Teatrul Metropolis, o poveste de succes – gală de cinci stele
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-gala-de-cinci-stele/

Gala organizată de Teatrul Metropolis în 2012, la cinci ani de la înfiinţare, a fost un eveniment istoric şi unic. A explodat ca o minune în peisajul teatral bucureştean, pentru că nimeni nu-i premiase până atunci pe spectatori.

Un articol de Monica Andrei|8 noiembrie 2013

Gala organizată de Teatrul Metropolis în 2012, la cinci ani de la înfiinţare, a fost un eveniment istoric şi unic. A explodat ca o minune în peisajul teatral bucureştean, pentru că nimeni nu-i premiase până atunci pe spectatori.

„Cinci ani de la înfiinţare printr-o gală specială în care premiile nu au fost acordate actorilor, regizorilor, scenariştilor sau oamenilor din teatru, ci spectatorilor fideli. Evenimentul a demarat cu 14 premii speciale de fidelitate oferite tot atâtor spectatori ai teatrului, de la cei mai tineri până la decanul de vârstă, o doamnă de 95 de ani.

Printre premiile oferite s-au numărat „Nicio zi fără teatru”, „Teatrul în familie”, „Limba noastră-i o comoară”, „CTC – Controlul Teatrului de Calitate”, „Veronica Micle”, „Ovidiu Ioaniţoaia”, „Metropolis, pământ românesc” sau premii cu numele unora dintre spectacolele instituţiei – „Doctori, femei şi alte întâmplări”, „Peşte cu mazăre”.

Au urmat Premiile Speciale „Metropolis 5” oferite pentru cel mai tânăr spectator, cel mai longeviv spectator, cel mai spectaculos salt profesional, cel mai bun ambasador al teatrului în rândul tinerilor şi pentru cel mai original spectator.” (www.myTEX.ro Anca Dobri)

Gala, Cosmina Stratan

Au fost încununaţi cu laurii bucuriei şi diploma de onoare cinci categorii de spectatori fideli de la Teatrul Metropolis: Constanţa Bişir, Cosmina Stratan, Lucian Predica Maria Lukacs Renata Matei. Au primit Premii de fidelitate: Anamaria Peligrad, Carina Dilevschi, Coca Doichiţa, Cornelia Grecescu, Cristina Gutman, Liviu Ciocan, Liz Zarik, Lucian Matei, Maio Podoleanu, Stela Dascălu, Florea Oprescu, Florin Bălan.

Programul de promovare a dramaturgiei universale contemporane, la Teatrul Metropolis

„Avem tineri actori de excepţie! Fără aceşti actori din distribuţie, spectacolul nu reuşea să transmită convingător mesajul general de condamnare a segregaţiei, propus de autor” scria Ileana Lucaciu despre spectacolul „Îngeri în America” de Tony Kushner, text premiat cu Premiul Tony pentru cea mai buna piesă de teatru (1993), în directia de scenă a lui Victor Ioan Frunză (cu Virginia Mirea, George Ivaşcu, George Costin, Sorin Miron, Adrian Nicolae, Alexandru Ion, Nicoleta Hâncu, Cristiana Răduţă Bobic).

ingeri in america

„Toți actorii care dau viață lumii frivole aflate la apus, merită aplauze pentru adaptarea la cerințele manifestării cu sens major a unui personaj colectiv, pentru dăruirea implicării ilustrării în fiecare moment a unui tablou unde punctul forte al acțiunii rămân, fie Aristide Bruant (Vlad Ivanov), fie Henri de Toulouse Lautrec (George Ivaşcu)”, nota Ileana Lucaciu despre „Lautrec la bordel”, după Mario Moretti, în regia lui Horaţiu Mălăele (cu George Ivaşcu, Vlad Ivanov, Ana Covalciuc, Ozana Barabancea, Ruxandra Maniu, Raluca Vermeşan ș.a.).

Lautrec la bordel

„O lume colorată, puţin nebună, închisă într-o lume murdară în care scrisul creează alte reguli şi o redimensionează. Tocmai în asta stă şi frumuseţea regiei, că nu ţine să dea răspunsuri şi că lasă finalul într-o dulce şi elitistă ambiguitate… pe ideea a fi sau a nu fi” (Yorick) este spectacolul „Spitalul comunal” de Hristo Boicev, în regia lui Felix Alexa (cu Răzvan Vasilescu, Valentin Uritescu, Marius Manole, Marius Stănescu, Adela Mărculescu ș. a.). Textul a luat premiul „Enrico Maria Salerno” pentru dramaturgie europeană.

„Am uitat care este diferenţa artistică şi profund umană între râs şi plâns, nuanţele estetice ale tristeţii adânci şi ale bucuriei de a trăi. Aş putea spune, în mod metaforic, că piesa a semănat cu o melodie. Note puse pe un portativ scenic..,” WWW.LUMEBUNA.RO despre spectacolul „Baba care ascultă ABBA” de Catherine Aigner, în regia lui Theo Herghelegiu (cu Luminiţa Gheorghiu, Emilia Dobrin, Ion Arcudeanu, Dana Voicu, Gabriel Duţu).

