Tabloul “Ţărăncuţă cu basma albă”, de Nicolae Grigorescu, vândut cu un preț record
https://www.ziarulmetropolis.ro/tabloul-tarancuta-cu-basma-alba-de-nicolae-grigorescu-vandut-cu-un-pret-record/

Tabloul “Ţărăncuţă cu basma albă”, de Nicolae Grigorescu (1838-1907), a stabilit un record în piaţa de artă după ce a fost adjudecat contra sumei de 340.000 de euro, un record în piaţa de artă, la Licitaţia de Toamnă – Top 100 Mari Maeştri ai Artei Româneşti, desfăşurată la casa Artmark.

Un articol de Petre Ivan|1 noiembrie 2018

Lucrarea, ulei pe pânză, a fost estimată iniţial între 50.000 şi 90.000 de euro şi provine din colecţia magistratului Lazăr Munteanu (1869-1951) – nepot (de mamă) al colecţionarului Iancu Kalinderu.

În pictura de faţă, modelul este văzut frontal şi adus în planul întâi, la fel cum procedase pictorul şi în alte efigii feminine de la ţară. Capul învelit în năframă albă este reluat de Grigorescu în special în ultima secvenţă a operei, constituind o problemă de picturalitate şi luminozitate a imaginii.

Un alt Grigorescu, “Ciobănaş cu turmă de oi”, a atins suma de 110.000 de euro, după ce fusese estimat între 40.000 şi 60.000 de euro. De asemenea, “Primăvară la Posada”, de  același Nicolae Grigorescu, şi-a găsit cumpărător. Lucrarea, ulei pe lemn, a fost vândută pentru suma de 32.500 de euro.

În aceeaşi sesiune, “Natură statică cu liliac şi cutie cu bijuterii”, de Theodor Aman, a fost adjudecat în final pentru 140.000 de euro.

Foto: Ţărăncuţă cu basma albă , Nicolae Grigorescu – facebook

11
/07
/14

„Călători prin manuscris”, expoziția organizată de Muzeul Națională de Artă (MNAR) la parterul Galeriei Naționale până pe 31 august, are meritul inedit de a aduce în realitate o metaforă pe care suntem obișnuiți să o considerăm doar atât, o metaforă: plimbarea printre filele unei cărți.

09
/07
/14

Centrul Cultural Românesc de la Londra/ Fundația Rațiu găzduiesc începând cu 10 iulie expoziția de fotografie „Lee Miller -  O Rapsodie Română“, care prezintă publicului lucrările uneia din cele mai importante figuri feminine ale secolului XX.

08
/07
/14

Miercuri, 16 iulie, începând cu deja obișnuita oră 19.30, Dragoș Bojin schimbă foaia la OrigameStudio. Renunță la pânză în favoarea zidului, mai potrivit parcă să îi primească personajele la întreaga lor amploare, mai potrivit chiar decât pânzele enorme pe care le folosește de obicei.

02
/07
/14

Tabloul "The Fake Rothko", al pictorului Adrian Ghenie, reprezentant al noului val al artei vizuale româneşti, a fost vândut pentru 1.426.500 de lire sterline (1.778.422 de euro), la o licitaţie organizată de casa Sotheby's luni, la Londra, potrivit site-ului sothebys.com.

29
/05
/14

Deşi anii pe care Constantin Brâncuşi i-a petrecut în ţară, formându-se ca sculptor, au fost cu acribie reconstituiţi în ediţiile succesive ale catalogului Brâncuşi în România², întocmit de Barbu Brezianu, cât şi într-un studiu pe care acelaşi autor îl consacră începuturilor sculptorului, o analiză de detaliu ar putea conduce la evidenţierea influenţei amintitei perioade asupra ansamblului creaţiei.

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.