Teatrul Masca găzduieşte Festivalul Măşti Europene
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-masca-gazduieste-festivalul-masti-europene/

Teatrul Masca va găzdui în perioada 23-24 noiembrie cea de-a noua ediţie a festivalului ,,Măşti Europene la… Masca”.

Un articol de Andrada Văsii|21 noiembrie 2013

Teatrul Masca va găzdui în perioada 23-24 noiembrie cea de-a noua ediţie a festivalului „Măşti Europene la… Masca“.

Invitatul special de anul acesta este  Teatrul „Satiricus Ion Luca Caragiale” din Chişinău ce va prezenta publicului bucureştean trei spectacole de excepţie: „Cerere în căsătorie”, după Anton P. Cehov, „Made in Moldova”, după un text de Constantin Cheianu şi „Carmen”, de Prosper Merimee.

„Fondat în 1990 de Alexandru Grecu, Teatrul «Satiricus Ion Luca Caragiale» este un teatru modern ce foloseşte un text incitant sintetizat organic cu dansul, cântecul şi expresia corporală. Vă invităm să vizionaţi nişte spectacole extraordinare, adevărate demonstraţii cu actori talentaţi, expresivi, de o energie debordantă”, spune Mihai Mălaimare, Director la Teatrul Masca.

Festivalul Măşti Europene la… Masca este un eveniment consacrat în rândul publicului bucureştean şi a avut ca invitaţi de-a lungul anilor nume rezonante din teatrul non-verbal contemporan, precum şi actori remarcabili discipoli ai lui Jaques Lecoq sau Etienne Decroux.

Teatrul Masca

Actori de la Teatrul Masca

„Cerere în căsătorie” se remarcă prin jocul actoricesc dezinvolt, spumos, cu multe efecte umoristice care provoacă adeseori râsul degajat al publicului, „Carmen” scoate în evidenţă ineditul, profunzimea esteticului şi evitarea liniarului, iar „Made in Moldova” este un spectacol de viziune, modern şi percutant.

Sandu Grecu, directorul artistic şi prim-regizor al Teatrului „Satiricus I. L. Caragiale” este şi preşedintele Uniunii Teatrale din Moldova şi în acelaşi timp o voce importantă în viaţa socio-politică a Republicii Moldova.

Foto credit: Teatrul Masca

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.