”Țara moartă”, o operă ”perfect suspendată între realism și poezie”, de vinerea viitoare în cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/tara-moarta-o-opera-perfect-suspendata-intre-realism-si-poezie-de-vinerea-viitoare-in-cinema/

Eseul documentar ”Țara moartă”, realizat de regizorul Radu Jude, care va avea premiera în cinematografele româneşti pe 25 august, se bucură de cronici laudative din partea criticilor internaţionali.

Un articol de Petre Ivan|18 August 2017

În viziunea site-ului Kino-Zeit.de, producția ”Țara moartă” face parte dintr-o trilogie a unor povești îngropate, alături de ”Aferim!” și ”Inimi cicatrizate”.

Noul copil de aur al cinematografiei românești a găsit un mod propriu de a privi în spatele mecanismului fotografiilor. Acolo stă ceva care în istoriografia prezentă a României este prea ușor uitat: rasismul. Jude combină cercetările politice cu un mod de abordare abstract. – Kino-Zeit

”O excepție între filmele românești recente care se străduiesc din răsputeri să atingă autenticitatea maximă, «Țara moartă» folosește imaginile împreună cu scepticismul unui istoriograf asupra ariei vaste pe care o evocă”, a notat Variety.

Abordând în mod inteligent și original anti-semitismul și propaganda naționalistă în contextul vieții oamenilor «obișnuiți», filmul merită o expunere la scară largă în festivalurile orientate spre documentare și dincolo de ele. – The Hollywood Reporter

Selecția fotografiilor făcută de Jude este una ”superbă, iluminatoare”, a mai notat publicația americană, iar filmul ”suprinde prin puritatea sa estetică, fiind un instantaneu multi-dimensional al istoriei”.

”«Țara moartă» este o idee atrăgătoare, executată cu un telent artistic curajos care oscilează între experimental și tehnici documentare tradiționale

Cu ultimele sale opere, Radu Jude pare că vrea să reconstruiască o frescă istorică națională, reconstituind evenimentele care au avut loc în țară înaintea erei socialiste”. Meticulozitatea este cuvântul prin care italienii caracterizează producția – ”o operă perfect suspendată între realism și poezie. – Quinlan (revista italiană de critică cinematografică)

”În aparenta sa simplitate, «Țara moartă» este un film foarte valoros, este o reflecție mai mult decât acută asupra poveștii, imaginii, documentelor, asupra istoriei, a implicațiilor sale, asupra paginilor întunecate ale unei națiuni. Este o lectură critică reală a perioadei, detaliată, inteligentă, făcută din opinii personale și din instantanee furate de o cameră obscură gata să ne ducă înapoi 80 de ani”, a scris site-ul cinelapsus.com.

Italienii îl consideră ”probabil cel mai bun film al lui Radu Jude”

Pelicula, prezentată în premieră internațională la Festivalul de la Locarno, este un eseu documentar compus din mai mult de 500 de fotografii dintre cele peste 8.500 ale colecţiei Costică Acsinte, alături de texte ale medicului Emil Dorian şi fragmente din coloana sonoră a filmelor de propagandă din anii ’30-’40.

Montajul documentarului este semnat de Cătălin Cristuţiu, sound design-ul de Dana Bunescu, iar consilierea tehnică este asigurată de Marius Panduru. Filmul este realizat cu sprijinul lui Cezar Mario Popescu, cel care a descoperit fotografiile lui Costică Acsinte.

”Ţara moartă” este o producţie Hi Film şi Fast Film, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi Orange România. Producător este Ada Solomon.

”Ţara moartă” va fi distribuit de microFILM, din 25 august,  în cinematografele din România .

Foto: Ţara moartă– facebook

02
/11
/19

Cum era să practici skateboarding în Cehoslovacia anilor ‘80? Dar să recurgi la tertipuri neașteptate pentru a face rost de bani? Pe 4 și 5 noiembrie, Centrul Ceh vă așteaptă la două noi proiecții din cadrul Documentary Mondays și Fiction Tuesdays, cu „King Skate”, respectiv „Run, Waiter, Run!”.

01
/11
/19

CRONICĂ DE FILM La filmele unor regizori veterani ca Jean-Pierre & Luc Dardenne și Ken Loach, încoronați de-a lungul carierei cu câte două trofee Palme d`Or, nu te duci pentru a vedea dacă şi-au schimbat stilul. Le cauţi fiecare nou titlu tocmai pentru stilul realist consacrat, altădată în avangardă.

01
/11
/19

Cea de-a șasea ediție a UrbanEye Film Festival începe miercuri, 6 noiembrie, și se va desfășura la Cinema Elvire Popesco și ARCUB. Tema principală a festivalului de anul acesta este natura și orașul.

01
/11
/19

Pentru a marca cea de-a 100 aniversare a rolului crucial pe care Regina Maria l-a avut pentru țara sa în cadrul Conferinței de Pace de la Paris, din anul 1919, producătorul executiv John M. Florescu alături de canalul de televiziune History anunță lansarea „Turneului Național Maria – Inima României”, un eveniment itinerant ce va avea loc în mai multe orașe din România, pe parcursul următoarelor 6 luni.

30
/10
/19

Un film din Coreea de Sud premiat la Cannes, dar și filme experimentale de top, noi expoziții de artă contemporană, rafinamentul muzicii clasice și un roman din literatura scandinavă a momentului – vă prezentăm cinci dintre atracțiile culturale ale lunii noiembrie.

28
/10
/19

Timp de 10 zile, Les Films de Cannes à Bucarest a adus pe marile ecrane, la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Instituto Cervantes și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României, filme premiate la Cannes, avanpremiere românești, retrospective de autor, Focus Spania și proiecții speciale.

27
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest, după ce a fost la festivalurile de la Busan şi Varşovia, „Cărturan” (2019) este primul film al regizorului Liviu Săndulescu. Un debut care prelungeşte cuminte, fără imaginaţie, estetica realistă a planului-secvenţă şi a cadrului fix.

Page 2 of 25212345...102030...Last »