The Hollywood Reporter cotează „Poziţia copilului“ ca favorit la Oscar
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-hollywood-reporter-coteaza-pozitia-copilului-ca-favorit-la-oscar/

Filmul „Poziţia copilului“, regizat de Călin Peter Netzer, a fost inclus pe lista celor patru lungmetraje considerate principalele favorite care ar putea fi nominalizate la premiul Oscar pentru cel mai bun film străin, informează publicaţia The Hollywood Reporter.

Un articol de Petre Ivan|16 decembrie 2013

Filmul „Poziţia copilului“, regizat de Călin Peter Netzer, a fost inclus pe lista celor patru lungmetraje considerate principalele favorite care ar putea fi nominalizate la premiul Oscar pentru cel mai bun film străin, informează site-ul publicaţiei The Hollywood Reporter, citat de Mediafax.

„Chiar şi pentru filmele străine, premiul Academiei de film americane rămâne cel mai important trofeu. Iranianul Asghar Farhadi a câştigat deja unul şi ar putea să îl primească pe al doilea, însă în acest an concurează un număr record de 76 competitori”, afimă Tim Appelo, critic şi jurnalist care scrie pentru publicaţia The Hollywood Reporter.

„Cursa este foarte deschisă”, a spus la rândul său regizorul belgian Felix Van Groeningen, care speră că filmul său, „The Broken Circle Breakdown”, propunerea Belgiei la Oscar, va fi nominalizat. „Nu există un favorit cert, aşa cum a fost «Amour» în 2013 sau «A Separation» în 2012”, a adăugat el.

„Poate că aşa este, însă, întrucât există 76 de propuneri, concurenţa este acerbă”, declară autorul articolului publicat pe site-ul hollywoodreporter.com.

Citiţi şi: Filmul „Poziția copilului”, în presa internațională: „În sfârșit! Un favorit la Ursul de Aur”

Pe 20 decembrie, Academia de film americană va anunţa o listă scurtă cu nouă filme străine, din care vor fi alese apoi cele cinci pelicule nominalizate la Oscarul pentru cel mai bun film străin.

Încercând să anticipeze care vor fi cele nouă pelicule străine de pe lista scurtă la Oscar, criticii de la The Hollywood Reporter au alcătuit la rândul lor o listă cu patru filme străine pe care ei le consideră ca fiind favorite. Lungmetrajul „Poziţia copilului”, regizat de Călin Peter Netzer (foto sus, stânga), se află pe această listă, alături de ale trei pelicule: „The Hunt” (Danemarca), „The Past” (Iran) şi „The Broken Circle Breakdown” (Belgia).

„Luminiţa Gheorghiu a jucat în filmul românesc din 2007 «4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” – neincluderea sa pe lista nominalizărilor la Oscar a fost şocantă şi a condus la schimbarea regulamentului de eligibilitate pentru această categorie -, dar şi în propunerea României la Oscarul din 2013, «După dealuri».

The Hollywood Reporter Pozitia copilului

Scenă din filmul „Poziţia copilului“, preferatul jurnaliştilor de la The Hollywood Reporter

În filmul «Poziţia copilului», regizat de Călin Peter Netzer cu un buget de 1 milion de dolari, ea joacă rolul unei femei dintr-o clasă socială mai înaltă, în comparaţie cu rolurile anterioare, o mamă care face yoga şi este exagerat de devotată fiului ei înfricoşat de drama prin care trece”, se afirmă în articolul de pe The Hollywood Reporter.

Recent, filmul „Poziţia copilului”, regizat de Călin Peter Netzer, a ocupat primul loc în topurile întocmite de doi colaboratori ai site-ului Cineuropa.org: jurnalista franceză Benedicte Prot şi jurnalistul spaniol Alfonso Rivera.

Lungmetrajul „Poziţia copilului”, în regia lui Călin Peter Netzer, a fost premiat cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin din 2013 şi a fost desemnat să reprezinte România la premiile Oscar de anul viitor, la categoria „cel mai bun film străin”.

„Poziţia copilului”, cu Luminiţa Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Florin Zamfirescu, Ilinca Goia şi Nataşa Raab, este cel de-al treilea film al lui Călin Peter Netzer după multipremiatele „Maria” (2003) şi „Medalia de onoare” (2010).

Foto: capturi din filmul „Poziţia copilului“, apreciat de The Hollywood Reporter

24
/02
/22

CARTEA DE CINEMA Cinefilii care au îndrăgit celebra autobiografie a lui Ingmar Bergman, “Lanterna magică”, apărută şi în română la Editura Meridiane în 1994, s-ar putea să fie puţin dezamăgiţi sau măcar surprinşi de continuarea volumului, lansată la noi cu titlul “Imagini. Viaţa mea în film” şi scoasă recent de Editura Nemira (în traducerea Ioanei Ghişa şi cu o prefaţă de Andrei Gorzo).

21
/02
/22

LEGENDELE DE LA METROPOLIS Arta ei a însemnat enorm pentru filmul românesc. Pe scenă, prezența ei aducea întotdeauna un adevăr puternic, ce însoțea publicul după ce spectacolul s-a terminat.

15
/02
/22

96 de filme românești, lansate în cinematografe, festivaluri naționale și internaționale sau pe platforme de video on demand în 2021, intră în cursa pentru nominalizările la cea de-a 16-a ediție a Galei Premiilor Gopo. Cel mai important eveniment care aduce anual în fața publicului și a industriei realizările cinematografiei românești va avea loc în luna aprilie.

14
/02
/22

Serile de luni din martie vor sta sub semnul comediei la Warner TV, care va difuza, după ora 20:00, filme cu peripeții amuzante pentru întreaga familie. Seria va debuta pe 7 martie, cu lungmetrajul „Cei trei Ninja lovesc din nou/ 3 Ninjas Kick Back” (1994), regizat de Charles T. Kanganis.

09
/02
/22

Regizorul și scenaristul polonez Krzysztof Kieślowski va fi celebrat la cea de-a 21-a ediție a TIFF printr-o amplă retrospectivă prilejuită de comemorarea, în 2021, a 80 de ani de la nașterea cineastului. În perioada 17-26 iunie, zece dintre cele mai apreciate opere ale sale vor putea fi revizitate în cadrul secțiunii Close-up Krzysztof Kieślowski, ca parte dintr-un program special dedicat cinematografiei din Polonia, una dintre cele două țări invitate la această ediție de festival.

08
/02
/22

OPINIE Primul lucru care mi-a atras atenţia când m-am uitat pe nominalizările din acest an la Premiile Oscar, anunţate marţi de Academia Americană de Film, a fost numărul mare de filme cu subiecte plasate în trecut.

03
/02
/22

CRONICĂ DE FILM O frumoasă animaţie japoneză, „Belle” (2021, r. Mamoru Hosoda), care a avut anul trecut premiera mondială la Cannes, ajunge acum şi în cinematografele de la noi, atât în versiunea originală şi cu subtitări, cât şi dublată în română.

01
/02
/22

CRONICĂ DE FILM Pe măsură ce treceau minutele din „The Worst Person in the World” (2021) la proiecţia de la Cinema Elvire Popesco, mă tot gândeam: juriul de la Cannes a avut la îndemână acest „mare film existenţialist contemporan” (o descriere justă pe care aveam să o citesc apoi în revista Positif) pentru a-i acorda Palme d`Or, dar a preferat în schimb, din dorinţa de a scrie istorie, să aleagă un pariu riscant ca „Titane”?