Spectacolul NSFW, în regia lui Horia Suru. Despre manipularea adevărului
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-nsfw-in-regia-lui-horia-suru-despre-manipularea-adevarului/

Textul pe care îl propune regizorul Horia Suru, „Not Safe For Work”, în noul spaţiu cultural POINT, aparţine tinerei scriitoare britanice Lucy Kirkwood şi invită spectatorii în fascinanta lume a publicaţiilor media. Este o satiră care analizează într-un mod curajos jocurile de putere din această lume, în care sexul vinde orice, oricând pentru câteva minute de faimă.

Un articol de Georgiana Ene|18 decembrie 2015

„NSFW – Not Safe For Work”, este abrevierea folosită pentru paginile sau website-urile care conțin materiale erotice sau pornografice ce nu ar trebui accesate în public sau la locul de muncă.

Pentru recrearea lumii media din textul abordat, regizorul se folosește din plin spațiul de joc din POINT și construiește un spectacol incitant, în două părți. Acestea au un numitor comun: femeia. Dacă în prima parte aceasta este văzută ca o zeiță, fără prea multe îmbunătățiri în photoshop, în cea de-a doua, situația se schimbă.

Spectacolul începe cu o ședință de redacție în care este prezentat ultimul numar al revistei Point, cu o minoră pe copertă – acest amănunt ne este dezvăluit pe parcursul poveștii, când facem cunoștință și cu personajele implicate în poveste. Editorul, Emilian Oprea, este pus în fața unui fapt împlinit – proaspăta copertă cu o minoră topless – și trebuie să iasă curat din conflictul generat de cel mai nou angajat, Rareș Ardici – cu tatăl fetei (Gabriel Răuță).

Această situație este susținută prin jocul admirabil al celor doi protagoniști, dar și de prestațiile actorilor: Ana-Maria Moldovan și Alexandru Potocean (angajați mai vechi și cu mai multe drepturi, care nu sunt gata să-și asume nicio vină în acest scandal și lasă totul în seama editorului).

Punctul culminant al primei părți, conflictul, folosește conceptul de manipulare a adevărului: nu printr-o o minciună, ci doar puțin prin răstălmăcirea acestuia. Momentul este susținut de cei doi actori: Emilian Oprea, cinic, lucid, persuasiv, strălucitor, și Gabriel Răuță – de o simplitate dezarmantă, tatăl care a lipsit din viața fiicei lui dar convingător, reușind să surprindă și să impresioneze foarte plăcut publicul. Conflictul nu se poate rezolva decât printr-o situație de compromis. Cine este dispus să ofere și cine să accepte?
În cel de-al doilea moment, acțiunea are loc într-o altă redacție, Electra, în care primează viața după tipare prestabilite. Pe de-o parte superficialitatea spre vulgaritate, pe de altă parte perfecțiunea numită photoshop, care creează un adevărat iad. Aici jocul puterii se schimbă. Actorii din plan secundar în prima parte devin pricipali.

Ana-Maria Moldovan interpretează șefa de redacție care creează momente unice prin obsesia ei pentru perfecțiunea femeii, Alexandru Potocean care joacă un travesti, de data aceasta redus la tăcere, și a șomerului cu studii superioare, Rareș Andrici – într-un joc îmbibat pe alocuri de sensibilitate și emoție -, care este forțat să accepte orice și care este gata de a-și încălca propriile principii, doar pentru a supraviețui.

“NSFW vorbeşte despre lupta de supravieţuire din aceste redacții de reviste, despre relația dintre consumatori și producători dar şi despre lupta personală a individului cu el însuşi, cu munca, cu etica şi cu propriile limitări”, a declarat Horia Suru.

IMG_9699
Spectacolul găzduit de POINT merită văzut pentru frumusețea artisitcă a momentelor și profunzimea intelectuală. Este vesel, trist, zguduitor, misterios și cuceritor. Nu este recomandat persoanelor sub 18 ani.

NSFW – Not Safe For Work, de Lucy Kirkwood

Regia: Horia Suru

Distribuția: Emilian Oprea, Gabriel Răuță, Ana-Maria Moldovan, Alexandru Potocean, Rareș Andrici

Scenografia: Sonia Constantinescu & Anca Miron

Video design: Cinty Ionescu

Light design: Bogdan Gheorghiu

Ilustrația muzicală: Andreea Veder

Traducerea: Andreea Vasile

Photo Credit: Adi Bulboacă

POINT este locul în care se vor descoperi, dezvolta și lansa spectacole noi de teatru, care vor provoca și inspira atât artiștii cât și spectatorii. Își dorește să aducă în atenția publicului teme actuale și să creeze un mediu în care artiștii să-și poată valorifica la maxim potențialul.

