă de zahăr ars. Astăzi îi spunem dragoste“.

15
/07
/14

Pentru prima dată în Festivalul Naţional de Teatru, musicalul a atras la preselecţia organizată de UNITER împreună cu dansatorul şi coregraful Răzvan Mazilu aproape 100 de tineri aspiranţi.

15
/07
/14

Superlativul relativ (grad de comparaţie al adverbului şi al adjectivului), care se formează cu ajutorul articolului demonstrativ cel, le dă multora bătăi de cap. Cum este corect? „Doctorița cel mai bine plătită” sau „doctorița cea mai bine plătită”?

15
/07
/14

INTERVIU. Aflat la prima ediţie, festivalul Ceau, Cinema! (17-20 iulie) îşi propune să apropie publicul de filmul european, într-o oraş fără nici un cinematograf de stat funcţional, dar cu ambiţii de capitală culturală: Timişoara. Pentru a afla ce înseamnă un astfel de eveniment, am stat de vorbă cu iniţiatorul şi organizatorul principal: copywriterul şi criticul de film Lucian Mircu.

14
/07
/14

Ajunsă la cea de-a treia ediție, Caravana Metropolis – ‘Cinema în aer liber’, cel mai mare festival nomad de film din ţară, revine în Piața Mică din Sibiu, al șaptelea oraş de pe itinerariul din acest an, unde va rămâne între 15 - 20 iulie.