Studiu pentru identificarea ţării cu cele mai multe filme europene lansate pe pieţe non-europene
https://www.ziarulmetropolis.ro/studiu-pentru-identificarea-tarii-cu-cele-mai-multe-filme-europene-lansate-pe-piete-non-europene/

Observatorul european al audiovizualului a analizat succesul obţinut de filmele europene pe 10 mari pieţe non-europene – SUA/Canada, Australia, Brazilia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Mexic, Noua Zeelandă şi Venezuela -, într-un studiu despre exportul peliculelor europene. Datele sunt comparate cu statisticile alcătuite de Observator pentru 27 de teritorii europene şi ele au evidenţiat un […]

Un articol de |16 octombrie 2012

Observatorul european al audiovizualului a analizat succesul obţinut de filmele europene pe 10 mari pieţe non-europene – SUA/Canada, Australia, Brazilia, Chile, Columbia, Coreea de Sud, Mexic, Noua Zeelandă şi Venezuela -, într-un studiu despre exportul peliculelor europene.

Datele sunt comparate cu statisticile alcătuite de Observator pentru 27 de teritorii europene şi ele au evidenţiat un recul relativ important, relatează cineuropa.org.

În 2010, 1.281 de filme europene au fost lansate în exclusivitate în săli pe cel puţin una dintre cele 27 de pieţe din UE sau din cele 10 pieţe non-europene acoperite de acest raport. Peste 90% din aceste filme au fost lansate în Europa şi doar 103 dintre ele (8%) au fost proiectate în cinematografele din Europa.

Din cele 37 (27 + 10) de pieţe din acest eşantion, peste 378 de milioane de bilete au fost vândute pentru filmele europene, din care 70,4 milioane în afara Europei. Altfel spus, circa 19% din biletele la filmele europene au fost vândute în afara Europei. În 2009, filmele europene au vândut aproape 84 de milioane de bilete pe aceleaşi 10 pieţe non-europene. Astfel, pe parcursul unui singur an, numărul biletelor la filmele europene vândute în afara Europei a scăzut cu 16%.

La nivel global, raportul a constatat că filmele europene au generat încasări cu 16% mai mici în afara Europei pe parcursul anului 2010.

Raportul – aflat anul acesta la prima sa ediţie – examinează în detaliu cotele de piaţă ale filmelor europene în UE şi în 10 ţări din afara UE studiate. Importanţa pieţei americane pentru filmele europene a fost subliniată: în 2010, această piaţă a reprezentat 62% din încasările brute obţinute de filmele europene în teritoriile non-europene.

Cantitativ, acest raport a dezvăluit că Franţa avea, în 2010, cel mai mare număr de filme lansate în afara UE (150 de filme în afara Europei, adică 33% din totalul filmelor europene lansate în cele 10 ţări non-europene studiate).

La nivelul încasărilor, Marea Britanie ocupă primul loc, cu un total de 25 de milioane de bilete vândute în cele 10 ţări precizate mai sus, reprezentând 36% din biletele vândute de filmele europene în acele ţări.

Dacă se analizează cota de piaţă a filmelor europene lansate în cele 10 ţări non-europene în 2010, datele dezvăluie un contrast frapant între procentul deţinut de filmele europene în numărul total de bilete vândute în UE (26% în 2010) şi procentul realizat în cele 10 ţări non-europene, unde filmele europene au vândut doar 3% din totalul biletelor generate de toate peliculele lansate pe plan mondial în acel an.

Deşi acest raport subliniază o tendinţă cu valoare de avertisment, specialiştii în cinematografie au convenit să nu tragă concluzii pripite, ţinând cont de importanţa efectului sezonier în industria cinematografică. Cifrele datează din 2010 şi obiceiurile de consum şi cel de a merge la cinematograf s-au modificat drastic în ultimii doi ani în Europa, dar şi în lumea întreagă. Observatorul european al audiovizualului speră că va putea să publice acest raport complex în fiecare an, cu scopul de a furniza astfel analize şi date structurale pe o perioadă mai îndelungată.

