Teatrul Metropolis, o poveste de succes – producțiile independente
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-productiile-independente/

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Un articol de Monica Andrei|9 noiembrie 2013

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Prin programul Icar, destinat proiectelor realizate de tinerii creatori de teatru, Teatrul Metropolis găzduieşte producţii independente.

„Mi s-a părut important în acest spectacol, în primul rând, cum e construită relaţia între personaje: între cei trei actori relaţia scenică funcţionează extraordinar de bine. Se vede că regizorul a lucrat cu minuţiozitate, mergând spre perfecţionism”, nota Marius Tucă despre spectacolul „Tom şi Jerry” de Rick Cleveland, în regia lui Florin Piersic Jr. (cu Florin Piersic Jr., Paul Ipate, Laurenţiu Bănescu).

„În seara când am văzut spectacolul se transmitea meciul România – Serbia şi, cu toate acestea, sala a fost arhiplină (s-a introdus chiar un rând de scaune în plus…). Interesant este că jumătate din public era de sex masculin. De toate vârstele. Semn ca «sportul rege» îşi pierde adepţii, în favoarea sportului spiritual care e teatrul” nota Q Magazine despre „Zaruri şi cărţi” de Sam Henry Kass în regia lui Florin PIERSIC Jr., care și joacă în spectacol, alături de Petre Fumuru.

Florin Piersic Jr si Petre Fumuru in ZARURI SI CARTI.3

„Florin Piersic Jr. aduce în faţa noastră şase personaje care vorbesc despre acele realităţi ale vieţii de cuplu pe care cel mai des vrem să le uităm”, nota Andreea Drogeanu, în Time Out, despre „Opposites attract” de Bruce Kane, un spectacol de Dorina CHIRIAC şi Florin PIERSIC Jr. (cu Ilinca Manolache, Marius Manole/ Dan Rădulescu, Florina Gleznea, Florentina Ţilea, Bogdan Nechifor).

Programul de promovare a dramaturgiei româneşti clasice şi contemporane, la Teatrul Metropolis

„Când ai şansa să lucrezi cu un «trio» de legende ale teatrului românesc (Florina Cercel – Aneta Duduleanu, Ileana Stana Ionescu – Lena, Rodica Popescu Bitănescu – Zoia) şi cu un altul mai tânăr, însă de mare valoare şi rezonanţă (Monica Davidescu – Margareta, Ilinca Goia – Wanda, Marius Bodochi – Mircea Aldea), ca Fraulein să fie interpretată de Olga Delia Mateescu, Colette de Carmen Ionescu, Georges de Orodel Olaru, iar Ianache de un nou-venit cu har (Pavel Bârsan), s-ar putea spune că spectacolul este gata şi nu înseamnă doar o farsă socială, ci nemurirea unui stil de viaţă românesc…” nota Mircea M.Ionescu în Taifasuri despre „Gaiţele”de Al. Kiriţescu, în regia lui Dan Tudor.

gaitele 066-1000x1000

„Un proiect onorabil de a sprijini dramaturgia noastră, un spectacol cu actori admirabili, cu ambiții de a fi reprezentativ pentru realitatea ce o trăim”. E părerea Ilenei Lucaciu despre „Love stories” de Radu F. Alexandru, în regia lui Claudiu Goga (cu Maia Morgenstern, Mircea Rusu, Alexandru Pavel, Diana Cavalliot și cu participarea lui Emil Hurezeanu). Textul a primit Premiul UNITER pentru cea mai bună piesă românească a anului 2010.

LOVE STORIES7

Citiți și: Teatrul Metropolis, o poveste de succes – gală de cinci stele

Istoria nu se încheie aici. Acum şase ani, George Ivaşcu, managerul Teatrului Metropolis, a început să o scrie, folosind o vocală puternică: O, de la Olga Tudorache. Povestea continuă, anul acesta, cu o consoană la fel de puternică: R, de la Radu Beligan. Actorul va avea rolul principal în „Lecţia de violoncel” de Mona Radu, în regia lui Felix Alexa.

318745_3411974504472_1811503457_n

Premiera din decembrie va fi un cadou pentru toți spectatorii care au umplut sala Teatrului Metropolis în ultimii șase ani.

Foto: arhiva Teatrul Metropolis

15
/01
/24

Teatrul Maghiar de Stat Cluj își ia cu tristețe rămas bun de la actorul András Csíky, laureat al premiilor Kossuth și Jászai Mari, distins cu Premiul UNITER pentru întreaga activitate, care s-a stins din viață în data de 13 ianuarie 2024, la vârsta de 94 de ani

12
/01
/24

Proiectul „Narațiuni ale națiunii”, produs de PostModernism Museum cu ocazia Zilei Culturii Naționale 2024, abordează valorile naționale într-o perspectivă multidisciplinară, prin teme dedicate unor genuri și mijloace de exprimare atractive: bandă desenată, muzică rock și folk, literatură, arte vizuale, istoria artei, în care reprezentările naționale sunt înțelese ca valori democratice, dimensiune europeană, influențe creative specifice unui spațiu de spiritualitate și limbaj comun.

12
/01
/24

Luna ianuarie aduce în spațiile galeriei neconvenționale Celula de Artă două noi vernisaje: acumulare.colecție 3, expoziția-colecție de lucrări dăruite de prieteni artiști a co-fondatorului Celulei de Artă, Daniel Loagăr, la spațiul-vitrină din B-dul Carol nr. 53 și experimental I, expoziția de fotografie experimentală a artistului vizual Marius Adrian, la Pop Up Window de la Galeria Kulterra (str. Știrbey Vodă nr. 104 – 106).

12
/01
/24

Scrisoarea trimisă de către scriitorul Mircea Damian din închisoare, jurnalul intim al unei doamne de la curtea regală, un jurnal de front din cel de-al Doilea Război Mondial, catrenul dedicat de Lucian Blaga uneia dintre muzele sale și ultima scrisoare trimisă de Ion Antonescu către soție s-au numărat printre cele mai discutate obiecte de colecție licitate la finalul anului trecut.

11
/01
/24

Institutul Cultural Român anunță lansarea ediției din 2024 a Programului CANTEMIR*, program de finanțare pentru proiecte culturale destinate mediului internațional. ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans).