Tabloul „Ţărăncuţă cu basma albă”, de Nicolae Grigorescu, vândut cu un preț record
https://www.ziarulmetropolis.ro/tabloul-tarancuta-cu-basma-alba-de-nicolae-grigorescu-vandut-cu-un-pret-record/

Tabloul „Ţărăncuţă cu basma albă”, de Nicolae Grigorescu (1838-1907), a stabilit un record în piaţa de artă după ce a fost adjudecat contra sumei de 340.000 de euro, un record în piaţa de artă, la Licitaţia de Toamnă – Top 100 Mari Maeştri ai Artei Româneşti, desfăşurată la casa Artmark.

Un articol de Petre Ivan|1 noiembrie 2018

Lucrarea, ulei pe pânză, a fost estimată iniţial între 50.000 şi 90.000 de euro şi provine din colecţia magistratului Lazăr Munteanu (1869-1951) – nepot (de mamă) al colecţionarului Iancu Kalinderu.

În pictura de faţă, modelul este văzut frontal şi adus în planul întâi, la fel cum procedase pictorul şi în alte efigii feminine de la ţară. Capul învelit în năframă albă este reluat de Grigorescu în special în ultima secvenţă a operei, constituind o problemă de picturalitate şi luminozitate a imaginii.

Un alt Grigorescu, „Ciobănaş cu turmă de oi”, a atins suma de 110.000 de euro, după ce fusese estimat între 40.000 şi 60.000 de euro. De asemenea, „Primăvară la Posada”, de  același Nicolae Grigorescu, şi-a găsit cumpărător. Lucrarea, ulei pe lemn, a fost vândută pentru suma de 32.500 de euro.

În aceeaşi sesiune, „Natură statică cu liliac şi cutie cu bijuterii”, de Theodor Aman, a fost adjudecat în final pentru 140.000 de euro.

Foto: Ţărăncuţă cu basma albă , Nicolae Grigorescu – facebook

17
/06
/22

VIAȚA SECRETĂ A TABLOURILOR Ziarul Metropolis vă invită la mici incursiuni în existenţa nevăzută, uitată sau ignorată a imaginilor care ne fascinează. Unele au schimbat istoria artei, altele au rămas ascunse printre poveşti.

14
/06
/22

Începând cu acest an, MiniCloud, ediția pentru copii și adolescenți a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, aflat la cea de a XV a ediție, capătă amploare și își deschide porțile zilnic pentru zeci de copii, în perioada 13 – 19 iunie 2022, în București, pe Calea Griviței.

09
/06
/22

Muzeul Abandonului a pornit în toamna anului trecut un amplu proiect de reunire, într-o arhivă digitală, a unor arhive personale și instituționale, deocamdată disparate, toate legate de instituționalizarea și dezinstituționalizarea copiilor din România comunistă și post-comunistă.

09
/06
/22

Artistele Andreea Novac, Irina Marinescu și Alina Ușurelu, împreună cu psiholoaga Mihaela Vechiu, socioloaga Fidelie Kalambayi și medicul Roxana Negureanu prezintă (burn)OUT - Prelegeri și incursiuni performative, la AREAL spațiu pentru dezvoltare coregrafică.

08
/06
/22

În mai puțin de o săptămână începe cea de-a 15-a ediție a Festivalului de Teatru Independent UNDERCLOUD, acolo unde teatrul, dansul și efervescența evenimentelor conexe își dau întâlnire cu spectactorii dornici să se bucure de o nouă atmosferă și un nou concept „sub nori”.

31
/05
/22

Inițiat în 2012, de către Fundația M&V Schmidt și Fundația Tabaluga/ Peter Maffay Stiftung, festivalul Săptămâna Haferland are misiunea de a promova cultura și tradițiile sașilor din Transilvania și de a dezvolta sectorul turistic din zona respectivă. Regiunea săsească din Transilvania, cuprinsă între Brașov și Sighișoara, a fost denumită Țara Ovăzului sau Haferland cu sute de ani în urmă, datorită localnicilor care obișnuiau să cultive cu precădere ovăzul, din cauza climatului mai aspru.

30
/05
/22

Să presupunem că o sticlă de plastic, un pet, și-ar dori să plece dintr-un sat din Transilvania și ar vrea călătorească până la Marea Neagră, ori poate și mai departe. Credeţi că ar putea? La această întrebare și-au dorit să găsească răspunsul un grup de voluntari din România. Realizată într-un proiect inedit tip experiment, "Călătoria mea spre mare" este de fapt o poveste despre oameni, mentalităţi și educaţie.