Teatrul Metropolis, o poveste de succes – producțiile independente
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-metropolis-o-poveste-de-succes-productiile-independente/

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Un articol de Monica Andrei|9 noiembrie 2013

Pentru Teatrul Metropolis, nevoia de a câştiga spectatori noi a însemnat, de fapt, oportunitatea de a îmbogăţi repertoriul. Pe lângă textele clasice în viziune modernă, pe afiş au apărut şi valoroase texte din dramaturgia românească şi contemporană.

Prin programul Icar, destinat proiectelor realizate de tinerii creatori de teatru, Teatrul Metropolis găzduieşte producţii independente.

„Mi s-a părut important în acest spectacol, în primul rând, cum e construită relaţia între personaje: între cei trei actori relaţia scenică funcţionează extraordinar de bine. Se vede că regizorul a lucrat cu minuţiozitate, mergând spre perfecţionism”, nota Marius Tucă despre spectacolul „Tom şi Jerry” de Rick Cleveland, în regia lui Florin Piersic Jr. (cu Florin Piersic Jr., Paul Ipate, Laurenţiu Bănescu).

„În seara când am văzut spectacolul se transmitea meciul România – Serbia şi, cu toate acestea, sala a fost arhiplină (s-a introdus chiar un rând de scaune în plus…). Interesant este că jumătate din public era de sex masculin. De toate vârstele. Semn ca «sportul rege» îşi pierde adepţii, în favoarea sportului spiritual care e teatrul” nota Q Magazine despre „Zaruri şi cărţi” de Sam Henry Kass în regia lui Florin PIERSIC Jr., care și joacă în spectacol, alături de Petre Fumuru.

Florin Piersic Jr si Petre Fumuru in ZARURI SI CARTI.3

„Florin Piersic Jr. aduce în faţa noastră şase personaje care vorbesc despre acele realităţi ale vieţii de cuplu pe care cel mai des vrem să le uităm”, nota Andreea Drogeanu, în Time Out, despre „Opposites attract” de Bruce Kane, un spectacol de Dorina CHIRIAC şi Florin PIERSIC Jr. (cu Ilinca Manolache, Marius Manole/ Dan Rădulescu, Florina Gleznea, Florentina Ţilea, Bogdan Nechifor).

Programul de promovare a dramaturgiei româneşti clasice şi contemporane, la Teatrul Metropolis

„Când ai şansa să lucrezi cu un «trio» de legende ale teatrului românesc (Florina Cercel – Aneta Duduleanu, Ileana Stana Ionescu – Lena, Rodica Popescu Bitănescu – Zoia) şi cu un altul mai tânăr, însă de mare valoare şi rezonanţă (Monica Davidescu – Margareta, Ilinca Goia – Wanda, Marius Bodochi – Mircea Aldea), ca Fraulein să fie interpretată de Olga Delia Mateescu, Colette de Carmen Ionescu, Georges de Orodel Olaru, iar Ianache de un nou-venit cu har (Pavel Bârsan), s-ar putea spune că spectacolul este gata şi nu înseamnă doar o farsă socială, ci nemurirea unui stil de viaţă românesc…” nota Mircea M.Ionescu în Taifasuri despre „Gaiţele”de Al. Kiriţescu, în regia lui Dan Tudor.

gaitele 066-1000x1000

„Un proiect onorabil de a sprijini dramaturgia noastră, un spectacol cu actori admirabili, cu ambiții de a fi reprezentativ pentru realitatea ce o trăim”. E părerea Ilenei Lucaciu despre „Love stories” de Radu F. Alexandru, în regia lui Claudiu Goga (cu Maia Morgenstern, Mircea Rusu, Alexandru Pavel, Diana Cavalliot și cu participarea lui Emil Hurezeanu). Textul a primit Premiul UNITER pentru cea mai bună piesă românească a anului 2010.

LOVE STORIES7

Citiți și: Teatrul Metropolis, o poveste de succes – gală de cinci stele

Istoria nu se încheie aici. Acum şase ani, George Ivaşcu, managerul Teatrului Metropolis, a început să o scrie, folosind o vocală puternică: O, de la Olga Tudorache. Povestea continuă, anul acesta, cu o consoană la fel de puternică: R, de la Radu Beligan. Actorul va avea rolul principal în „Lecţia de violoncel” de Mona Radu, în regia lui Felix Alexa.

318745_3411974504472_1811503457_n

Premiera din decembrie va fi un cadou pentru toți spectatorii care au umplut sala Teatrului Metropolis în ultimii șase ani.

Foto: arhiva Teatrul Metropolis

21
/03
/24

Joi, 28 martie, de la ora 19.00, va avea loc la sediul Teatrului Masca (Bd. Uverturii, nr. 14) a șasea întâlnire din seria dezbaterilor performative moderate de Alex Tocilescu. Tema ediției este „Ăștia o să ne plătească nouă pensia?!”

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.