Teatrul și „munca, supraviețuirea, alinearea”
https://www.ziarulmetropolis.ro/teatrul-si-munca-supravietuirea-alinearea/

Atelierul de scriere dramatică „Muncă. Supravieţuire. Alienare”, conceput şi coordonat de Nicoleta Esinencu, dramaturg, şi-a propus să exploreze tema muncii: munca în capitalism, munca în curăţenie, munca domestică, munca în carantină.

Un articol de Liliana Matei|17 decembrie 2020

Despre munca cea de toate zilele și despre efectele ei asupra corpului nostru, asupra relațiilor noastre, asupra imaginii noastre. Participantele au lucrat pentru conturarea unui portret al muncitorului în capitalism, propunându-și să deconstruiască imaginea despre vest și est, și nu în ultimul rând, să dezvolte o viziune utopică asupra muncii în lumea în care trăim.

„Muncă. Supraviețuire. Alienare” este o serie de patru spectacole lectură de teatru audio despre muncă și se concentrează pe granițele materiale și imateriale impuse și reproduse în societatea contemporană, anunță într-un comunicat de presă Asociația Reciproca.

Evenimentul face parte din (B)orders, cea de-a V-a ediție a Focus Atelier, un proiect al Asociației Reciproca, va putea fi urmărit în zilele de 18 și 19 decembrie de la ora 19.00. Accesul este liber.

„A fost în primul rând muncă. Chiar dacă multă lume nu percepe, nici astăzi, literatura sau arta ca pe o muncă. În plus, a fost muncă în pandemie. Pe lângă alte tone de munci, în paralel. Pe lângă online-uri și job-uri. A fost multă muncă emoțională. Muncă în echipă. Și încă ceva… ce ne poate uni și în afara online-ului… sper. Atunci când ne vom îmbrățișa pentru prima oară. În final avem câteva podcast-uri cu texte din experiențele noastre personale și intime, dar și voci colective. Texte despre noi și mamele noastre, despre munca în străinătate, despre sărăcie, despre capitalism, despre sănătate mintală, despre luptă și solidaritate…Texte care ajung, în final, la o viziune utopică despre muncă. O utopie în care…”, spune Nicoleta Esinencu.

Detalii despre întregul program Focus Atelier (B)orders se pot găsi pe www.focusatelier.ro și pe https://www.facebook.com/events/383318826287222.

18
/04
/22

Cea mai recentă carte a scriitoarei Elena Ferrante, Invențiile ocazionale, a fost publicată recent în traducere la Editura Pandora M, în cadrul colecției Anansi. World Fiction. Este vorba despre un volum de eseuri care le oferă cititorilor o perspectivă asupra lumii interioare a autoarei și a identității sale de scriitoare, texte însoțite de o serie de ilustrații ingenioase semnate de Andrea Ucini – un tur de forță vizuală.

18
/04
/22

Cele mai bune materiale jurnalistice ale anului vor fi premiate în cadrul galei #Superscrieri11 care va avea loc pe 16 mai 2022. Superscrieri este o inițiativă independentă a Fundației Friends For Friends (FFFF.ro ), realizată împreună cu oameni și companii care vor să susțină responsabilitatea în documentarea și transmiterea realității.

18
/04
/22

În cadrul celebrării a 30 de ani de relații diplomatice între Republica Kazahstan și România, în data de 3 mai 2022, ora 19:00, va avea loc pe scena Operei Naționale București concertul „Muzica Marii Stepe – Uly Dala Sazy” susținut de către Orchestra Academică de Stat Folclor și Etnografie "Otyrar Sazy", cu suportul Ambasadei Republicii Kazahstan în România.

18
/04
/22

Așa cum și-au obișnuit publicul meloman, Orchestrele și Corurile Radio România propun în fiecare an, în apropierea Paștelui, un concert deosebit cu un repertoriu axat în special pe o tematică religioasă, o seară muzicală a cărei emoție este o pregătire în sine pentru sărbătoarea pascală.

18
/04
/22

Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely din Timișoara organizează al treisprezecelea Festival Euroregional de Teatru Timișoara – TESZT, o ediție care-și propune să restaureze relația teatru-public, după o pauză de doi ani generată de pandemie, să fie un veritabil „boost” al poftei de teatru pentru spectatorii săi.

18
/04
/22

Săptămâna viitoare, vă invităm să urmăriți spectacolele de operă „Cavalleria Rusticana & Pagliacci” de Pietro Mascagni și Ruggero Leoncavallo, „Norma” de Vincenzo Bellini, recitalul de foaier „Note de primăvară” și spectacolul de balet „Giselle” de Adolphe Charles Adam, toate făcând parte din repertoriul actual al operei bucureștene.