Studiu pentru identificarea ţării cu cele mai multe filme europene lansate pe pieţe non-europene
https://www.ziarulmetropolis.ro/studiu-pentru-identificarea-tarii-cu-cele-mai-multe-filme-europene-lansate-pe-piete-non-europene/

Observatorul european al audiovizualului a analizat succesul obţinut de filmele europene pe 10 mari pieţe non-europene – SUA/Canada, Australia, Brazilia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Mexic, Noua Zeelandă şi Venezuela -, într-un studiu despre exportul peliculelor europene. Datele sunt comparate cu statisticile alcătuite de Observator pentru 27 de teritorii europene şi ele au evidenţiat un […]

Un articol de |16 octombrie 2012

Observatorul european al audiovizualului a analizat succesul obţinut de filmele europene pe 10 mari pieţe non-europene – SUA/Canada, Australia, Brazilia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Mexic, Noua Zeelandă şi Venezuela -, într-un studiu despre exportul peliculelor europene.

Datele sunt comparate cu statisticile alcătuite de Observator pentru 27 de teritorii europene şi ele au evidenţiat un recul relativ important, relatează cineuropa.org.

În 2010, 1.281 de filme europene au fost lansate în exclusivitate în săli pe cel puţin una dintre cele 27 de pieţe din UE sau din cele 10 pieţe non-europene acoperite de acest raport. Peste 90% din aceste filme au fost lansate în Europa şi doar 103 dintre ele (8%) au fost proiectate în cinematografele din Europa.

Din cele 37 (27 + 10) de pieţe din acest eşantion, peste 378 de milioane de bilete au fost vândute pentru filmele europene, din care 70,4 milioane în afara Europei. Altfel spus, circa 19% din biletele la filmele europene au fost vândute în afara Europei. În 2009, filmele europene au vândut aproape 84 de milioane de bilete pe aceleaşi 10 pieţe non-europene. Astfel, pe parcursul unui singur an, numărul biletelor la filmele europene vândute în afara Europei a scăzut cu 16%.

La nivel global, raportul a constatat că filmele europene au generat încasări cu 16% mai mici în afara Europei pe parcursul anului 2010.

Raportul – aflat anul acesta la prima sa ediţie – examinează în detaliu cotele de piaţă ale filmelor europene în UE şi în 10 ţări din afara UE studiate. Importanţa pieţei americane pentru filmele europene a fost subliniată: în 2010, această piaţă a reprezentat 62% din încasările brute obţinute de filmele europene în teritoriile non-europene.

Cantitativ, acest raport a dezvăluit că Franţa avea, în 2010, cel mai mare număr de filme lansate în afara UE (150 de filme în afara Europei, adică 33% din totalul filmelor europene lansate în cele 10 ţări non-europene studiate).

La nivelul încasărilor, Marea Britanie ocupă primul loc, cu un total de 25 de milioane de bilete vândute în cele 10 ţări precizate mai sus, reprezentând 36% din biletele vândute de filmele europene în acele ţări.

Dacă se analizează cota de piaţă a filmelor europene lansate în cele 10 ţări non-europene în 2010, datele dezvăluie un contrast frapant între procentul deţinut de filmele europene în numărul total de bilete vândute în UE (26% în 2010) şi procentul realizat în cele 10 ţări non-europene, unde filmele europene au vândut doar 3% din totalul biletelor generate de toate peliculele lansate pe plan mondial în acel an.

Deşi acest raport subliniază o tendinţă cu valoare de avertisment, specialiştii în cinematografie au convenit să nu tragă concluzii pripite, ţinând cont de importanţa efectului sezonier în industria cinematografică. Cifrele datează din 2010 şi obiceiurile de consum şi cel de a merge la cinematograf s-au modificat drastic în ultimii doi ani în Europa, dar şi în lumea întreagă. Observatorul european al audiovizualului speră că va putea să publice acest raport complex în fiecare an, cu scopul de a furniza astfel analize şi date structurale pe o perioadă mai îndelungată.

Observatorul European al Audiovizualului, înfiinţat în 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 39 state membre şi Uniunea Europeană, reprezentată de Comisia Europeană. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg şi funcţionează în cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.

Sursa: Mediafax

27
/02
/24

Prima zi a primăverii aduce pe scena Sălii Radio un mărțișor muzical ! Vineri, 1 martie 2024 (de la 19.00), ORCHESTRA NAȚIONALĂ RADIO va interpreta Simfonia nr. 1 - Simfonia primăverii, semnată de ROBERT SCHUMANN, un tablou muzical al anotimpului revenirii la viață.

27
/02
/24

Admiratorii lui Nicolae Corjos vor putea vedea sau revedea la Cinemaraton pe 27 februarie filmele Ora zero, Pădurea nebună, Un studio în căutarea unei vedete, Declaraţie de dragoste, Liceenii, Extemporal la dirigenţie, Liceenii Rock’n Roll, Alo aterizează străbunica, documentarul Sergiu Celibidache.

27
/02
/24

Luna martie vine mereu cu provocarea de a găsi mărțișorul perfect și cadoul ideal pentru femeile din viața noastră. Pe lângă flori și darurile – simbol, Vanner Collective propune și cadoul – experiență, cu un program de cinci mărțișoare teatrale cu cinci perspective feminine, care vor putea fi văzute între 3 și 17 martie, în diferite spații din București: „Cassandra”, „Tot ce e minunat în lume”, „Komorebi. Lumina care se filtrează printre copaci”, „Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.” și „Lungs”.

27
/02
/24

SkyShowtime a confirmat astăzi că Ted va fi disponibil pentru vizionare în toate piețele în care serviciul este disponibil, începând din 22 februarie. Primele patru episoade vor fi disponibile pentru vizionare în exclusivitate pe SkyShowtime din 22 februarie, urmând ca celelalte episoade să fie disponibile din 11 aprilie.

27
/02
/24

Turneul SoNoRo Conac ajunge în 2024 la ediția a XII-a, intitulată „L’heure bleue” – un titlu inspirat de acel interval de timp în care finalul de zi se pregătește să facă loc înserării, apoi nopții. „Ora albastră” va fi – din perspectiva SoNoRo – un spațiu de visare și un răstimp în care muzica se materializează, trece dincolo de contururi și prinde viață în mod desăvârșit, în unele dintre cele mai frumoase edificii din țara noastră.

27
/02
/24

Între 6 și 7 aprilie va avea loc Digital Nomad Summit, conferința dedicată celor care vor să lucreze și să trăiască oriunde în lume. Timp de două zile, 12 speakeri locali și internaționali vor oferi inspirație, povești și instrumente valabile pentru cei care vor să-și schimbe locuința și să lucreze din Asia sau Europa.

23
/02
/24

Regizorul francez Nicolas Philibert, unul dintre marile nume ale filmului documentar la nivel internațional, semnează regia filmului Pe Adamant (Sur l’Adamant). Filmul a avut premiera la Festivalul Internațional de Film de la Berlin în 2023, unde a câștigat Marele Premiu, Ursul de Aur.