Spectacolul NSFW, în regia lui Horia Suru. Despre manipularea adevărului
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-nsfw-in-regia-lui-horia-suru-despre-manipularea-adevarului/

Textul pe care îl propune regizorul Horia Suru, „Not Safe For Work”, în noul spaţiu cultural POINT, aparţine tinerei scriitoare britanice Lucy Kirkwood şi invită spectatorii în fascinanta lume a publicaţiilor media. Este o satiră care analizează într-un mod curajos jocurile de putere din această lume, în care sexul vinde orice, oricând pentru câteva minute de faimă.

Un articol de Georgiana Ene|18 decembrie 2015

„NSFW – Not Safe For Work”, este abrevierea folosită pentru paginile sau website-urile care conțin materiale erotice sau pornografice ce nu ar trebui accesate în public sau la locul de muncă.

Pentru recrearea lumii media din textul abordat, regizorul se folosește din plin spațiul de joc din POINT și construiește un spectacol incitant, în două părți. Acestea au un numitor comun: femeia. Dacă în prima parte aceasta este văzută ca o zeiță, fără prea multe îmbunătățiri în photoshop, în cea de-a doua, situația se schimbă.

Spectacolul începe cu o ședință de redacție în care este prezentat ultimul numar al revistei Point, cu o minoră pe copertă – acest amănunt ne este dezvăluit pe parcursul poveștii, când facem cunoștință și cu personajele implicate în poveste. Editorul, Emilian Oprea, este pus în fața unui fapt împlinit – proaspăta copertă cu o minoră topless – și trebuie să iasă curat din conflictul generat de cel mai nou angajat, Rareș Ardici – cu tatăl fetei (Gabriel Răuță).

Această situație este susținută prin jocul admirabil al celor doi protagoniști, dar și de prestațiile actorilor: Ana-Maria Moldovan și Alexandru Potocean (angajați mai vechi și cu mai multe drepturi, care nu sunt gata să-și asume nicio vină în acest scandal și lasă totul în seama editorului).

Punctul culminant al primei părți, conflictul, folosește conceptul de manipulare a adevărului: nu printr-o o minciună, ci doar puțin prin răstălmăcirea acestuia. Momentul este susținut de cei doi actori: Emilian Oprea, cinic, lucid, persuasiv, strălucitor, și Gabriel Răuță – de o simplitate dezarmantă, tatăl care a lipsit din viața fiicei lui dar convingător, reușind să surprindă și să impresioneze foarte plăcut publicul. Conflictul nu se poate rezolva decât printr-o situație de compromis. Cine este dispus să ofere și cine să accepte?
În cel de-al doilea moment, acțiunea are loc într-o altă redacție, Electra, în care primează viața după tipare prestabilite. Pe de-o parte superficialitatea spre vulgaritate, pe de altă parte perfecțiunea numită photoshop, care creează un adevărat iad. Aici jocul puterii se schimbă. Actorii din plan secundar în prima parte devin pricipali.

Ana-Maria Moldovan interpretează șefa de redacție care creează momente unice prin obsesia ei pentru perfecțiunea femeii, Alexandru Potocean care joacă un travesti, de data aceasta redus la tăcere, și a șomerului cu studii superioare, Rareș Andrici – într-un joc îmbibat pe alocuri de sensibilitate și emoție -, care este forțat să accepte orice și care este gata de a-și încălca propriile principii, doar pentru a supraviețui.

“NSFW vorbeşte despre lupta de supravieţuire din aceste redacții de reviste, despre relația dintre consumatori și producători dar şi despre lupta personală a individului cu el însuşi, cu munca, cu etica şi cu propriile limitări”, a declarat Horia Suru.

IMG_9699
Spectacolul găzduit de POINT merită văzut pentru frumusețea artisitcă a momentelor și profunzimea intelectuală. Este vesel, trist, zguduitor, misterios și cuceritor. Nu este recomandat persoanelor sub 18 ani.

NSFW – Not Safe For Work, de Lucy Kirkwood

Regia: Horia Suru

Distribuția: Emilian Oprea, Gabriel Răuță, Ana-Maria Moldovan, Alexandru Potocean, Rareș Andrici

Scenografia: Sonia Constantinescu & Anca Miron

Video design: Cinty Ionescu

Light design: Bogdan Gheorghiu

Ilustrația muzicală: Andreea Veder

Traducerea: Andreea Vasile

Photo Credit: Adi Bulboacă

POINT este locul în care se vor descoperi, dezvolta și lansa spectacole noi de teatru, care vor provoca și inspira atât artiștii cât și spectatorii. Își dorește să aducă în atenția publicului teme actuale și să creeze un mediu în care artiștii să-și poată valorifica la maxim potențialul.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.