Tabloul „Ţărăncuţă cu basma albă”, de Nicolae Grigorescu, vândut cu un preț record
https://www.ziarulmetropolis.ro/tabloul-tarancuta-cu-basma-alba-de-nicolae-grigorescu-vandut-cu-un-pret-record/

Tabloul „Ţărăncuţă cu basma albă”, de Nicolae Grigorescu (1838-1907), a stabilit un record în piaţa de artă după ce a fost adjudecat contra sumei de 340.000 de euro, un record în piaţa de artă, la Licitaţia de Toamnă – Top 100 Mari Maeştri ai Artei Româneşti, desfăşurată la casa Artmark.

Un articol de Petre Ivan|1 noiembrie 2018

Lucrarea, ulei pe pânză, a fost estimată iniţial între 50.000 şi 90.000 de euro şi provine din colecţia magistratului Lazăr Munteanu (1869-1951) – nepot (de mamă) al colecţionarului Iancu Kalinderu.

În pictura de faţă, modelul este văzut frontal şi adus în planul întâi, la fel cum procedase pictorul şi în alte efigii feminine de la ţară. Capul învelit în năframă albă este reluat de Grigorescu în special în ultima secvenţă a operei, constituind o problemă de picturalitate şi luminozitate a imaginii.

Un alt Grigorescu, „Ciobănaş cu turmă de oi”, a atins suma de 110.000 de euro, după ce fusese estimat între 40.000 şi 60.000 de euro. De asemenea, „Primăvară la Posada”, de  același Nicolae Grigorescu, şi-a găsit cumpărător. Lucrarea, ulei pe lemn, a fost vândută pentru suma de 32.500 de euro.

În aceeaşi sesiune, „Natură statică cu liliac şi cutie cu bijuterii”, de Theodor Aman, a fost adjudecat în final pentru 140.000 de euro.

Foto: Ţărăncuţă cu basma albă , Nicolae Grigorescu – facebook

28
/10
/20

Astăzi, 28 octombrie, de ziua de naștere a pictoriței basarabene Valentina Rusu Ciobanu (100 de ani), Asociația pentru cultură și arte ARBOR lansează în premieră producțiile multimedia #100VRC Valentina Rusu Ciobanu: viața și opera și VRC Atelier ’85, atelierul artistei din anul 1985, reconstituit în realitate virtuală.

27
/10
/20

Arta urbană este în jurul nostru, de cele mai multe ori este necesar doar să ne ridicăm privirea şi vom observa diferite forme de artă. Observăm de la stencils, la stickere, la graffiti şi instalaţii stradale, cât şi una dintre cele mai perisabile forme de artă urbană, cea realizată în cretă. Un articol de Mihaela Ion.

20
/10
/20

Editura Muzeului Național de Artă Contemporană și-a adăugat în colecție o nouă publicație „reper” pentru istoria vizualității contemporane din România, marcând astfel borna istorică a 30 de ani de la evenimentele lui decembrie 1989.

13
/10
/20

Expoziția-fenomen „Woman Unchained“ by Irina Greciuhina, care-a fost deschisă timp de o lună în spațiul expozițional Arbor.art.room, perioadă în care s-a bucurat de un imens succes, s-a închis în „real“, dar iubitorii de frumos mai au o șansă să contemple „Cina cea de taină“ cu femei și alte lucrări care i-au încântat pe bucureșteni în această perioadă.

12
/10
/20

Maria Orosan-Telea condensează în spațiul Kunsthalle Bega Box sub numele Later Edit 13 evenimente cuprinse în programul „Draft” - un program curatorial despre proiecte artistice în stadiu de idee, parțial realizate sau replicabile la scară mai mare, desfășurat din 2018 în Biblioteca Pavilion din Timișoara.