Spectacolul „Un mort se întoarce la iubita sa”, inspirat de  vechi cântece populare 
https://www.ziarulmetropolis.ro/spectacolul-un-mort-se-intoarce-la-iubita-sa-inspirat-de-vechi-cantece-populare/

 
În cadrul Festivalului Internaţional de Teatru NETA 2015, duminică 30 august, de la ora 20.00, pe scena Sălii Mici a Teatrului Naţional din Bucureşti, se va prezenta spectacolul ,,Un mort se întoarce la iubita sa” de Svetlana Makararovič, declarat cel mai bun spectacol al stagiunii 2013/2014 la Gala Premiilor Asociaţiei Criticilor de Teatru din Slovenia.

Un articol de Liliana Matei|12 august 2015

Coproducţie a două teatre cu profil distinct, TEATRUL PREŠEREN KRANJ şi TEATRUL MUNICIPAL PTUJ, a căror misiune se conjugă atât cu modernitatea, cât şi cu păstrarea tradiţiilor, remarcabila realizare artistică poartă semnătura unui regizor consacrat, Jernej Lorenci. Născut în 1973, artistul este recunoscut în teatrul sloven ca un regizor unic, cu o profundă percepție artistică și o privire scrutătoare, reprezentativ nu numai pentru generația sa, ci și pentru mai multe generații.

În viziunea lui Lorenci, drama Svetlanei Makararovič îşi păstrează aura de legendă, bazată atât pe cântecul popular eponim, cât și pe balada „Lenore”de Bürger – adaptată de celebrul poet romantic sloven Prešeren.

Într-o oră şi 50 de minute de spectacol, fără pauză, vom avea ocazia să pătrundem în lumea situațiilor limită și a dragostei fatale. Acolo unde se întrepătrund lumea celor vii şi a celor dispăruţi, lumea în care „cei vii nu trăiesc cu adevărat”, iar „morții nu sunt cu adevărat morți”. Svetlana Makarovič face apologia iubirii romantice, care, în opoziție cu tendințele sociale și economice, mizează pe totul sau nimic.

Un mort se intoarce... 4

“Spectacolul Un mort se întoarce la iubita sa poate fi descris ca o armonie triumfală între toate elementele artelor scenice. Laitmotivul poveștii este abordat metodic, de la nevoia omului de dragoste și adevăr până la realitatea socială a relațiilor pervertite, istorii dureroase de familie și femei al căror loc în societate este stigmatizat, într-o piesă caracterizată de un limbaj complex și poetic. Cu personaje puternic reliefate, montarea seamănă cu un concert drama”, este de părere jurnalista Petra Tanko, de la Radio Slovenia 1.

La finalul spectacolului de la Bucureşti va avea loc o întâlnire a realizatorilor cu publicul, în foaier. Toate spectactacolele Festivalului Internaţional de Teatru NETA 2015 vor fi urmate de o jumătate de oră de discuţii cu publicul şi cu mass-media. Biletele au fost puse în vânzare la Agenţia de bilete a teatrului, precum şi online – pe site-ul Bilet.ro.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.