Tenorul Vasile Moldoveanu va fi decorat cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Comandor
https://www.ziarulmetropolis.ro/tenorul-vasile-moldoveanu-va-fi-decorat-cu-ordinul-national-steaua-romaniei-in-grad-de-comandor/

Tenorul Vasile Moldoveanu va fi decorat de preşedintele României cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Comandor.   Decretul de decorare a artistului a fost semnat miercuri de Traian Băsescu. „Astfel, în semn de înaltă apreciere pentru talentul şi dăruirea de excepţie prin care s-a impus, timp de mai multe decenii, pe marile scene ale […]

Un articol de Andrada Văsii|24 ianuarie 2013

Tenorul Vasile Moldoveanu va fi decorat de preşedintele României cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Comandor.

 

Decretul de decorare a artistului a fost semnat miercuri de Traian Băsescu.

„Astfel, în semn de înaltă apreciere pentru talentul şi dăruirea de excepţie prin care s-a impus, timp de mai multe decenii, pe marile scene ale lumii, afirmând valoarea şcolii româneşti de canto şi imaginea ţării noastre pe plan internaţional, domnul preşedinte Traian Băsescu a conferit Ordinul Naţional «Steaua României» – în grad de Comandor maestrului Vasile Moldoveanu, tenor”, se arată în comunicatul de pe site-ul preşedinţiei.

Decorarea a fost făcută la propunerea ministrului Culturii, Daniel-Constantin Barbu.

Tenorul român Vasile Moldoveanu s-a născut la Constanţa, în 6 octombrie 1935. A debutat la Opera Naţională din Bucureşti în anul 1966, în rolul Rinuccio din „Gianni Schicchi”, de Giacomo Puccini. În 1972 a apărut pentru prima dată la Opera de Stat din Stuttgart în rolul Edgardo din „Lucia di Lammermoor”, de Gaetano Donizetti, în 1976 la Opera de Stat din Munchen şi la Opera de Stat din Viena. În 1977 a avut contracte la operele din Berlin şi Chicago iar în 1978 la opera de stat din Hamburg.

Debutul său la Metropolitan Opera s-a produs în 1979 cu Pinkerton în „Madama Butterfly”, de Giacomo Puccini. În anii ’80 şi ’90, Vasile Moldoveanu a avut un program foarte încărcat în multe oraşe din Germania, cântând cu regularitate la Stuttgart. A putut fi ascultat la Zurich în 1980 în Attila, la Monte Carlo, unde locuia în acea vreme, în „Lucia di Lammermoor” (1982), la Teatro Regio di Parma în Don Carlo şi la Caracalla în Roma în „Turandot”, de Giacomo Puccini (1986).

În 1988 a cântat la opera din Nisa şi la Marsilia în 1990.

 

 

Sursa: Mediafax

02
/04
/24

Institutul Cultural Român participă în premieră, prin ICR Bruxelles și Centrul Național al Cărții, cu un stand propriu la „Foire du livre de Bruxelles / Târgul Internațional de Carte de la Bruxelles”, care se va desfășura în perioada 4-7 aprilie 2024, la Centrul de expoziții Tour et Taxis din capitala Belgiei.

02
/04
/24

Mobius & The Institute transformă centrul Bucureștiului într-un hotspot al culturii Hip-hop. Cea mai mare expoziție a artistului Saddo ocupă Piața Amzei.

29
/03
/24

Romanian Design Week, un festival multidisciplinar dedicat industriilor creative ce promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația, lansează în colaborare cu UniCredit Bank un concurs destinat tinerilor ilustratori și designeri grafici din România, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Scopul competiției este crearea colecției oficiale de obiecte de merchandising pentru festival, având ca temă "Unlock the City".

29
/03
/24

Una din trei femei se confruntă cu pierderea sarcinii de-a lungul vieții. Una din șase femei se confruntă cu infertilitatea. Una din două femei trece prin depresie și/sau anxietate, în urma pierderii unei sarcini, sau în contextul problemelor de infertilitate. În pofida frecvenței lor, aceste experiențe sunt totuși unele dintre cele mai stigmatizante și izolante din societate.

28
/03
/24

O nouă lună într-un șir aparent nesfârșit plasat sub semnul „vremurilor interesante” este o nouă invitație la oglindire prin artă. De la criza de mediu la traume transmise de-a lungul generațiilor, de la apăsarea cu care ne zdrobesc rolurile de gen în societate, la dificultățile în comunicare, spectacolele Vanner Collective vorbesc despre probleme cu care ne confruntăm zi de zi, conștienți sau nu, abordate cu empatie și cu inteligență, cu un amestec dezarmant de onestitate și teatralitate.