Teatrul Național Cluj Napoca: Programul spectacolelor în săptămâna 29 octombrie – 4 noiembrie 2012
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-national-cluj-napoca-programul-spectacolelor-in-saptamana-29-octombrie-4-noiembrie-2012/

Programul spectacolelor în săptămâna 29 octombrie – 4 noiembrie 2012   marţi, 30 octombrie, ora 19:00, Sala mare IDIOTUL de F.M. Dostoievski dramatizare de Anna Stigsgaard şi Ștefana Pop-Curşeu regia: Anna Stigsgaard scenografia: Adrian Damian asistent de regie: Alexandra Sofonea mişcarea scenică: Savino Paparella Distribuţia: Prinţul Mîşkin — Cristian Rigman; Parfion Rogojin — Ionuţ Caras; […]

Un articol de |30 octombrie 2012

Programul spectacolelor în săptămâna
29 octombrie – 4 noiembrie 2012

 



marţi, 30 octombrie, ora 19:00, Sala mare

idiotul2IDIOTUL
de F.M. Dostoievski
dramatizare de Anna Stigsgaard și Ștefana Pop-Curșeu

regia: Anna Stigsgaard
scenografia: Adrian Damian
asistent de regie: Alexandra Sofonea
mişcarea scenică: Savino Paparella
Distribuţia: Prinţul Mîşkin — Cristian Rigman; Parfion Rogojin — Ionuţ Caras; Nastasia Filippovna — Ramona Dumitrean; Generăleasa Epancina — Miriam Cuibus; Aglaia — Anca Hanu; Adelaida — Romina Merei; Toţki — Petre Băcioiu; Ganea — Matei Rotaru; Ippolit — Silvius Iorga.

 

 

 

Prinţul Mîşkin, personajul principal din romanul lui F.M. Dostoievski, suferă de epilepsie, iar boala l-a ţinut departe, ani de zile, de oameni şi de natură. Când ajunge la un spital din Elveţia, se retrezeşte în sfârşit la viaţă, cu o conştiinţă nouă şi luminoasă a lumii care îl înconjoară.
Ca într-un soi de experiment, Dostoievski îl trimite pe acest om naiv şi „pur“, care crede că „frumuseţea va salva lumea“, înapoi într-o Rusie a unei nefericite umanităţi, disperată şi nesigură de propriul destin. Candoarea fragedă a lui Mîşkin schimbă relaţiile dintre bărbaţii şi femeile pe care îi întâlneşte, dar reţeaua acestor relaţii îl cuprinde şi pe el, până la sufocare. Dostoievski ne face să fim părtaşi la acest experiment eşuat, ca şi când noi înşine am fi subiecţii lui, fiinţe umane care nu suntem capabile să vedem nimic în afara propriei noastre condiţii, prizoniere ale propriei noastre mediocrităţi.
Încercarea de a crea un spectacol de teatru pornind de la un roman de anvergură precum Idiotul, fără să îi trădezi sensul sau povestea, a fost o călătorie extraordinară şi complexă – posibilă numai prin dăruirea actorilor şi a întregii echipe. Şi, dacă am trădat, inevitabil, romanul, cred că tocmai această trădare a făcut să fie posibil să îi rămânem fideli: să explorăm întâlnirea dintre Mîşkin, un naiv venit din afară, cu o lume care nu vrea să fie salvată.

Anna Stigsgaard

Preţul biletelor: 40 lei, 30 lei, 25 lei, 15 lei, 10 lei (în funcţie de locul din sala de spectacol); 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.miercuri, 31 octombrie, ora 19:00, Studio „Euphorion“

 


miercuri, 31 octombrie, ora 19:00, Studio „Euphorion“
O, CE ZILE FRUMOASE!
O, CE ZILE FRUMOASE!2de Samuel Beckett
traducere de Anca Măniuțiu

regia: István Albu
decorul: Tibor Tenkei
costumele: Gyopar Bocskai
consultant literar: Ştefana Pop-Curşeu

Distribuţia: Winnie — Miriam Cuibus; Willy — Cătălin Codreanu.

