Teatrul Nottara din Capitală organizează Fest(In) pe Bulevard, între 12 şi 19 octombrie
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-nottara-din-capitala-organizeaza-festin-pe-bulevard-intre-12-si-19-octombrie/

Teatrul Nottara din Bucureşti organizează, între 12 şi 19 octombrie, Fest(In) pe Bulevard, un eveniment care îşi doreşte să revitalizeze comedia bulevardieră.

Un articol de Andrada Văsii|11 iulie 2013

Teatrul Nottara din Bucureşti organizează, între 12 şi 19 octombrie, Fest(In) pe Bulevard, un eveniment care îşi doreşte să revitalizeze comedia bulevardieră.

Festivalul va avea două secţiuni: „Bulevardul Comediei”, care se va desfăşura la Sala „Horia Lovinescu” a Teatrului Nottara, şi secţiunea oficială, care se va desfăşura la Sala Studio „George Constantin”, sub numele „Criză teribilă, monşer!”, au declarat, miercuri, reprezentanţi ai instituţiei de spectacole, într-o conferinţă de presă.

Un bulevard cu teatru

În ceea ce priveşte secţiunea „Bulevardul Comediei”, instituţiile invitate la eveniment sunt Teatrul Maghiar de Stat din Cluj, cu „Leonida Gem Session”, o adaptare „în cădere liberă” după I.L. Caragiale, semnată de Tompa Gabor şi Andras Visky, şi Centrul Cultural UNESCO „Nicolae Bălcescu”, cu spectacolul „Familia Tot” (foto sus), de Orkeny Istvan, pus în scenă de Victor Ioan Frunză, notează Mediafax.

Diferite tipuri de criză

Secţiunea oficială va găzdui spectacole pe tema crizei de toate genurile – criza economică, criza relaţiilor, criza identitară etc. În cadrul secţiunii dedicate crizei vor intra în competiţie următoarele spectacole: „Povestea zăpezii negre”, de Jean-Yves Picq (Cie Scene en Vie, Grenoble, Franţa), „Woyzeck”, de Georg Buchner (Pygmalion Theater, Viena, Austria), „Băutorul de rouă”, de Sanja Domazet (Teatrul Naţional Sterija din Vârşeţ, Serbia), „Liselotte şi luna mai”, de Pozsgai Zsolt (Teatrul Dramatic şi de Păpuşi Vraţa, Bulgaria), „Candid” (Teatrul Ţăndărică din Bucureşti) şi o premieră a Teatrului Nottara, „Matrimoniale”, în regia Dianei Lupescu, după un text de Lia Bugnar.

Săptămâna de festival va mai include dezbateri pe tema crizei, spectacole-lectură, colocvii şi lansări de carte.

Foto credit: Centrul Cultural UNESCO „Nicolae Bălcescu”, spectacolul „Familia Tot”

24
/05
/14

Filmele de la TIFF se văd la București între 10 și 19 iunie, într-o retrospectivă organizată la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu și J’ai Bistrot.

24
/05
/14

Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu a primit diploma pentru cel mai bun eveniment al anului în cadrul Galei Premiilor de Excelență a Hotel Tourism & Leisure Investment Conference

23
/05
/14

Actorii Daniela Nane și Istvan Teglas vor fi gazdele evenimentului caritabil Ghiozdănelul de vacanță, care va avea loc duminică, 1 iunie la cafeneaua La un ceai, situată în str. Luigi Cazzavillan nr 25.

23
/05
/14

Marţi, 27 mai, ora 14.00 va avea loc lansarea CD-ului de autor „Actorii cântă” la Magazinul Muzica din Calea Victoriei nr. 41. Un dar al doamnei Margareta Pâslaru şi al unor actori sufletişti pentru Campania Naţională „Artiştii pentru Artişti” şi UNITER.

23
/05
/14

În “Bani din cer”, Umorul e acasă. Aceasta este o comedie, o farsă dacă vreți, foarte contemporană. Așa cum au sesizat înțelepții încă de acum șase-șapte decenii banii au câștigat războiul cu zeii. Spectacolul se joacă în seara asta, de la ora 19.00, la Teatrul de Comedie.

23
/05
/14

Despre muzica electronică, hituri, folclor, dar şi manele - cu Adrian Enescu, invitatul care s-a remarcat şi printr-o carieră internaţională de succes, duminică, 25 mai, de la ora 23.00, la TVR 1, TVR HD şi TVR+

23
/05
/14

ŞTIAŢI CĂ... într-o zi de 23 mai s-a stins din viaţă dramaturgul norvegian Henrik Ibsen, considerat părintele teatrului modern european, unul dintre reprezentanții de seamă ai dramei de idei din literatura mondială?

22
/05
/14

Cunoscută fiind „vocaţia” pretimpurie, prin care Brauner acţiona ca artist suprarealist încă înainte de a şti că suprarealismul există – de vreme ce picturi expuse în 1924 la Bucureşti erau considerate a fi „introviziuni” –, poate părea surprinzător ca o imagine „integral suprarealistă”, cum „Passivité courtoise“ pare a fi, să se limiteze la a reconstitui iconografia şi, prin extensie, semnificaţia operei lui Duchamp, „La Mariée mise à nu par ses célibataires, même“.