14
/12
/15

8PT este un spațiu artistic fără echivalent în capitala țării noastre. Aici, pe Colței 23, într-un apartament de la etajul opt al unui bloc în etate, se joacă teatru așa cum nu se mai întâmplă în alte locuri. Se joacă teatru neconvențional, curajos, nebunește.

14
/12
/15

Ediţia din această seară a emisiunii Nocturne reprezintă împlinirea unui vis al Marinei Constantinescu. În studioul Nocturnelor poposesc regizorul David Esrig şi actorul Florin Vidamski, autorul cărţii „Drumul spre spectacol prin metoda David Esrig", lansată anul acesta în cadrul Festivalului Naţional de Teatru. Nocturne se difuzează astăzi, de la 23.30, la TVR 1, TVR HD şi TVR+.

14
/12
/15

Teatrul Metropolis a fost inaugurat în toamna anului 2007, când Radu Beligan şi George Ivaşcu au tăiat panglica. Teatrul Tineretului Metropolis a fost conceput ca singurul teatru de proiecte din Bucureşti şi de atunci pe scena din strada Mihai Eminescu au trecut nume importante.

14
/12
/15

“Sfârşit”, de la Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova, este un spectacol bine făcut, despre sfârşitul unei vârste, despre momentele cheie şi despre toate finalurile din viaţa noastră; despre insatisfacţia de a fi şi a trăi, despre cât de singuri suntem în relaţiile umane.

14
/12
/15

Sâmbătă, 19 decembrie, începând cu ora 19:00, la sediul Creart – Centrul de Creație, Artă și Tradiție al Municipiului București (Piața Alexandru Lahovari, nr. 7, Sector 1), va avea loc lansarea calendarului 2016  LEONTINA VĂDUVA 30.

14
/12
/15

Cu un look și o agilitate de spadasin, Ara Malikian (n.1968) este un om-spectacol într-un show de vioară atipic. Susține primul său concert la vârsta de 12 ani, iar astăzi este un maestru excentric care se duelează continuu cu alți mari artiști ale căror lucrări le reinterpretează la fiecare apariție pe scenă. La București ajunge în mai 2016.

14
/12
/15

Teatrul Naţional Radiofonic îl sărbătoreşte pe Radu Beligan, la împlinirea vârstei de 97 de ani, prin lansarea premierei radiofonice a spectacolului Lecţia de violoncel, de Mona Radu, marele său succes de pe scena Teatrului Metropolis. Premiera radiofonică a spectacolului va avea loc în această seară, de la ora 23:05, la Radio România Actualităţi.

14
/12
/15

Intrat în Cartea Recordurilor, în 2013, pentru cel mai longeviv actor încă în activitate pe scena unui teatru, Radu Beligan continuă să uimească prin vitalitatea sa ieşită din comun. Actorul îşi sărbătoreşte astăzi cea de-a 97-a aniversare pe scenă, aşa cum şi-a obişnuit publicul, jucând în cea de-a 300-a reprezentaţie a spectacolului “Egoistul”. Radu Beligan poate fi văzut şi în “Lecţia de violoncel”, la Teatrul Metropolis din Bucureşti, al cărui director onorific este.

13
/12
/15

Jean-Paul Belmondo, numit şi « Bébel », este una dintre cele mai mari vedete ale cinematografului francez și campion incontestabil al box-office-urilor vremii, alături de Louis de Funès și Alain Delon… De-a lungul a cincizeci de ani de carieră, actorul a atras în săli mai mult de 130 de milioane de spectatori, jucând atât în filmele Noului Val, cât și în comedii de public sau în filme de acțiune.

13
/12
/15

Luni, 14 decembrie, de la ora 20:10, iubitorii teatrului au întâlnire cu doi monștri sacri ai marelui ecran: actorul, regizorul și poetul Dorel Vișan şi Orson Welles, regizorul, scenaristul și actorul care a marcat istoria cinematografiei mondiale și de la a cărui naștere se împlinesc anul acesta 100 de ani.

13
/12
/15

Două dintre ansamblurile Radio România – Orchestra de Cameră Radio şi Corul Academic Radio (pregătit de Dan Mihai Goia) – sub bagheta dirijorului Cristian Brâncuşi, îi invită pe iubitorii muzicii la Sala Radio miercuri, 16 decembrie (19.00), la un concert de Crăciun cu totul deosebit! Atmosfera catedralelor gotice germane, în care răsună de sărbători cântece sacre, va fi recreată la Sala Radio prin interpretarea unei celebre partituri semnate de BACH: ORATORIUL DE CRĂCIUN

12
/12
/15

În noaptea de 12 spre 13 decembrie 1983, Nichita Stănescu ajungea la Spitalul de Urgență Fundeni, acuzând dureri puternice în zona ficatului. Cu o zi înainte fusese la nunta unor prieteni. A ajuns la București, cu trenul, chiar în seara aceea, cu câteva ore înainte să moară.