Piesa face parte dintr-o trilogie, alături de Aşteptându-l pe Godot şi Sfârşit de partidă. Beckett începe să scrie Ce zile frumoase în 1960, în limba engleză şi o publică la New York în 1961. Autorul publică varianta franceză în anul 1962.
Winnie, îngropată pînă la brâu în nisip, scoate din poşetă obiecte banale pentru a compensa vidul care invadează fiecare oră a „frumoasei zile“. Ea doreşte să vorbească neîncetat pentru a învinge liniştea care o înconjoară. Îşi caută partenerul, pe Willie, o epavă umană redusă la nevoile elementare, dialoghează cu el. În ciuda a toate, este aici o dragoste de viaţă de nestins.
Preţul biletelor: 15 lei; 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.


joi, 1 noiembrie, ora 19:00, Sala mare
CÂNTĂREAŢA CHEALĂ
CÂNTĂREAŢA CHEALĂ2de Eugène Ionesco
traducere de Vlad Russo şi Vlad Zografi

un spectacol de Gábor Tompa
scenografia: Judit Dobre-Kóthay

Distribuţia: Domnul Smith — Cătălin Herlo; Doamna Smith — Elena Ivanca; Domnul Martin — Adrian Cucu; Doamna Martin — Angelica Nicoară; Mary, menajeră — Irina Wintze; Căpitanul de Pompieri — Ionuţ Caras; Arlechinul — Silvius Iorga; Proprietarul cutiei cu iluzii — Petre Băcioiu.

Ionesco spune, într-un fel, că noi nu ne putem sustrage din propria noastră istorie, din propria noastră poveste, de aceea ne merităm globalizarea, pentru că repetăm mereu si mereu aceleaşi vorbe şi aceleaşi acţiuni, zi de zi. Ele devin clişee, se golesc de conţinut şi sens şi atunci ajungem să trăim conform unor manuale sau softuri, şi, oricât de perfecte ar fi acestea, nu fac decât să crească prăpastia dintre oameni în ceea ce priveşte comunicarea. Ionesco arată acest lucru în Cântăreaţa cheală, cu un umor extraordinar, cu dragoste, şi compasiune chiar, pentru personajele sale.
Forma textului în Cântăreaţa cheală se apropie de perfecţiunea muzicii şi, de aceea, acest text trebuie tratat ca o simfonie, la care, dacă un regizor se întoarce, este la fel cu un dirijor care se întoarce, din nou, ca să dirijeze o operă muzicală cu o altă orchestră. Această structură muzicală a textului demonstrează că o dată ce este găsită forma unui spectacol, aşa cum cred că am găsit-o noi, ea devine, împreună cu textul, cheia spectacolului.

Gábor Tompa

Durata spectacolului: 1 h. 40 min.
Preţul biletelor: 30 lei, 25 lei, 15 lei, 10 lei (în funcţie de locul din sala de spectacol); 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.


DECLARAŢIE2sâmbătă, 3 noiembrie, ora 19:00, Studio „Euphorion“

DECLARAŢIE
de Tudor Muşatescu

one-woman show cu Elena Ivanca

Un one-woman show exploziv, în care actriţa interpretează patru personaje feminine construite în detaliu şi elaborate cu scrupulozitate. Actriţa uimeşte publicul cu admirabilul său instinct comic. Este o savuroasă demonstraţie de fantezie şi virtuozitate care se datorează paletei largi de mijloace de expresie pe care le foloseşte.

Durata spectacolului: 1 h
Preţul biletelor: 15 lei; 7,5 lei – reducere pentru elevi, studenţi şi pensionari.

 

Teatrul Național din Cluj va participa la la cea de-a 22-a ediţie a Festivalului Național de Teatru din Bucureşti cu INSULA, spectacol-concert de Ada Milea, după Gellu Naum. Spectacolul se va juca duminică, 4 noiembrie 2012, în Sala mare a Teatrului Odeon, și va avea două reprezentații, de la ora 17:00 și de la ora 20:00.

Pentru mai multe informații legate de festival accesați pagina www.fnt.ro.