Observatorul European al Audiovizualului, înfiinţat în 1992, este un organism de serviciu public european, compus din 39 state membre şi Uniunea Europeană, reprezentată de Comisia Europeană. Observatorul lucrează în colaborare cu organisme partenere şi cu profesionişti din sectorul audiovizual, are sediul la Strasbourg şi funcţionează în cadrul serviciului juridic din cadrul Consiliului Europei.

Sursa: Mediafax

14
/03
/24

Astăzi, pe 14 martie, se împlinesc trei ani de la moartea ei, la Paris, în 2021, atunci când Covidul făcea ravagii și oprise lumea în loc. Avea aproape 90 de ani.

13
/03
/24

În perioada 12-15 martie 2024, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București organizează cea de-a XXV-a ediție a Ușilor Deschise, în cele două sedii ale sale, din Str. Matei Voievod nr. 75-77 și Str. Tudor Arghezi nr. 3b.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.

12
/03
/24

O nouă traducere din opera Elenei Ferrante a fost publicată de curând în colecția „Anansi. World Fiction” de la Editura Trei. Elena Ferrante e o scriitoare îndrăgită de cititorii din lumea întreagă începând de la publicarea bestsellerurilor internaționale ce alcătuiesc Tetralogia Napolitană.

12
/03
/24

Festivalul Internațional de Film Transilvania (TIFF) anunță prelungirea perioadei de desfășurare a ediției din 2024 cu o zi față de datele comunicate inițial.

11
/03
/24

Grupul de Facebook „Mergem la teatru” numără 35.4K de membri la început de martie 2024 și adună, într-o comunitate surprinzător de activă și de entuziastă, paragrafe de opinii pe spectrul larg dintre gust conservator și deschidere față de experiment, underground și fețe noi.

11
/03
/24

Artiștii selectați vor lucra timp de două luni la proiectelor lor, fiind găzduiți în Casa Albastră din satul Șona (jud. Brașov), casă restaurată în 2011 de către Fundația Ștefan Câlția. Proiect co-finanțat de AFCN, Șona AIR abordează modelul rezidențelor individuale, se adresează artiștilor din domenii culturale diverse, atât din România cât și internaționali, și susține […]

11
/03
/24

Un bărbat vrea să-și ajute un prieten aflat la închisoare. Se cunosc din tinerețe și crede că oricine merită o a doua șansă. De aceea, intervine pentru el la partenerul lui de afaceri, în speranța că va fi de acord să-i ofere un job.

07
/03
/24

Pe 8 martie va avea loc primul eveniment al primăverii organizat de Celula de Artă, vernisajul expoziției „Călătoriile Spiritului”, semnată de artista Sorana Scortea. Evenimentul va avea loc începând cu ora 19:00 iar lucrările vor putea fi văzute până pe 7 aprilie, în vitrina Pop Up de la Kulterra Gallery, pe strada Știrbei Vodă nr. 104-106.

05
/03
/24

Aăăă, Mihaela Trofimov este o actriță cu o mare foame pentru joacă, da, chiar așa, pentru joacă. Ăăă, o vedeți la Excelsior, la unteatru, la Brăila, pe scenă, puternică, talentată, expresivă. Ăăă ce voiam să zic? Citiți interviul în formă de alfabet și aflați cum o literă, Ă, descrie de cele mai multe ori starea ei de spirit.

05
/03
/24

Pe data de 5 martie se dă startul unui nou apel deschis în cadrul proiectului Share, Tag or Dye, inițiat și coordonat de către Asociația Fotografică Allkimik, în parteneriat cu Asociația Culturală Marginal. Această inițiativă oferă artiștilor din întreaga lume oportunitatea de a-și împărtăși creațiile și de a se implica într-o experiență colectivă de artă