Teatrul Metropolis, o poveste de succes – gală de cinci stele
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-gala-de-cinci-stele/

Gala organizată de Teatrul Metropolis în 2012, la cinci ani de la înfiinţare, a fost un eveniment istoric şi unic. A explodat ca o minune în peisajul teatral bucureştean, pentru că nimeni nu-i premiase până atunci pe spectatori.

Un articol de Monica Andrei|8 noiembrie 2013

Gala organizată de Teatrul Metropolis în 2012, la cinci ani de la înfiinţare, a fost un eveniment istoric şi unic. A explodat ca o minune în peisajul teatral bucureştean, pentru că nimeni nu-i premiase până atunci pe spectatori.

„Cinci ani de la înfiinţare printr-o gală specială în care premiile nu au fost acordate actorilor, regizorilor, scenariştilor sau oamenilor din teatru, ci spectatorilor fideli. Evenimentul a demarat cu 14 premii speciale de fidelitate oferite tot atâtor spectatori ai teatrului, de la cei mai tineri până la decanul de vârstă, o doamnă de 95 de ani.

Printre premiile oferite s-au numărat „Nicio zi fără teatru”, „Teatrul în familie”, „Limba noastră-i o comoară”, „CTC – Controlul Teatrului de Calitate”, „Veronica Micle”, „Ovidiu Ioaniţoaia”, „Metropolis, pământ românesc” sau premii cu numele unora dintre spectacolele instituţiei – „Doctori, femei şi alte întâmplări”, „Peşte cu mazăre”.

Au urmat Premiile Speciale „Metropolis 5” oferite pentru cel mai tânăr spectator, cel mai longeviv spectator, cel mai spectaculos salt profesional, cel mai bun ambasador al teatrului în rândul tinerilor şi pentru cel mai original spectator.” (www.myTEX.ro Anca Dobri)

Gala, Cosmina Stratan

Au fost încununaţi cu laurii bucuriei şi diploma de onoare cinci categorii de spectatori fideli de la Teatrul Metropolis: Constanţa Bişir, Cosmina Stratan, Lucian Predica Maria Lukacs Renata Matei. Au primit Premii de fidelitate: Anamaria Peligrad, Carina Dilevschi, Coca Doichiţa, Cornelia Grecescu, Cristina Gutman, Liviu Ciocan, Liz Zarik, Lucian Matei, Maio Podoleanu, Stela Dascălu, Florea Oprescu, Florin Bălan.

Programul de promovare a dramaturgiei universale contemporane, la Teatrul Metropolis

„Avem tineri actori de excepţie! Fără aceşti actori din distribuţie, spectacolul nu reuşea să transmită convingător mesajul general de condamnare a segregaţiei, propus de autor” scria Ileana Lucaciu despre spectacolul „Îngeri în America” de Tony Kushner, text premiat cu Premiul Tony pentru cea mai buna piesă de teatru (1993), în directia de scenă a lui Victor Ioan Frunză (cu Virginia Mirea, George Ivaşcu, George Costin, Sorin Miron, Adrian Nicolae, Alexandru Ion, Nicoleta Hâncu, Cristiana Răduţă Bobic).

ingeri in america

„Toți actorii care dau viață lumii frivole aflate la apus, merită aplauze pentru adaptarea la cerințele manifestării cu sens major a unui personaj colectiv, pentru dăruirea implicării ilustrării în fiecare moment a unui tablou unde punctul forte al acțiunii rămân, fie Aristide Bruant (Vlad Ivanov), fie Henri de Toulouse Lautrec (George Ivaşcu)”, nota Ileana Lucaciu despre „Lautrec la bordel”, după Mario Moretti, în regia lui Horaţiu Mălăele (cu George Ivaşcu, Vlad Ivanov, Ana Covalciuc, Ozana Barabancea, Ruxandra Maniu, Raluca Vermeşan ș.a.).

