Tangaj Dance propune „virtual (living) room” și alte experiențe performative
https://www.ziarulmetropolis.ro/tangaj-dance-propune-virtual-living-room-si-alte-experiente-performative/

Tangaj Dance prezintă în această toamnă trei evenimente dedicate artei performative: virtual (living) room – un performance VR realizat de Simona Deaconescu; Roots and Routes – un turneu naţional care reuneşte spectacole, filme şi ateliere de dans; BLOT – Body Line of Thought – un performance explorativ despre corpul uman.

Un articol de Liliana Matei|20 octombrie 2020

virtual (living) room 31 octombrie și 1 noiembrie, Switch Lab, București    

Un performance conceput și realizat de coregrafa Simona Deaconescu, în care Kadri Sirel, o dansatoare carismatică de origine estoniană, și Zelda, un personaj fictiv construit sub forma unei inteligențe artificiale, care oglindește gândurile lui Kadri, se întâlnesc într-un spațiu mental virtual. Împreună, Kadri și Zelda, încearcă să rezolve misterul din spatele procesului de amintire a unei coregrafii create spontan, dar niciodată prezentată „ca la carte”.

Prezentarea publică este organizată sub forma unei experiențe VR individuale, cu participarea a maxim 5 spectatori pe grupă, în zilele de 31 octombrie și 1 noiembrie, între orele 14:00 și 19:00, la Switch Lab, București.

Accesul este liber și se face în baza unei rezervari pe: https://eu.jotform.com/build/202884817115054.
Detalii: https://www.facebook.com/events/883195332487536/

virtual (living) room a luat naștere în 2019, când coregrafa Simona Deaconescu a fost selectată ca artistă rezidentă a programului european Moving Digits – Augmented Dance for Engaged Audiences, în cadrul căruia a beneficiat de rezidențe de creație la Sõltumatu Tantsu Lava (Tallin, Estonia) și tanzhaus nrw (Dusseldorf, Germania).

Prima parte a proiectului a fost prezentată la LAVAlabs Studio Dusseldorf sub forma unei instalații interactive one-to-one, în care nouă obiecte în miniatură au compus spațiul mental comun generat de întâlnirea dintre Kadri și Zelda. Performance-ul prezentat la București pe 31 octombrie și 1 noiembrie este o reconstrucție a acestui puzzle, la care și-au adus contribuția artiști din domenii diferite.

Evenimentul virtual (living) room respectă măsurile sanitare recomandate de autorități în acest moment. Dacă vor interveni modificări în baza unor noi decizii ale autorităților competente, publicul interesat va primi un link privat pentru vizionare online, cu ajutorul dispozitivelor personale.

Proiectul este produs de Asociația Tangaj Dance și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național*. Partenerii proiectului sunt Hochschule Düsseldorf – University of Applied Sciences, LAVAlabs Studio Dusseldorf, Antares International (scaune.ro).

Roots and Routes – 22 octombrie – 21 noiembrie

Un turneu național virtual, care pune în discuție tema identității transgeneraționale atât la nivel social, cât și la nivel de ADN al mișcării. Programul proiectului conține trei tipuri de activități interconectate ca tematică și abordare, și va fi prezentat în perioada 22 octombrie – 21 noiembrie 2020, în online prin intermediul platformelor Zoom și Eventbook.

În programul Roots and Routes se regăsesc: Daughters, un spectacolul de dans semnat de coregrafa Simona Deaconescu, în care trei femei tinere fac un corp comun cu mamele și bunicile lor, o selecție specială de filme de dans, co-prezentate de BIDFF – Bucharest International Dance Film Festival, precum și patru ateliere de dans contemporan și tehnici mixte, care propun fuziuni între dans și alte tipuri de practici artistice. Atelierele sunt susținute de coregrafa Simona Deaconescu, fondatoare a Colectivului Tangaj Dance, și cele trei artiste dansatoare care fac parte din distribuția spectacolului Daughters: Simona Dabija, Georgeta Corca și Teodora Velescu.

Turneul este organizat în parteneriat cu M Studio (Sfântu Gheorghe), Casa Tranzit (Cluj-Napoca), Areal Colectiv (București), Teatrul 3G (Târgu Mureș) și își propune să activeze comunitățile locale, prin expunerea la forme hibride de exprimare artistică, noi metode de creație, educație și formare pentru profesioniști și publicul larg. Proiectul este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național*.

Mai multe detalii despre programul Roots and Routes aici:

http://www.tangajdance.com/roots-and-routes/

BLOT – Body Line of Thought

Creat și interpretat de Simona Deaconescu și Vanessa Goodman, BLOT propune o serie de situații performative care explorează mișcarea din perspectiva relației pe care o avem cu bacteriile din corpul nostru. Echilibrul dintre lumea micro și lumea macro este mediat de experiența umană și de modul în care ne raportăm la conceptul de ordine.

BLOT este o co-producție între Tangaj Collective (București, RO) și Action at a Distance (Vancouver, CA), bazată pe o colaborare strânsă la nivel de metode de lucru, viziuni asupra corpului, dialog artistic și schimb de resurse între cele două coregrafe fondatoare ale organizațiilor.

Proiectul a beneficiat de o rezidență de cercetare la Cultivamos Cultura, în Sao Luis, Portugalia, ca urmare a selectării celor două coregrafe ca artiste rezidente în proiectul european Biofriction. În condițiile actuale, Simona și Vanessa au lucrat progresiv, dezvoltând proiectul inițial online, și întâlnindu-se ulterior în Sao Luis și București, la Centrul Național al Dansului București, pentru laboratoare de creație, repetiții și filmări.
BLOT se va lansa în perioada 12-15 noiembrie prin acțiuni în paralel în Vancouver și București. Spectacolul va avea premiera online în România prin platforma Eventbook. Proiectul este co-finanțat de Canada Council for the Arts și Administrația Fondului Cultural Național*. Partenerii proiectului sunt Centrul Național al Dansului București, Left of Main, plastic orchid factory, Biofriction și Cultivamos Cultura.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!