Preţul corect – un experiment teatral interactiv la Teatrul Odeon
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-odeon-pretul-corect-un-experiment-teatral-interactiv/

Un experiment teatral în care încercaţi să determinaţi împreună cu actorii care este preţul corect pentru o fiinţă umană. Rezultatul acestui atelier face parte din pregătirea spectacolului „Preţul corect“, de Andreea Vălean, care va avea premiera în stagiunea 2013-2014. Spectacolul va avea loc joi, 13 iunie, de la ora 19.30, la Sala Studio a Teatrului Odeon.

Un articol de Andrada Văsii|11 iunie 2013

Un experiment teatral în care încercaţi să determinaţi împreună cu actorii care este preţul corect pentru o fiinţă umană. Rezultatul acestui atelier face parte din pregătirea spectacolului Preţul corect“ de Andreea Vălean care va avea premiera în stagiunea 2013 – 2014. Spectacolul va avea loc joi, 13 iunie, de la ora 19.30, la Sala Studio a Teatrului Odeon.

Este „totul de vânzare“? Ce „vindem“ şi „cumpărăm“ unul de la celălalt, în fiecare zi? Te-ai întrebat vreodată cât valorezi în momentul de faţă? Cât ai valorat la un moment dat în trecut? Au relaţiile un preţ? Sau numai bunurile obţinute sau moştenite? Se poate pune un preţ pe genealogie, etnie, religie, istorie, aşezare geopolitică? Cum se schimbă acest preţ? În ce situaţii am fi dispuşi să ne vindem sau să ne cumpărăm aproapele? Ne vindem sau nu ne vindem ţara, orfanii, talentul?

Vindeţi sau cumpăraţi poveşti?

Într-un joc interactiv cu actorii teatrului vă veţi pune în postura de a găsi răspunsuri la unele dintre aceste întrebări sau de a formula altele. Odată intrat în joc, veţi primi un capital simbolic cu care putețţi vinde sau cumpăra poveşti, personaje, obiecte, spaţiu în teatru. Sunteţi încurajaţi să participaţi împreună cu cineva apropiat, membru de familie sau prieten, cu care să puteţi împărtăşi această experienţă. 

Intrarea este liberă, tot ce trebuie să faceţi este să aveţi la voi un pix şi să vă implicaţi activ în jocurile propuse de actori.

Acest experiment teatral este unic şi irepetabil. Ceea ce veţi descoperi împreună va fi folosit în viitoarea producţie a acestui spectacol.

Foto credit: Teatrul Odeon

05
/04
/24

Festivalul Filmului Palestinian, organizat de Centrul Cultural Mahmoud Darwish sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, va avea loc între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie în Cluj-Napoca iar programul detaliat și biletele sunt acum disponibile.

05
/04
/24

Brașov Jazz & Blues Festival, unul dintre marile festivaluri urbane de gen din România, revine între 15 și 18 august 2024, cu cea de-a 12-a ediție, iar orașul Brașov va fi din nou gazdă pentru peste 100 de artiști din toate colțurile lumii, care vor învălui publicul în ritmurile vibrante ale muzicii născute din jazz și blues.

04
/04
/24

Evenimentele interdisciplinare propuse în proiectul de cercetare coregrafică ROOTS, un proiect AREAL co-finanțat de AFCN, vin în întâmpinarea crizei generalizate care ne împresoară, căutând soluții pe măsura complexității problemelor suprapuse și interdependente cu care ne confruntăm, îndemnând la o explorare a rădăcinilor ce unesc omul, societatea în care trăim și întreaga biosferă.

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".