Tabloul „Femei în parc” de Ioan Andreescu, adjudecat la 130.000 de euro
https://www.ziarulmetropolis.ro/tabloul-femei-in-parc-de-ioan-andreescu-adjudecat-la-130-000-de-euro/

Tabloul „Femei în parc” semnat de pictorul Ioan Andreescu a fost adjudecat, miercuri seara, la licitaţia „Artă românească importantă” organizată de casa Artmark în Capitală, la suma de 130.000 de euro, fiind cea mai bine vândută lucrare a sesiunii. La preţuri ridicate au fost cumpărate şi lucrările: „Veneţiană” („Putana”) de Nicolae Tonitza, la 75.000 de […]

Un articol de Andrada Văsii|31 ianuarie 2013

Tabloul „Femei în parc” semnat de pictorul Ioan Andreescu a fost adjudecat, miercuri seara, la licitaţia „Artă românească importantă” organizată de casa Artmark în Capitală, la suma de 130.000 de euro, fiind cea mai bine vândută lucrare a sesiunii.

La preţuri ridicate au fost cumpărate şi lucrările: „Veneţiană” („Putana”) de Nicolae Tonitza, la 75.000 de euro, „Natură statică cu vase şi carte” de Gheorghe Petraşcu, la 27.000 de euro, „Mioare” de Nicolae Grigorescu şi „Iarnă pe strada Lizeanu” de Ion Ţuculescu, fiecare la preţul de 25.000 de euro, „Ţigăncuşă” de Octav Băncilă, la 23.000 de euro, „Tânără în interior” de Francisc Şirato la 21.000 de euro, „Marrakech” de Ştefan Popescu, la 19.000 de euro, „Primăvară la Kyoto” de Samuel Mutzner, la 18.500 de euro, „La fereastră” de Alexandru Ciucurencu, la 15.000 de euro.

Miercuri seara, Artmark a organizat şi licitaţia „Artă postmodernă şi contemporană”, unde cel mai bine vândut lot a fost „Adevăr şi poezie la Mangalia” de Gheorghe Petraşcu, la 70.000 de euro.

Printre lucrările care au fost adjudecate la această sesiune la preţuri ridicate s-au mai numărat: „Pervaz cu hortensii” de Alexandru Ciucurencu, la 16.000 de euro, „Călător în lumea sa” de Ştefan Câlţia şi „Clown” de Corneliu Baba, fiecare la 12.000 de euro, „Anemone” şi „Arlechin” semnate tot de Corneliu Baba, la 8.000 de euro, respectiv 7.000 de euro.

Licitaţia „Artă românească importantă” a avut vânzări de 510.250 de euro şi o rată de adjudecare de 86.67%, iar cea de „Artă postmodernă şi contemporană” de 282.425 de euro, rata de adjudecare fiind de 89.16%.

Următoarea sesiune Artmark, intitulată „Mărţişor I – pictură şi sculptură”, va fi organizată pe 19 februarie.

Sursa: Agerpres

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.