Tenorul Vasile Moldoveanu va fi decorat cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Comandor
https://www.ziarulmetropolis.ro/tenorul-vasile-moldoveanu-va-fi-decorat-cu-ordinul-national-steaua-romaniei-in-grad-de-comandor/

Tenorul Vasile Moldoveanu va fi decorat de preşedintele României cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Comandor.   Decretul de decorare a artistului a fost semnat miercuri de Traian Băsescu. „Astfel, în semn de înaltă apreciere pentru talentul şi dăruirea de excepţie prin care s-a impus, timp de mai multe decenii, pe marile scene ale […]

Un articol de Andrada Văsii|24 ianuarie 2013

Tenorul Vasile Moldoveanu va fi decorat de preşedintele României cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Comandor.

 

Decretul de decorare a artistului a fost semnat miercuri de Traian Băsescu.

„Astfel, în semn de înaltă apreciere pentru talentul şi dăruirea de excepţie prin care s-a impus, timp de mai multe decenii, pe marile scene ale lumii, afirmând valoarea şcolii româneşti de canto şi imaginea ţării noastre pe plan internaţional, domnul preşedinte Traian Băsescu a conferit Ordinul Naţional «Steaua României» – în grad de Comandor maestrului Vasile Moldoveanu, tenor”, se arată în comunicatul de pe site-ul preşedinţiei.

Decorarea a fost făcută la propunerea ministrului Culturii, Daniel-Constantin Barbu.

Tenorul român Vasile Moldoveanu s-a născut la Constanţa, în 6 octombrie 1935. A debutat la Opera Naţională din Bucureşti în anul 1966, în rolul Rinuccio din „Gianni Schicchi”, de Giacomo Puccini. În 1972 a apărut pentru prima dată la Opera de Stat din Stuttgart în rolul Edgardo din „Lucia di Lammermoor”, de Gaetano Donizetti, în 1976 la Opera de Stat din Munchen şi la Opera de Stat din Viena. În 1977 a avut contracte la operele din Berlin şi Chicago iar în 1978 la opera de stat din Hamburg.

Debutul său la Metropolitan Opera s-a produs în 1979 cu Pinkerton în „Madama Butterfly”, de Giacomo Puccini. În anii ’80 şi ’90, Vasile Moldoveanu a avut un program foarte încărcat în multe oraşe din Germania, cântând cu regularitate la Stuttgart. A putut fi ascultat la Zurich în 1980 în Attila, la Monte Carlo, unde locuia în acea vreme, în „Lucia di Lammermoor” (1982), la Teatro Regio di Parma în Don Carlo şi la Caracalla în Roma în „Turandot”, de Giacomo Puccini (1986).

În 1988 a cântat la opera din Nisa şi la Marsilia în 1990.

 

 

Sursa: Mediafax

20
/03
/24

Denisa Nicolae are multe nesiguranțe și incertitudini. Râde zgomotos și plânge cu sughițuri. Iubește. Lumea ei e mare și jucăușă, din când în când o prinde cu tandrețe, să nu fugă, și o face vizibilă, puțin câte puțin.

20
/03
/24

Sue Giles, președintele ASSITEJ, transmite mesajul de Ziua Internațională a Teatrului pentru Copii și Tineret. Scopul acestei campanii este de a facilita accesul la teatru și la spectacole pentru copii și tineri.

19
/03
/24

Nominalizat în acest an la Women's Prize for Fiction, romanul „Cele opt vieți ale unui trickster de-o vârstă cu veacul” de Mirinae Lee, o coreeancă mutată în SUA, spune povestea teribilă a unei femei evadate din Coreea de Nord.

18
/03
/24

Proiectul „Întâlnirile Teatrul azi la Masca” iniţiat de revista Teatrul azi, în parteneriat cu Teatrul Masca din Bucureşti şi cu susţinerea UNITER, continuă seria de discuții profesionale cu a doua masă rotundă dedicată, de această dată, dramaturgiei românești.

18
/03
/24

În contextul celebrării a 20 de ani de existență, Centrul Național al Dansului București (CNDB) extinde Ziua Internațională a Dansului pe durata întregii luni aprilie.

15
/03
/24

Cea de-a cincea ediție a Festivalului Filmului Palestinian, organizată de Centrul Cultural Mahmoud Darwish, sub patronajul Ministerului Culturii din Palestina și al Ambasadei Statului Palestina în România, se va desfășura între 18 și 21 aprilie la București și pe 28 aprilie la Cluj-Napoca, cu o nouă direcție artistică și o prezentare a cinematografiei palestiniene ca un Cinema of Existence.

14
/03
/24

Unul dintre cei mai importanți regizori europeni, cunoscut pentru abordarea sa contemporană a pieselor clasice și montările provocatoare din punct de vedere politic și social, Thomas Ostermeier montează pentru prima dată un spectacol în România.