”Țara moartă”, o operă ”perfect suspendată între realism și poezie”, de vinerea viitoare în cinema!
https://www.ziarulmetropolis.ro/tara-moarta-o-opera-perfect-suspendata-intre-realism-si-poezie-de-vinerea-viitoare-in-cinema/

Eseul documentar ”Țara moartă”, realizat de regizorul Radu Jude, care va avea premiera în cinematografele româneşti pe 25 august, se bucură de cronici laudative din partea criticilor internaţionali.

Un articol de Petre Ivan|18 August 2017

În viziunea site-ului Kino-Zeit.de, producția ”Țara moartă” face parte dintr-o trilogie a unor povești îngropate, alături de ”Aferim!” și ”Inimi cicatrizate”.

Noul copil de aur al cinematografiei românești a găsit un mod propriu de a privi în spatele mecanismului fotografiilor. Acolo stă ceva care în istoriografia prezentă a României este prea ușor uitat: rasismul. Jude combină cercetările politice cu un mod de abordare abstract. – Kino-Zeit

”O excepție între filmele românești recente care se străduiesc din răsputeri să atingă autenticitatea maximă, «Țara moartă» folosește imaginile împreună cu scepticismul unui istoriograf asupra ariei vaste pe care o evocă”, a notat Variety.

Abordând în mod inteligent și original anti-semitismul și propaganda naționalistă în contextul vieții oamenilor «obișnuiți», filmul merită o expunere la scară largă în festivalurile orientate spre documentare și dincolo de ele. – The Hollywood Reporter

Selecția fotografiilor făcută de Jude este una ”superbă, iluminatoare”, a mai notat publicația americană, iar filmul ”suprinde prin puritatea sa estetică, fiind un instantaneu multi-dimensional al istoriei”.

”«Țara moartă» este o idee atrăgătoare, executată cu un telent artistic curajos care oscilează între experimental și tehnici documentare tradiționale

Cu ultimele sale opere, Radu Jude pare că vrea să reconstruiască o frescă istorică națională, reconstituind evenimentele care au avut loc în țară înaintea erei socialiste”. Meticulozitatea este cuvântul prin care italienii caracterizează producția – ”o operă perfect suspendată între realism și poezie. – Quinlan (revista italiană de critică cinematografică)

”În aparenta sa simplitate, «Țara moartă» este un film foarte valoros, este o reflecție mai mult decât acută asupra poveștii, imaginii, documentelor, asupra istoriei, a implicațiilor sale, asupra paginilor întunecate ale unei națiuni. Este o lectură critică reală a perioadei, detaliată, inteligentă, făcută din opinii personale și din instantanee furate de o cameră obscură gata să ne ducă înapoi 80 de ani”, a scris site-ul cinelapsus.com.

Italienii îl consideră ”probabil cel mai bun film al lui Radu Jude”

Pelicula, prezentată în premieră internațională la Festivalul de la Locarno, este un eseu documentar compus din mai mult de 500 de fotografii dintre cele peste 8.500 ale colecţiei Costică Acsinte, alături de texte ale medicului Emil Dorian şi fragmente din coloana sonoră a filmelor de propagandă din anii ’30-’40.

Montajul documentarului este semnat de Cătălin Cristuţiu, sound design-ul de Dana Bunescu, iar consilierea tehnică este asigurată de Marius Panduru. Filmul este realizat cu sprijinul lui Cezar Mario Popescu, cel care a descoperit fotografiile lui Costică Acsinte.

”Ţara moartă” este o producţie Hi Film şi Fast Film, cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi Orange România. Producător este Ada Solomon.

”Ţara moartă” va fi distribuit de microFILM, din 25 august,  în cinematografele din România .

Foto: Ţara moartă– facebook

28
/10
/19

Timp de 10 zile, Les Films de Cannes à Bucarest a adus pe marile ecrane, la Cinema PRO, Cinema Elvire Popesco, Cinema Muzeul Țăranului, Cinemateca Union, Instituto Cervantes și Sala Auditorium a Muzeului Național de Artă al României, filme premiate la Cannes, avanpremiere românești, retrospective de autor, Focus Spania și proiecții speciale.

27
/10
/19

CRONICĂ DE FILM Prezentat în premieră în România la Les Films de Cannes à Bucarest, după ce a fost la festivalurile de la Busan şi Varşovia, „Cărturan” (2019) este primul film al regizorului Liviu Săndulescu. Un debut care prelungeşte cuminte, fără imaginaţie, estetica realistă a planului-secvenţă şi a cadrului fix.

23
/10
/19

Ce e de făcut în fiecare seară de luni și marți, de la ora 20:00? Se merge la film la Centrul Ceh, desigur. Documentary Mondays și Fiction Tuesdays reîncep în ultima săptămână din octombrie, așa că serile mohorâte de toamnă pot fi petrecute la un film, alături de o bere cehă.

22
/10
/19

Anul acesta, în iulie, s-au împlinit 100 de ani de la nașterea lui Lino Ventura, unul dintre cei mai iubiti actori din ultimele decenii. Angiolino Joseph Pascal Ventura, pe numele său real, a venit pe lume la 14 iulie 1919, la Parma, în Italia și s-a stins din viață într-o zi de 22 octombrie (1987), la Saint-Cloud, în Franța.

22
/10
/19

Am văzut în cadrul festivalului peliculelor de la Cannes la București filmul artistic de cinema „It Must Be Heaven” (câștigător al premiului special al juriului la Cannes în acest an), regizat de palestinianul Elia Suleiman. Cu Elia Suleiman în rolul principal. O scurtă, definitivă recenzie: e superb.

21
/10
/19

Seria invitaţilor de marcă la ediţie a X-a a Les Films de Cannes à Bucarest continuă cu unul dintre cele mai promiţătoare talente ale cinematografiei braziliene: Juliano Dornelles, regizorul filmului „Bacurau”, pe care îl semnează împreună cu Kleber Mendonça Filho, peliculă câștigătoare a Premiului Juriului la Cannes 2019.

18
/10
/19

CRONICĂ DE FILM În documentarul „Jurnalul familiei -escu” (2018), regizorul Șerban Georgescu discută pe un ton jucăuș, ironic, ce (mai) înseamnă a fi român, la 100 de ani de la apariția României moderne, perioadă în care țara a trecut prin multe șocuri și transformări.

18
/10
/19

În Bucureşti, gala de deschidere a Les Films de Cannes à Bucarest este programată vineri, de la ora 19:00 la Cinema PRO, în prezența sărbătoritului ediţiei, Vlad Ivanov şi a cineastului Claude Lelouch.

Page 3 of 25212345...102030...Last »