Tenorul Vasile Moldoveanu va fi decorat cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Comandor
https://www.ziarulmetropolis.ro/tenorul-vasile-moldoveanu-va-fi-decorat-cu-ordinul-national-steaua-romaniei-in-grad-de-comandor/

Tenorul Vasile Moldoveanu va fi decorat de preşedintele României cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Comandor.   Decretul de decorare a artistului a fost semnat miercuri de Traian Băsescu. „Astfel, în semn de înaltă apreciere pentru talentul şi dăruirea de excepţie prin care s-a impus, timp de mai multe decenii, pe marile scene ale […]

Un articol de Andrada Văsii|24 ianuarie 2013

Tenorul Vasile Moldoveanu va fi decorat de preşedintele României cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Comandor.

 

Decretul de decorare a artistului a fost semnat miercuri de Traian Băsescu.

„Astfel, în semn de înaltă apreciere pentru talentul şi dăruirea de excepţie prin care s-a impus, timp de mai multe decenii, pe marile scene ale lumii, afirmând valoarea şcolii româneşti de canto şi imaginea ţării noastre pe plan internaţional, domnul preşedinte Traian Băsescu a conferit Ordinul Naţional «Steaua României» – în grad de Comandor maestrului Vasile Moldoveanu, tenor”, se arată în comunicatul de pe site-ul preşedinţiei.

Decorarea a fost făcută la propunerea ministrului Culturii, Daniel-Constantin Barbu.

Tenorul român Vasile Moldoveanu s-a născut la Constanţa, în 6 octombrie 1935. A debutat la Opera Naţională din Bucureşti în anul 1966, în rolul Rinuccio din „Gianni Schicchi”, de Giacomo Puccini. În 1972 a apărut pentru prima dată la Opera de Stat din Stuttgart în rolul Edgardo din „Lucia di Lammermoor”, de Gaetano Donizetti, în 1976 la Opera de Stat din Munchen şi la Opera de Stat din Viena. În 1977 a avut contracte la operele din Berlin şi Chicago iar în 1978 la opera de stat din Hamburg.

Debutul său la Metropolitan Opera s-a produs în 1979 cu Pinkerton în „Madama Butterfly”, de Giacomo Puccini. În anii ’80 şi ’90, Vasile Moldoveanu a avut un program foarte încărcat în multe oraşe din Germania, cântând cu regularitate la Stuttgart. A putut fi ascultat la Zurich în 1980 în Attila, la Monte Carlo, unde locuia în acea vreme, în „Lucia di Lammermoor” (1982), la Teatro Regio di Parma în Don Carlo şi la Caracalla în Roma în „Turandot”, de Giacomo Puccini (1986).

În 1988 a cântat la opera din Nisa şi la Marsilia în 1990.

 

 

Sursa: Mediafax

14
/02
/24

Celebrul musical FAMILIA ADDAMS semnat de Răzvan Mazilu la Teatrul EXCELSIOR din București va avea două reprezentații în exclusivitate la Craiova. Evenimentele sunt programate marți, 27 martie și miercuri, 28 martie 2024 de la ora 19:00 și vor avea loc în Sala “Amza Pellea” a Teatrului Național “Marin Sorescu” din Craiova.

14
/02
/24

Joi, 15 februarie, începând cu ora 14:00, Biblioteca Metropolitană București, prin Direcţia Cultură, Învăţământ, Turism a Primăriei Municipiului Bucureşti, va organiza, la Sediul Central „Mihail Sadoveanu” din str. Tache Ionescu nr. 4 are loc o DEZBATERE EVENIMENT, dedicată Zilei Naționale a Lecturii.

14
/02
/24

În data de 2 martie la Timișoara (Filarmonica Banatul Timișoara – Sala Capitol), 14-16 martie la București (Centrul Naţional de Artă “Tinerimea Română”), 23-24 martie la Cluj-Napoca (Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima”) și pe 5 aprilie la Iași (Sala Eduard Caudella, Casa Alecu Balș), vor avea loc audiții pentru admiterea celor mai talentați tineri muzicieni în Orchestrele Naționale de Tineret ale României, la care sunt invitaţi atât actuali membri ai ansamblurilor, cât şi aspiranţii la acest statut, scopul acestor audiţii fiind reconfigurarea acestor orchestre.

14
/02
/24

Institutul Cultural Român și Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu organizează, în perioada 18 februarie – 3 martie 2024, expoziția „Masa tăcerii”, proiect ce aduce în fața publicului bucureștean lucrări ale artiștilor care au câștigat Premiul Național „Constantin Brâncuși”, oferit anual de Institutul Cultural Român.

13
/02
/24

CRONICĂ DE FILM “Zona de interes” (2023), de Jonathan Glazer, este un film aproape conceptual, a cărui forţă e dată de contrastul dintre ce vedem în prim-plan, de o parte, şi ce se întâmplă în plan îndepărtat şi ce auzim pe coloana sonoră, de cealaltă parte.