Lautrec la bordel

„O lume colorată, puţin nebună, închisă într-o lume murdară în care scrisul creează alte reguli şi o redimensionează. Tocmai în asta stă şi frumuseţea regiei, că nu ţine să dea răspunsuri şi că lasă finalul într-o dulce şi elitistă ambiguitate… pe ideea a fi sau a nu fi” (Yorick) este spectacolul „Spitalul comunal” de Hristo Boicev, în regia lui Felix Alexa (cu Răzvan Vasilescu, Valentin Uritescu, Marius Manole, Marius Stănescu, Adela Mărculescu ș. a.). Textul a luat premiul „Enrico Maria Salerno” pentru dramaturgie europeană.

„Am uitat care este diferenţa artistică şi profund umană între râs şi plâns, nuanţele estetice ale tristeţii adânci şi ale bucuriei de a trăi. Aş putea spune, în mod metaforic, că piesa a semănat cu o melodie. Note puse pe un portativ scenic..,” WWW.LUMEBUNA.RO despre spectacolul „Baba care ascultă ABBA” de Catherine Aigner, în regia lui Theo Herghelegiu (cu Luminiţa Gheorghiu, Emilia Dobrin, Ion Arcudeanu, Dana Voicu, Gabriel Duţu).

Baba care asculta Abba

„Fantoma, dragostea mea!” de Noel Coward, în regia lui Şerban Puiu, cu Gabriela Popescu, Marius Florea Vizante, Monica Davidescu, Alexandra Velniciuc, Raluca Ghervan, este „un spectacol creator de bună dispoziţie, ce merge pe linia obişnuită a convenţiei teatrale. Nu propune revoluţii estetice ci doar întâlniri cu umorul de calitate susţinut de actori admirabili.” (ileanalucaciu.blogspot.com)

„Uşor, antrenant, fără mari ambiţii estetice şi care are o singură ţintă: divertismentul. Prea puţin surprinzător, dar cu mare priză la public”, notează Adevărul despre spectacolul „Pijamale”, de Mawby Green şi Ed Feilbert regizat de Emanuel Pârvu (Adrian Titieni, Monica Davidescu, Anca Sigartău, Silviu Biriş, Romeo Pop, Alexandra Velniciuc, Vlad Jipa).

pijamale

„O poveste despre rătăcirea drumului în cuplu, despre căutări, (false) regăsiri… O poveste despre dragoste…O combinaţie între amintire şi dor. ”(Yorick) este spectacolul cu piesa „Sex” de Rob de Graaf, în regia lui Claudiu Goga (cu Emilia Popescu, Mircea Rusu, Gelu Niţu, Mihai Calotă).

Emilia Popescu

„100 de minute de recital actoricesc. Maia Morgenstern, cu sonorităţi de violoncel. De la aroganţă jucată, la sinceritate deplină”. Așa descrie Marina Roman spectacolul „Jubileul” de Jean-Marie, în regia lui Radu Beligan (Maia Morgenstern, Victoria Dicu).

Foto: arhiva Teatrul Metropolis

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.

14
/03
/24

Astăzi, pe 14 martie, se împlinesc trei ani de la moartea ei, la Paris, în 2021, atunci când Covidul făcea ravagii și oprise lumea în loc. Avea aproape 90 de ani.

13
/03
/24

În perioada 12-15 martie 2024, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale” din București organizează cea de-a XXV-a ediție a Ușilor Deschise, în cele două sedii ale sale, din Str. Matei Voievod nr. 75-77 și Str. Tudor Arghezi nr. 3b.

13
/03
/24

Gabriel Bebeșelea, unul dintre cei mai bine cotați dirijori români peste hotare, aplaudat în prestigioase săli de concerte ale lumii, ca Auditorium-ul din Barcelona, Musikverein – Viena sau Sala Ceaikovski – Moscova, apreciatul violonist Alexandru Tomescu și vioara Stradivarius Elder-Voicu pe care are privilegiul de a interpreta, și un program dedicat integral lui Mozart definesc un eveniment de neratat la Sala Radio.