Tarelkin, o comedie inventivă şi surprinzătoare
https://www.ziarulmetropolis.ro/tarelkin-o-comedie-inventiva-si-surprinzatoare/

Tarelkin, o comedie în două acte, se reia luna aceasta – la cererea publicului – la Teatrul Metropolis. Prima reprezentaţie este programată pe 18 ianuarie, de la ora 19.00, cu George Ivaşcu şi cu Doru Ana în rolurile principale.

Un articol de Ziarul Metropolis|17 ianuarie 2014

„Tarelkin“, o comedie în două acte, se reia luna aceasta – la cererea publicului – la Teatrul Metropolis. Prima reprezentaţie este programată pe 18 ianuarie, de la ora 19.00, cu George Ivaşcu şi cu Doru Ana în rolurile principale.

„Spectacolul «Tarelkin» regizat la Teatrul Metropolis de Gelu Colceag este ceea ce în mod tradițional se numeste «o lecție de actorie»”, nota criticul de teatru Cristina Modreanu, în Ziarul Financiar. „George Ivașcu, Doru Ana, Radu Gabriel și Gelu Colceag au pregătit generații întregi de actori, continuând între timp să păstreze legăturile cu scena, ca practicieni – combinație ce dă întotdeauna cele mai bune rezultate. În «Tarelkin», ei se întâlnesc pe aceeași scenă generând o comedie în cel mai adevărat și mai deplin sens al cuvântului – surprinzătoare, inventivă, dinamică și plină de cheful de joc al celor implicați.”

Un decor minimalist și versatil, făcut din scânduri. O muzică viscerală, ca respirația unui dragon adormit. Începe spectacolul: Un bărbat încearcă să-l mituiască pe generalul Varravin (Doru Ana), care scrie la biroul lui. Varravin spune că nu poate accepta o sumă așa de mică, dar asistentul lui, Tarelkin (George Ivașcu), îl convinge s-o ia, cu gândul la comisionul pe care urmează să-l încaseze. Ambii bărbați sunt trași în piept de general, iar Tarelkin, inventiv, își înscenează moartea și plănuiește să scoată bani de la fostul șef, prin șantaj.

tarelkin

George Ivaşcu interpretează personajul principal – Tarelkin

Urmează deghizarea lui Tarelkin (George Ivașcu) în bătrânul Kopîlov, care-i induce în eroare pe polițiști. Apoi și cea a lui Varravin într-un creditor evreu. Accentele comice devin ridicole: Tarelkin/Kopîlov este considerat vampir și arestat. Spectacolul devine o satiră la adresa birocrației și a unui sistem polițienesc nătâng. Aici se termină partea întâi… Partea a doua e și mai și.

„George Ivașcu face din rolul lui Tarelkin o creație care îl așază în rândul celor mai buni actori comici de la noi – acolo unde s-a mai calificat și cu alte roluri de-a lungul timpului -, iar agilitatea cu care schimbă travesti-urile, trecând de la o vârstă la alta și învățându-și iubita cum să facă, la rândul ei, un «rol de compoziție», devenind dintr-o tinerică o babă uitată de Dumnezeu pe lume – sunt părți ale lecției de actorie de care vorbeam mai devreme”, nota Cristina Modreanu, în cronica publicată de Ziarul Financiar.

Foto din spectacolul Tarelkin – arhivă Teatrul Metropolis

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.