Teatrologul Octavian Saiu completează consistenta prezență românească la Festivalul de la Edinburgh
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrologul-octavian-saiu-completeaza-consistenta-prezenta-romaneasca-la-festivalul-de-la-edinburgh/

Cunoscutul critic de teatru Octavian Saiu este invitat să modereze două dintre cele mai aşteptate dezbateri ale programului, “Supranaturalul în literatura scoţiană” şi “Goticul britanic”, la Festivalul de la Edinburgh.

Un articol de Liliana Matei|17 august 2015

Consistenta participare românească de anul acesta la Festivalul Internațional de la Edinburgh se face simțită din plin în toate secțiunile acestui eveniment central al verii culturale britanice. Numele românești figurează, astfel, nu numai în programele muzicale sau teatrale, ci și în seria de întâlniri și prelegeri pe teme culturale stringente, ce introduc un binevenit respiro de reflecție și dialog în caruselul aproape fără sfârșit al spectacolelor.

Pe lângă ministagiunile Teatrului Mic, cu spectacolul „39 de trepte”, și ale companiei româno-irlandeze Vanner, cu spectacolul ”Ashes Afar/Cenușa amintirii”, după premiera triumfală a spectacolului “The Encounter/Întâlnirea” după un celebru roman al lui Petru Popescu și după succesele eclatante ale sopranelor Valentina Naforniță, Adela Zaharia și ale basului Bogdan Taloș, e rândul teatrologului Octavian Saiu, o prezență deja obișnuită în Festival.

Cunoscutul critic de teatru este invitat să modereze două dintre cele mai așteptate dezbateri ale programului: “Supranaturalul în literatura scoțiană” și “Goticul britanic”. Conlocutorii săi sunt jurnalistul și criticul de teatru Andrew Graham-Dixon, autorul unora dintre cele mai urmărite emisiuni de istoria artelor de pe canalele BBC și Sky Arts, și profesorii Penny Fielding și Randall Stevens de la Universitatea din Edinburgh.

Octavian Saiu este profesor, cercetător şi critic de teatru. Doctor în studii teatrale și literatură comparată, a predat la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică din București şi la University of Otago, Noua Zeelandă, şi a fost Visiting Fellow la Universitatea din Londra. De-a lungul timpului, a participat la conferinţe academice şi festivaluri de teatru în Europa, Asia, America, Australia şi Noua Zeelandă.

A prezentat emisiuni culturale de televiziune, a publicat în reviste naţionale şi internaționale şi a colaborat la elaborarea primului ghid al receptării lui Samuel Beckett, tipărit la Londra. A fost redactor al revistei “Teatrul azi” şi este membru în Comitetul Editorial al revistei Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru, “Critical Stages”. Este, de asemenea, vicepreședinte al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) – secţia română și director al Centrului de studii “Eugène Ionesco – Samuel Beckett” al UNATC. Cea mai recentă publicație a sa în limba engleză este lucrarea monografică cu titlul In Search of Lost Space.

Pentru mai multe detalii, www.icr-london.co.uk.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.

22
/03
/24

Pe 23 martie 2021, la 93 de ani, după aproape un secol petrecut printre lumini, umbre și culori, a părăsit această lume, lăsând în urmă o istorie a costumului, zeci de volume, nenumărate expoziții, o mulțime de obiecte adunate într-o colecție de o valoare greu de estimat, care, poate, își va găsi în timp un spațiu pentru ca muzeul visat de ea să existe.

22
/03
/24

Cum poate râsul să fie terapeutic? Cum poate cufundarea în natură să ne aline? Cum ne poate ajuta arta mișcării să avem o relație mai bună, mai creativă cu procesul de înaintare în vârstă? În căutarea răspunsurilor la aceste întrebări, Asociația Developing Art lansează proiectul de cercetare artistică All Sorts of Care: o serie de rezidențe artistice dedicate explorării legăturilor complexe dintre corp și minte, în contextul râsului, al îmbătrânirii și al prezenței umane, ca un martor tăcut ce face parte din natură, toate privite prin filtrul ideii de grijă.

21
/03
/24

Cele mai noi filme cu Mads Mikkelsen și Sir Anthony Hopkins în rolurile principale și multipremiatul „All of Us Strangers” (foto) (r. Andrew Haigh) sunt doar câteva dintre titlurile incluse în programul celei de-a 23-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, care va avea loc la Cluj-Napoca între 14 și 24 iunie.

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.