Teatrologul Octavian Saiu completează consistenta prezență românească la Festivalul de la Edinburgh
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrologul-octavian-saiu-completeaza-consistenta-prezenta-romaneasca-la-festivalul-de-la-edinburgh/

Cunoscutul critic de teatru Octavian Saiu este invitat să modereze două dintre cele mai aşteptate dezbateri ale programului, “Supranaturalul în literatura scoţiană” şi “Goticul britanic”, la Festivalul de la Edinburgh.

Un articol de Liliana Matei|17 august 2015

Consistenta participare românească de anul acesta la Festivalul Internațional de la Edinburgh se face simțită din plin în toate secțiunile acestui eveniment central al verii culturale britanice. Numele românești figurează, astfel, nu numai în programele muzicale sau teatrale, ci și în seria de întâlniri și prelegeri pe teme culturale stringente, ce introduc un binevenit respiro de reflecție și dialog în caruselul aproape fără sfârșit al spectacolelor.

Pe lângă ministagiunile Teatrului Mic, cu spectacolul „39 de trepte”, și ale companiei româno-irlandeze Vanner, cu spectacolul ”Ashes Afar/Cenușa amintirii”, după premiera triumfală a spectacolului “The Encounter/Întâlnirea” după un celebru roman al lui Petru Popescu și după succesele eclatante ale sopranelor Valentina Naforniță, Adela Zaharia și ale basului Bogdan Taloș, e rândul teatrologului Octavian Saiu, o prezență deja obișnuită în Festival.

Cunoscutul critic de teatru este invitat să modereze două dintre cele mai așteptate dezbateri ale programului: “Supranaturalul în literatura scoțiană” și “Goticul britanic”. Conlocutorii săi sunt jurnalistul și criticul de teatru Andrew Graham-Dixon, autorul unora dintre cele mai urmărite emisiuni de istoria artelor de pe canalele BBC și Sky Arts, și profesorii Penny Fielding și Randall Stevens de la Universitatea din Edinburgh.

Octavian Saiu este profesor, cercetător şi critic de teatru. Doctor în studii teatrale și literatură comparată, a predat la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică din București şi la University of Otago, Noua Zeelandă, şi a fost Visiting Fellow la Universitatea din Londra. De-a lungul timpului, a participat la conferinţe academice şi festivaluri de teatru în Europa, Asia, America, Australia şi Noua Zeelandă.

A prezentat emisiuni culturale de televiziune, a publicat în reviste naţionale şi internaționale şi a colaborat la elaborarea primului ghid al receptării lui Samuel Beckett, tipărit la Londra. A fost redactor al revistei “Teatrul azi” şi este membru în Comitetul Editorial al revistei Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru, “Critical Stages”. Este, de asemenea, vicepreședinte al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) – secţia română și director al Centrului de studii “Eugène Ionesco – Samuel Beckett” al UNATC. Cea mai recentă publicație a sa în limba engleză este lucrarea monografică cu titlul In Search of Lost Space.

Pentru mai multe detalii, www.icr-london.co.uk.

30
/10
/14

Invitatul emisiunii Nocturne de vineri, 31 octombrie, este regizorul de film şi scenaristul Radu Mihăileanu. Discuţia dintre Marina Constantinescu şi Radu Mihăileanu este un regal de spiritualitate, filosofie şi umanitate, chiar la ore târzii, emisiunea fiind programată la TVR 1, TVR HD şi TVR+, de la ora 24.00.

30
/10
/14

Vineri, 31 octombrie, de la ora 19.00, Librăria Humanitas de la Cişmigiu îi invită pe iubitorii de literatură la lansarea celui mai nou roman al Hertei Müller, “Astăzi mai bine nu m-aş fi întâlnit cu mine însămi”. De asemenea, Ada Milea va susţine un minirecital cu piesele favorite ale Hertei Müller, iar Corina Bernic va prezenta un colaj de filme cu şi despre Herta Müller

30
/10
/14

La Librăria Humanitas de la Cișmigiu au avut loc două lansări de carte ale autorului Vlad Zografi: „Infinitul dinăuntru” și „Toate mințile tale”. Volumele au apărut la Editura Humanitas.

30
/10
/14

Câteva din cele mai apreciate lungmetraje de animație recente, o retrospectivă a unui animator celebru, scurtmetraje și o conferință despre animație și propagandă sunt câteva din atracțiile celei de-a patra ediții a Festivalului Anim’est Chișinău, care are loc de joi până duminică la Cinema Odeon și Re:Animation Hub – Tipografia 5.

30
/10
/14

Duminică, 14 decembrie, Ateneul Român va găzdui cele două concerte de Crăciun ale Corului Național de Cameră Madrigal - Marin Constantin. Dirijate de Anna Ungureanu, cele două evenimente (ora 17:30 și ora 20:00) aduc în fața publicului bucureștean tradiționalele colinde de Crăciun pe care Madrigalul le interpretează de 51 de ani.

29
/10
/14

Sâmbătă, 29 noiembrie, în cadrul seriei de concerte bilunare Jazzaj la ARCUB, va avea loc concertul „In Memoriam Johnny Răducanu“, susținut de Nicolas Simion Trio feat. Kruno Levačić și Sorin Romanescu. Evenimentul se desfășoară la Sala ARCUB din Str. Batiște nr. 14, de la ora 20:00.

29
/10
/14

Marţi, 4 noiembrie, ora 19:00, A1 găzduieşte ultimul eveniment din seria CIMRO DAYS 2014, FRESCOMANIA - un proiect inedit prin care Centrul de Informare Muzicală din România al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti a provocat tineri şi foarte tineri compozitori să creeze variaţiuni contemporane pe o temă de Girolamo Frescobaldi (sec. XVII).

29
/10
/14

Începutul lunii noiembrie aduce pe scena Teatrului pentru Copii și Tineret „Gong” din Sibiu două dintre cele mai îndrăgite povești ale copilăriei: „Cipollino” după Gianni Rodari și „Sarea-n bucate” după Petre Ispirescu.

29
/10
/14

Numeralul de identificare ne dă, de multe ori, bătăi de cap. Lucrurile sunt mai complicate deoarece, în timp, folosirea lui în limbajul vorbit a suferit câteva modificări care au fost, până la urmă, acceptate ca norme gramaticale.

29
/10
/14

După ce a debutat ca lider în box office-ul american, Furia: Eroi anonimi conduce detaşat şi clasamentul încasărilor din România, unde a generat venituri de 557.000 RON, fiind vizionat în weekendul de lansare de aproximativ 30.000 de spectatori.

29
/10
/14

CRONICĂ DE FILM. „Maidan”, cel mai nou film de non-ficțiune al regizorului ucrainean Serghei Loznița, despre recentele revolte istorice de la Kiev, este o operă puternică, solicitantă, extrem de fin lucrată la nivelul imaginii și, mai ales, al sunetului.