Testează-ți relația! O campanie „In a Relationship” de conștientizare a abuzului
https://www.ziarulmetropolis.ro/testeaza-ti-relatia-o-campanie-in-a-relationship-de-constientizare-a-abuzului/

1 din 3 adolescenţii cuprinşi în studiul In a Relationship recunosc că au verificat mesajele de pe telefonul prietenului/prietenei fără să ceară voie.

Un articol de Petre Ivan|12 iulie 2018

La doi ani după cercetarea națională la care 1.500 de adolescenți din România au vorbit prima oară despre relațiile lor, proiectul In a Relationship propune un test de relație care să scoată la iveală lucrurile despre care uneori nu-ți poți da seama singur: dacă ești într-o relație care riscă să devină toxică pentru tine sau pentru partener?

Cum să eviți un rol de potențial abuzator sau abuzat în cuplul tău? Testul In a Relationship te ajută să ai o privire mai obiectivă asupra propriei relații și să poți să identifici eventualele semnale de alarmă din cuplu.

Fă-ți TESTUL IN A RELATIONSHIP

Fiecare din cele 12 întrebări ale testului In a Relationship te confruntă cu o situație specifică de comunicare în relație. Spre deosebire de majoritatea testelor simple, îți oferă nu mai puțin de 7 variante de răspuns, pentru că ia în considerare nu doar modul în care reacționezi într-o situație, ci și motivele pentru care o faci.

La final, rezultatele obținute îți spun mai multe despre felul unic în care comunicați în cuplul vostru, despre inteligența emoțională a relației voastre și despre cum puteți să vă respectați mai mult unul pe celălalt.

Testul a fost realizat de un psihoterapeut, pe baza rezultatelor cercetării In a Relationship și a informațiilor calitative strânse de la liceeni din România. Mai multe despre cercetare aici.

Tu ți-ai da parola contului de Facebook dacă ți-ar cere-o persoana cu care ești într-o relație?

Testul de relație este însoțit de o serie de patru spoturi, fiecare descriind o situație de abuz în relație. Primul spot pune accentul pe control, una dintre principalele forme de abuz în relațiile adolescenților, așa cum a reieșit din cercetarea In a Relationship. Campania video este dezvoltată și implementată de Friends \ TBWA Bucharest și își propune să aducă acest subiect delicat, care poate fi deseori confundat cu grija sau cuafecțiunea, în atenția a cât mai mulți adolescenți.

Primul spot din campanie: In a Relationship – Ana și Alex – #DrumBun

Advertising Agency: Friends \ TBWA Bucharest

***
In a Relationship este un proiect de prevenție a violenței în cuplurile de adolescenți desfășurat de Fundația Friends For Friends împreună cu AVON România, ca parte din Campania Respectului.

Misiunea proiectului este să facem adolescenții din România să devină mai conștienți privind abuzurile potențiale în cuplu pentru a preveni violența domestică ce poate surveni mai târziu. Prin violență înțelegem abuzuri fizice, emoționale, psihologice, sexuale și cibernetice (online).

Lansat în septembrie 2016, proiectul In a Relationship a produs o cercetare națională pe aproape 1.500 de adolescenți, realizată de 10 cercetători de vârsta liceului, o expoziție de ilustrații făcute de liceeni și un atelier interactiv pe care psihologi sau traineri îl pot susține cu grupuri de liceeni, pe tema abuzurilor relaționale. În acești aproape 2 ani, am fost în contact cu un număr mare de liceeni, de la care am aflat multe insighturi despre relațiile dintre ei, dar și cu părinții sau profesorii lor.

mai multe despre proiect, aici.

Foto: Testează-ți relația! , „In a Relationship”- www.campaniarespectului.ro

 

16
/02
/23

La un an de când Rusia a invadat Ucraina și a aruncat în aer stabilitatea din regiune, rețeaua EUNIC România și Festivalul Internațional de Film Documentar și Drepturile Omului One World Romania invită publicul la o proiecție de film, urmată de o dezbatere despre rolul artei în procesarea traumei, respectiv în înțelegerea și fixarea realității.

14
/02
/23

Institutul Cultural Român din Budapesta celebrează Ziua Națională Constantin Brâncuși cu expoziția de etnosculptură „înainte de BRÂNCUȘI előtt”, solo -show M.C Donici. Evenimentul ”înainte de BRÂNCUȘI előtt” începe concomitent cu Deschiderea Timișoara 2023 Capitală Culturală Europeană, program pe care ICR Budapesta îl susține și promovează în acest fel, pentru a amplifica interesul publicului budapestan.

10
/02
/23

A unsprezecea ediție a celui mai important eveniment de la noi dedicat artei vizuale propune publicului un palat „doar pentru artă”, deschis pe timp de zi și de noapte, în inima Bucureștiului, unde vom regăsi de la lucrările impresioniștilor spanioli la cele ale generației Z din arta românească.

08
/02
/23

Centrul de Resurse în Fotografie (CdRF), primul și singurul proiect de acest gen din România dedicat fotografilor amatori și profesioniști, vă invită la CdRF Foto Market, pe 11-12 februarie, la OTOTO Store (Calea Victoriei, nr. 153), între orele 12:00-21:00.

30
/01
/23

Asociația Semper Culturalia, în parteneriat cu Institutul Cultural Român, organizează în perioada 30 ianuarie – 1 februarie 2023, în marja Zilei Internaționale de Comemorare a Victimelor Holocaustului (27 ianuarie), o serie de manifestări menite să contribuie la menținerea vie a amintirii victimelor Holocaustului și să susțină demersurile civice de a lupta împotriva xenofobiei și antisemitismului.

30
/01
/23

Institutul Cultural Român (ICR) anunță relansarea Programului de finanțare și parteneriate culturale Cantemir, destinat proiectelor din mediul internațional. În cadrul acestui program, derulat anterior în perioada 2006-2012 și reluat în 2023 cu unele modificări, ICR va acorda finanțare nerambursabilă pentru inițiative culturale din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative, știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans). Evenimentele asociate proiectelor finanțate vor fi organizate exclusiv în afara țării.