Baba care asculta Abba

„Fantoma, dragostea mea!” de Noel Coward, în regia lui Şerban Puiu, cu Gabriela Popescu, Marius Florea Vizante, Monica Davidescu, Alexandra Velniciuc, Raluca Ghervan, este „un spectacol creator de bună dispoziţie, ce merge pe linia obişnuită a convenţiei teatrale. Nu propune revoluţii estetice ci doar întâlniri cu umorul de calitate susţinut de actori admirabili.” (ileanalucaciu.blogspot.com)

„Uşor, antrenant, fără mari ambiţii estetice şi care are o singură ţintă: divertismentul. Prea puţin surprinzător, dar cu mare priză la public”, notează Adevărul despre spectacolul „Pijamale”, de Mawby Green şi Ed Feilbert regizat de Emanuel Pârvu (Adrian Titieni, Monica Davidescu, Anca Sigartău, Silviu Biriş, Romeo Pop, Alexandra Velniciuc, Vlad Jipa).

pijamale

„O poveste despre rătăcirea drumului în cuplu, despre căutări, (false) regăsiri… O poveste despre dragoste…O combinaţie între amintire şi dor. ”(Yorick) este spectacolul cu piesa „Sex” de Rob de Graaf, în regia lui Claudiu Goga (cu Emilia Popescu, Mircea Rusu, Gelu Niţu, Mihai Calotă).

Emilia Popescu

„100 de minute de recital actoricesc. Maia Morgenstern, cu sonorităţi de violoncel. De la aroganţă jucată, la sinceritate deplină”. Așa descrie Marina Roman spectacolul „Jubileul” de Jean-Marie, în regia lui Radu Beligan (Maia Morgenstern, Victoria Dicu).

Foto: arhiva Teatrul Metropolis

29
/01
/24

Pe 13 februarie, de la orele 18:30, SCENA  GÂNDIRII - Conferințele Operei Naționale București îl va avea ca invitat pe istoricul Adrian Cioroianu, care va susține prelegerea „MAREA TEMERE. Cât de probabil este un nou război global?”, prilej pentru o incursiune în miezul posibilităților și incertitudinilor actuale.

26
/01
/24

Stagiunea curentă a Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian include o montare în premieră mondială a musicalului JACK, ÎNTRE DRAGOSTE ŞI NEBUNIE este inspirat de povestea întunecată şi fascinantă a celebrului criminal în serie şi expune o versiune multi-faţetată a acestei istorii ce a cutremurat Anglia victoriană  şi este încă înconjurată de aburii misterului.

26
/01
/24

Mădălina Pavăl vorbește despre „Gazda“, spectacolul ei sonor de la Teatrelli, care are premiera pe 31 ianuarie și 1 februarie, de la ora 19.00, dar nu ne lasă nelămuriți nici în ceea ce privește cele mai frumoase lucruri care îi traversează viața. Totul, într-un interviu sub formă de alfabet.

26
/01
/24

Teatrul Municipal „Bacovia” lansează apelul de înscrieri pentru ediția a - XXX - a (2024) a evenimentului BACĂU FEST MONODRAME, ce se va desfășura în perioada 9 - 13 mai 2024.

26
/01
/24

Survolând șansa și neșansa unei relații nemenite, de la aceeași distanță calculată care marchează și ruptura finală dintre cei doi protagoniști, debutul în lungmetraj a lui Celine Song, „Past Lives” dezbate în compoziții corecte, dar niciodată riscante, un „ce-ar fi fost dacă?” venit la 24 de ani de la ultima întâlnire.

26
/01
/24

UNATC „I.L. Caragiale” din București prezintă, în cadrul proiectului ARHIVA ACTIVĂ derulat de Centrul de Pedagogie și Studiul Imaginii „Sorin Botoșeneanu”, o retrospectivă cuprinzând toate cele șapte filme de lungmetraj ale cineastului Nae Caranfil.

25
/01
/24

Sfârșitul sec.XIX, un sat dezbinat de bârfe, certuri și lupta pentru pământ. Frumoasa Jagna, o tânără de 19 ani, un spirit liber ce iese din tiparele comunității, devine centrul atenției în momentul în care familia o obligă să se căsătorească cu Boryna, un moșier văduv, influent și bogat.

25
/01
/24

Teatrul Mic anunță premiera oficială a spectacolului „Eu sunt propria mea soție” de Doug Wright, traducerea și regia Teodora Petre, scenografia Ioana Pashca, mișcare scenică Alina Petrică, muzică Cezar Antal. Evenimentul va avea loc pe 30 ianuarie 2024, ora 19:00, la Sala Studio – Str. Gabroveni nr. 57.