Programul spectacolelor în luna NOIEMBRIE


Biletele se găsesc la Agenţia de bilete a Teatrului Naţional:

P-ţa Ştefan cel Mare nr. 14, Telefon: +40264.595363, Email: [email protected].

 

25
/01
/24

La iniţiativa revistei Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, apare în peisajul cultural românesc un nou proiect dedicat profesioniştilor din domeniul artelor spectacolului.

25
/01
/24

Marți, 30 ianuarie, începând cu ora 11:00, la Sala „Ileana Berlogea”, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale va sărbători Ziua Universității și a patronului său spiritual, Ion Luca Caragiale.

25
/01
/24

Duminică, 28 ianuarie (de la 17.00), primul concert al anului 2024 din stagiunea Orchestrei de Muzică Populară Radio îi este dedicat memoriei actriței NATAȘA RAAB, prezentatoare a nenumeroase concerte pe scena Sălii Radio.

25
/01
/24

Muzica și poveștile se întâlnesc la Teatrelli într-un nou concept de spectacol sonor, creat de Mădălina Pavăl și Alexei Țurcan, împreună cu alți 10 muzicieni talentați. GAZDA redefinește sonoritățile românești și propune spectatorilor un alt mod de a se bucura de muzică – umăr lângă umăr cu artiștii răspândiți prin sala transformată într-o sufragerie, pregătiți să dăruiască povești din culisele creației.

25
/01
/24

Festivalul DIPLOMA Show, un proiect The Institute, lansează seria de podcasturi Friends of the Arts, produsă de Black Rhino Radio și moderată de Artemisa Pascu. Friends of the Arts - A DIPLOMA Show Podcast continuă misiunea proiectului de a promova și susține tinerii artiști, designeri și arhitecți.

25
/01
/24

Gaep anunță reprezentarea lui Théo Massoulier. Artistul stabilit la Lyon este cunoscut pentru asamblaje în care coexistă elemente minerale, plante și artefacte și care fac trimitere la culturile biologice din laborator sau la mici matrice prebiotice. Recent, el a început să dezvolte o serie de picturi cu basoreliefuri inedite, acționate magnetic. Prima lui expoziție personală la Gaep – și prima din București – se va deschide la finalul lunii februarie.

24
/01
/24

Despre “Klaus & Barroso” – ce a fost asta, frate Bogdan Theodor Olteanu? Acum, pe bune? Ce a fost asta? M-ai pus într-o situație tare complicată. Dar, vorba cântecului: “Frate, frate, la bine și la greu”, scrie Vasile Ernu, despre cel mai discutat film românesc din această lună.

23
/01
/24

CRONICĂ DE FILM În noul său lungmetraj, “Familiar” (2023), Călin Peter Netzer pare că încearcă să reia formula de succes din “Poziţia copilului” (2013), filmul cu care a câştigat Ursul de Aur la Berlinale.

23
/01
/24

ISTORIA ne ajută să călătorim în trecutul persoanelor, familiilor, comunităților, popoarelor, Lumii întregi. Ea ne învăţă să întelegem o hartă, o haină, o clădire, o ruină, o fotografie, o gravură, un document vechi, o piesă de muzeu sau chiar un tablou. Cine ştie Istorie, va înțelege mai bine comunitatea şi lumea în care trăieşte azi!

23
/01
/24

Miercuri, 24 ianuarie, ziua în care Unirea Principatelor Române este celebrată la nivel național prin numeroase festivități și manifestări culturale, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București oferă publicului oportunitatea de a descoperi tainele limbajului universal al artei prin intermediul expoziției momentului, „Universul lui Salvador Dalí”, deschisă la Hanul Gabroveni din centrul Capitalei.

22
/01
/24

Teatrul Național „I.L. Caragiale” București își începe anul în Sala Mare, cu „Opera de trei parale” de Bertolt Brecht, această ars poetica și demonstrație practică a teatrului epic, acest punct de cotitură teatral, tablă de șah cu toți pionii murdari, busolă morală fără ac, și matrioșkă a răului.