„The Beach Bum”. Hedonism ★★★★
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-beach-bum-hedonism-%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85%e2%98%85/

CRONICĂ DE FILM Noul film al regizorului american Harmony Korine, „The Beach Bum” (2019), este portretul frenetic al unui hedonist: un pretins scriitor din Miami care trăieşte o perioadă din petrecere în petrecere, cu alcool, droguri şi sex, pe banii soţiei sale bogate.

Un articol de Ionuţ Mareş|28 martie 2019

Cu părul lung, blond și neîngrijit, cu cămăși colorate și pantoloni scurți, mereu cu o bere în mână și cu ochii pe femei, Moondog (Matthew McConaughey) este un pierde-vară care se pretinde scriitor.

Citește din când în când, cu emfază, fără teamă de ridicol, scurte poezii îndoielnice în fața câtorva gură-cască, iar uneori nu ezită să le recite celor din jur versuri furate de la scriitori celebri.

E drept, nu prea e loc de poezie înaltă și de idei profunde pe plajele și în jurul piscinelor îmbietoare din însoritul Miami.

Trăiește pe picior mare din banii soției sale bogate și frumoase, Minnie (Isla Fisher), are ca cel mai bun prieten un rapper, Lingerie (Snoop Dog), și își duce viața numai din petrecere în petrecere, cu alcool, droguri și multe femei atrăgătoare.

De altfel, exact din cauza unei partide de sex cu o necunoscută în bucătăria unei terase, sub privirile clienților, întârzie la nunta fiicei sale.

Este un excentric misterios, un fanfaron, un hedonist pursânge, care se simte la fel de bine atât printre bogați, cât și printre vagabonzii de la marginea societății.

Iar Harmony Korine nu face decât să ni-l arate în toată splendoarea iritantă a exceselor sale dincolo de moral și imoral, pe care estetica exuberantă a filmului, nu lipsită de un anume kitsch asumat, le reflectă din plin – culori țipătoare, muzică din abundență, o mizanscenă ce frizează pe alocuri suprarealismul și un montaj extrem de alert.

Fără interogații psihologice ieftine, fără informații inutile despre trecut, fără explicații și motivații, fără relații cauză-efect forțate de scenariu, fără aluzii sociale sau politice – doar o frenezie permanentă pe care Moondog pare să o imprime lumii din jur, o lume la rândul său superficială, excesivă.

O viață trăită mereu la limită, prin sfidarea oricăror norme și convenții și în care banii sunt buni doar pentru că servesc la satisfacerea plăcerilor exorbitante.

Bineînțeles că, la fel ca protagonistul său, filmul este autoindulgent, iar Harmony Korine refuză să ia distanță sau să chestioneze în vreun fel universul aproape abstract pe care îl construiește prin stilul său pe care unii l-ar putea considera forțat, agasant, problematic.

Și chiar dacă privim din afară la un astfel de delir, e ceva fascinant la acest dezmăț aproape psihedelic.

Rating Ziarul Metropolis: 4 stele

„The Beach Bum” („Regele plajei”) a intrat în cinematografe la 28 martie, fiind distribuit de Ro Image 2000.

15
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Era inevitabil ca un monstru spectaculos vizual precum Godzilla să fie adaptat la 3D. Numai că, în aparenta dorinţă de a livra ceva memorabil, realizatorii par să fi pierdut simţul măsurii, oferind un Godzilla gigantesc pentru standardele modelului, însă umbrit de două creaturi nuclearofage cu apucături exterminatoare.

15
/05
/14

Ziarul Metropolis şi MediaPro Distribution te trimit la cinema! Participă la concurs şi poţi câştiga 3 invitaţii duble pentru filmul „#selfie”, la Cinema City Sun Plaza din Bucureşti.

15
/05
/14

Filmul "Grace of Monaco", cu Nicole Kidman, a fost proiectat în deschiderea Festivalului de la Cannes, în afara competiţiei oficiale, şi a fost primit cu râsete, ironii şi critici de jurnaliştii din presa de specialitate, prezenţi la proiecţia care a avut loc miercuri.

14
/05
/14

10 actori talentați din teatrele din România vor avea parte de expunere, de întâlniri cu publicul, presa și specialiștii din industria filmului la Festivalul Internaţional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie), în cea de-a treia ediție a programului 10 pentru FILM.

13
/05
/14

Cu ocazia celei de 67-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Cannes (14 – 25 mai 2014), TV5MONDE va avea un program special, pe toată durata prestigiosului eveniment cinematografic.

12
/05
/14

22 de povești românești, 14 lungmetraje și 8 scurtmetraje, unele prezentate în premieră absolută, se regăsesc în mult-așteptata secțiune Zilele Filmului Românesc, la cea de-a 13-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

12
/05
/14

Borgman este un thriller horror cu tentă de umor negru, regizat de olandezul Alex van Warmerdam (The Northerners, The Dress), despre un vagabond care intră în viaţa unei familii din partea superioară a societăţii, transformând-o imediat într-un adevărat coşmar.

12
/05
/14

CRONICĂ DE FILM. Documentarul ”Bucureşti, unde eşti?”, al fotografului şi cineastului Vlad Petri, surprinde protestele din 2012 din Capitală, oferind nu doar o perspectivă empatică şi cu o certă valoare sociologică şi istorică, dar şi o încercare, mai subtilă, de chestionare a realităţii.

09
/05
/14

Ar fi putut concura cu marile actriţe de la Hollywood, dar a ales să uimească Parisul. A devenit o stea în cinematografia franceză a anilor ’30. „Cea mai aristocratică dintre actriţe“, „regina teatrului din Paris“, „unica“, „extraordinara“, „inimitabila Elvira“, aşa cum o alinta presa, Elvira Popescu a cucerit publicul francez, îmblânzindu-i pe cei mai exigenţi critici. Cei mai renumiţi dramaturgi ai vremii au scris pentru ea.

09
/05
/14

Ioana Flora a primit Premiul pentru interpretare feminină din partea Uniunii Cineaștilor din România, pentru rolul Tania din Déjà Vu (2013), producție independentă în regia lui Dan Chișu.

08
/05
/14

CRONICĂ DE FILM „#Selfie”, debutul în lungmetraj al Cristinei Iacob, este ca o postare stridentă pe Facebook care se vrea spiritual-amuzantă şi ţipă din toţi rărunchii după like-uri, deşi e superficială şi nepăsătoare că ar putea fi considerată pueril-banală.

07
/05
/14

Sâmbătă, 10 mai și duminică, 11 mai, la Noul Cinematograf Al Regizorului Român, sunteţi invitaţi la un eveniment de marcă: proiecția trilogiei "Paradise" - semnată de austriacul Ulrich Seidl -, deliciul criticii internaționale