Teatrul și „munca, supraviețuirea, alinearea”
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-si-munca-supravietuirea-alinearea/

Atelierul de scriere dramatică „Muncă. Supravieţuire. Alienare”, conceput şi coordonat de Nicoleta Esinencu, dramaturg, şi-a propus să exploreze tema muncii: munca în capitalism, munca în curăţenie, munca domestică, munca în carantină.

Un articol de Liliana Matei|17 decembrie 2020

Despre munca cea de toate zilele și despre efectele ei asupra corpului nostru, asupra relațiilor noastre, asupra imaginii noastre. Participantele au lucrat pentru conturarea unui portret al muncitorului în capitalism, propunându-și să deconstruiască imaginea despre vest și est, și nu în ultimul rând, să dezvolte o viziune utopică asupra muncii în lumea în care trăim.

„Muncă. Supraviețuire. Alienare” este o serie de patru spectacole lectură de teatru audio despre muncă și se concentrează pe granițele materiale și imateriale impuse și reproduse în societatea contemporană, anunță într-un comunicat de presă Asociația Reciproca.

Evenimentul face parte din (B)orders, cea de-a V-a ediție a Focus Atelier, un proiect al Asociației Reciproca, va putea fi urmărit în zilele de 18 și 19 decembrie de la ora 19.00. Accesul este liber.

„A fost în primul rând muncă. Chiar dacă multă lume nu percepe, nici astăzi, literatura sau arta ca pe o muncă. În plus, a fost muncă în pandemie. Pe lângă alte tone de munci, în paralel. Pe lângă online-uri și job-uri. A fost multă muncă emoțională. Muncă în echipă. Și încă ceva… ce ne poate uni și în afara online-ului… sper. Atunci când ne vom îmbrățișa pentru prima oară. În final avem câteva podcast-uri cu texte din experiențele noastre personale și intime, dar și voci colective. Texte despre noi și mamele noastre, despre munca în străinătate, despre sărăcie, despre capitalism, despre sănătate mintală, despre luptă și solidaritate…Texte care ajung, în final, la o viziune utopică despre muncă. O utopie în care…”, spune Nicoleta Esinencu.

Detalii despre întregul program Focus Atelier (B)orders se pot găsi pe www.focusatelier.ro și pe https://www.facebook.com/events/383318826287222.

28
/03
/21

Primăvara aduce, săptămânal, la TVR 3, peste 40 de ore de programe culturale. Sezoane noi ale emisiunilor consacrate, dar şi producţii realizate în premieră vă aşteaptă din 29 martie, la TVR 3.

28
/03
/21

În anul 1955, când tânărul poet Pier Paolo Pasolini își publică primul roman, „Ragazzi di vita”, tradus și la noi acum de Gabriela Lungu, cu titlul „Băieții străzii” și publicat la Editura Litera, în Italia încă se simt puternic urmele războiului.

26
/03
/21

Un periplu prin universul spectaculos al scenei contemporane, cartea de față depășește, prin anvergura considerațiilor lui George Banu, frontierele spațiului artistic și devine, în sensurile sale profunde, o meditație necesară asupra condiției adesea neliniștitoare a prezentului.

26
/03
/21

Tuturor ne este dor de concerte, de experiența muzicii live, de schimbul de energie dintre scenă și public. Așa că am readus pe scenă cele mai tari trupe de alternativ pentru o serie de concerte filmate, produse de Overground Music și găzduite de Expirat! Periodic, vineri de la ora 20:00, pe Overground Showroom – „Netflixul de concerte” – va avea premiera în exclusivitate câte un concert din seria Showroom Original ⨯ Expirat. Seria continuă vineri, 26 martie, la ora 20:00 cu concertul Eyedrops live la Expirat.

26
/03
/21

Conferințele „Despre lumea în care trăim“, ediția a patra: Radu Paraschivescu despre iluziile și mecanismele deformării, Valentin Naumescu despre criza de încredere în democrația liberală, Ioana Pârvulescu despre librarii exemplari de ieri și de azi, Sorin Ioniță despre tranziția postcomunistă și ce ne desparte de o Românie normală.

26
/03
/21

În conştiinţa publicului, Valentin Gheorghiu, care a devenit solist al Filarmonicii în anul 1950, este pianistul exemplar și universal. Filarmonica „George Enescu” îl aniversează, în cadrul stagiunii online, la împlinirea a 93 de ani, prin difuzarea de înregistrări ale unor concerte susținute de maestru, în calitate de solist, la Ateneul Român.