Teatrul Metropolis, o poveste de succes – producțiile independente
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-productiile-independente/

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Un articol de Monica Andrei|9 noiembrie 2013

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Prin programul Icar, destinat proiectelor realizate de tinerii creatori de teatru, Teatrul Metropolis găzduieşte producţii independente.

„Mi s-a părut important în acest spectacol, în primul rând, cum e construită relaţia între personaje: între cei trei actori relaţia scenică funcţionează extraordinar de bine. Se vede că regizorul a lucrat cu minuţiozitate, mergând spre perfecţionism”, nota Marius Tucă despre spectacolul „Tom şi Jerry” de Rick Cleveland, în regia lui Florin Piersic Jr. (cu Florin Piersic Jr., Paul Ipate, Laurenţiu Bănescu).

„În seara când am văzut spectacolul se transmitea meciul România – Serbia şi, cu toate acestea, sala a fost arhiplină (s-a introdus chiar un rând de scaune în plus…). Interesant este că jumătate din public era de sex masculin. De toate vârstele. Semn ca «sportul rege» îşi pierde adepţii, în favoarea sportului spiritual care e teatrul” nota Q Magazine despre „Zaruri şi cărţi” de Sam Henry Kass în regia lui Florin PIERSIC Jr., care și joacă în spectacol, alături de Petre Fumuru.

Florin Piersic Jr si Petre Fumuru in ZARURI SI CARTI.3

„Florin Piersic Jr. aduce în faţa noastră şase personaje care vorbesc despre acele realităţi ale vieţii de cuplu pe care cel mai des vrem să le uităm”, nota Andreea Drogeanu, în Time Out, despre „Opposites attract” de Bruce Kane, un spectacol de Dorina CHIRIAC şi Florin PIERSIC Jr. (cu Ilinca Manolache, Marius Manole/ Dan Rădulescu, Florina Gleznea, Florentina Ţilea, Bogdan Nechifor).

Programul de promovare a dramaturgiei româneşti clasice şi contemporane, la Teatrul Metropolis

„Când ai şansa să lucrezi cu un «trio» de legende ale teatrului românesc (Florina Cercel – Aneta Duduleanu, Ileana Stana Ionescu – Lena, Rodica Popescu Bitănescu – Zoia) şi cu un altul mai tânăr, însă de mare valoare şi rezonanţă (Monica Davidescu – Margareta, Ilinca Goia – Wanda, Marius Bodochi – Mircea Aldea), ca Fraulein să fie interpretată de Olga Delia Mateescu, Colette de Carmen Ionescu, Georges de Orodel Olaru, iar Ianache de un nou-venit cu har (Pavel Bârsan), s-ar putea spune că spectacolul este gata şi nu înseamnă doar o farsă socială, ci nemurirea unui stil de viaţă românesc…” nota Mircea M.Ionescu în Taifasuri despre „Gaiţele”de Al. Kiriţescu, în regia lui Dan Tudor.

gaitele 066-1000x1000

„Un proiect onorabil de a sprijini dramaturgia noastră, un spectacol cu actori admirabili, cu ambiții de a fi reprezentativ pentru realitatea ce o trăim”. E părerea Ilenei Lucaciu despre „Love stories” de Radu F. Alexandru, în regia lui Claudiu Goga (cu Maia Morgenstern, Mircea Rusu, Alexandru Pavel, Diana Cavalliot și cu participarea lui Emil Hurezeanu). Textul a primit Premiul UNITER pentru cea mai bună piesă românească a anului 2010.

LOVE STORIES7

Citiți și: Teatrul Metropolis, o poveste de succes – gală de cinci stele

Istoria nu se încheie aici. Acum şase ani, George Ivaşcu, managerul Teatrului Metropolis, a început să o scrie, folosind o vocală puternică: O, de la Olga Tudorache. Povestea continuă, anul acesta, cu o consoană la fel de puternică: R, de la Radu Beligan. Actorul va avea rolul principal în „Lecţia de violoncel” de Mona Radu, în regia lui Felix Alexa.

318745_3411974504472_1811503457_n

Premiera din decembrie va fi un cadou pentru toți spectatorii care au umplut sala Teatrului Metropolis în ultimii șase ani.

Foto: arhiva Teatrul Metropolis

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.

26
/03
/24

Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs?

22
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie. Astfel, spectatorii vor avea ocazia să vizioneze spectacole de dans internaționale prezentate în premieră în România, producții coregrafice naționale, dar și să participe la discuții cu artiștii.