„Țara moartă”, cel mai de succes documentar românesc al anului 2017
https://www.ziarulmetropolis.ro/tara-moarta-cel-mai-de-succes-documentar-romanesc-al-anului-2017/

Producţia „Țara moartă”, pentru care Radu Jude a fost recent premiat pentru regie la festivalul de film La Orquídea (Cuenca), este cel mai vizionat documentar al anului 2017.

Un articol de Petre Ivan|19 Decembrie 2017

 

Filmul a fost vizionat de peste 5.100 de spectatori,de când a fost lansat în cinematografele româneşti, pe 25 august, după ce a avut premiera internațională în secţiunea „Signs of Life” a Festivalului de Film de la Locarno 2017.

„Țara moartă”este un eseu documentar compus din mai mult de 500 de fotografii dintre cele peste 8.500 ale colecţiei Costică Acsinte, texte de Emil Dorian şi fragmente din coloana sonoră a filmelor de propagandă din anii ’30 – ’40.

Montajul documentarului este semnat de Cătălin Cristuţiu, sound design-ul de Dana Bunescu, iar consilierea tehnică a fost asigurată de Marius Panduru. Filmul este realizat cu sprijinul lui Cezar Mario Popescu, cel care a descoperit fotografiile lui Costică Acsinte.

Pelicula a participat, în luna octombrie, în competiţia de documentare a celei de-a 61-a ediţii a BFI London Film Festival și în selecția „Between Jewish and Israeli Identity” a Haifa Film Festival. În plus, „Țara moartă” a fost parte din selecția oficială a Vienna Internațional Film Festival și a International Documentary Film Festival Amsterdam.

Lungmetrajul s-a bucurat de cronici favorabile, fiind considerat o operă „perfect suspendată între realism și poezie”, iar Radu Jude, noul „copil de aur al cinematografiei românești”.

«Țara moartă» este o idee atrăgătoare, executată cu un talent artistic curajos care oscilează între experimental și tehnici documentare tradiționale. – The Hollywood Reporter.

„Ţara moartă” este o producţie Hi Film şi Fast Film, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi Orange România. Producător este Ada Solomon.

Foto: Ţara moartă – Facebook

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

15
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Disponibil în unele cinematografe, documentarul „Emigrant Blues: un road movie în 2 ½ capitole”, de Mihai Mincan şi Claudiu Mitcu, discută subiectul migrației românilor în străinătate din câteva unghiuri inedite.

14
/10
/19

Les Films de Cannes à Bucarest îl celebrează anul acesta pe Vlad Ivanov, care anul acesta a împlinit 50 de ani. Actorului care seduce camera cu orice rol pe care-l interpretează, festivalul i-a dedicat o secțiune numită IVANOV 50 – care include cinci dintre cele mai importante filme care îl au ca protagonist: „Sunset”, „Câini”, „La Gomera”, „Principii de viață” și „Hier”.

09
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Deşi pretinde că este un omagiu adus oamenilor care au murit în închisorile comuniste, "Între chin şi amin" (2019), al doilea lungmetraj de ficţiune al regizorului Toma Enache, nu este de fapt decât o bătaie de joc la adresa memoriei victimelor, prin kitsch-ul pe care îl etalează.

Page 1 of 25012345...102030...Last »