The “Master of Games”, Giovanni Sollima, în concert la Festivalul SoNoRo
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-master-of-games-giovanni-sollima-in-concert-la-festivalul-sonoro/

Cea de-a XII-a ediţie a Festivalului SoNoRo, HIDE&SEEK, se va încheia în Bucureşti duminică, 5 noiembrie, nu înainte de a aduce în faţa publicului un alt mare muzician, renumitul violoncelist şi compozitor Giovanni Sollima.

Un articol de Petre Ivan|3 noiembrie 2017

Giovanni Sollima este un adevărat virtuos al violoncelului și un compozitor neobișnuit. Transmite o muzică plină de ritmuri mediteraneene tipic italienească, încercând să acopere, însă, toate epocile “de la Jurassic al violoncelului”, așa cum numește perioada barocă la “Metal”.

El scrie în principal pentru violoncel și contribuie în mod semnificativ la crearea unui nou repertoriu pentru instrumentul său. Publicul său este divers: de la iubitorii de muzică clasică până la tineri fani “metalhead”.

Sâmbătă, 4 noiembrie, la Palatul Bragadiru, the “Master of Games”, Giovanni Sollima, va oferi un recital ce va include atât compoziții proprii, cât și partituri de Claude Debussy și Gioachino Rossini.  În programul concertului mai sunt incluse lucrări de Maurice Ravel, Krystof Maratka și Luigi Boccherini, în interpretarea artiștilor Nino Gvetadze (pian), Diana Ketler (pian), Phillipe Graffin (vioară), Daniel Rowland (vioară), Vladimir Mendelssohn (violă), Răzvan Popovici (violă), Henri Demarquette (violoncel), Gavriel Lipkid (violoncel), Thorsten Johanns (clarinet) și Storioni Trio (Bart van de Roer – pian, Wouter Vossen – vioară și Marc Vossen – violoncel).

Alegerea Palatului Bragadiru pentru concertul “Master of Games” nu este întâmplătoare, clădirea, una dintre cele mai reprezentative pentru Bucureștiul de altădată, cu a sa impresionantă sală de bal și elemente arhitecturale eclectice, va constitui spațiul perfect de desfășurare pentru un concert la fel de complex și spectaculos. Pentru a intra în atmosfera Palatului Bragadiru, participanții la concert sunt invitați să respecte un dress code misterios și incitant: Games of the Mind, Letters, Numbers & Bodies.

Duminică, 5 noiembrie, în ultima zi, publicul din București va avea ocazia să asiste la două concerte. Primul, “SoNoRo Interferențe”, va avea loc de la ora 11:00, la Casa Memorială “Ion Mincu”,  și va oferi un program de Claude Debussy, George Enescu, Béla Bartók și Gaspar Cassadó, în interpretarea bursierilor SoNoRo Interferențe, un program de mentorat susținut de CEZ România și Institutul Cultural Român.

Tot duminică va avea loc la Ateneul Român, ultimul concert al acestei ediții a Festivalului SoNoRo în București: “Tema con Variazioni”.

Programul cuprinde lucrări de Robert Schumann, „Șase studii în formă canonică“ în aranjament de Theodor Kirchner pentru vioră, violoncel și pian, op.56, Johannes Brahms – Cvintet cu clarinet în si minor, op. 115, Franz Liszt (1811-1886) – „Rapsodia Spaniolă“ pentru pian solo, S.254 și Anton Arensky (1861-1906) – Cvartet de coarde nr. 2, în la minor, op. 35 pentru vioară, violă și două violoncele, dedicat lui Piotr Ilici Ceaikovski.

Foto: Giovanni Sollima – facebook

05
/02
/16

Cea dintâi premieră a anului 2016, "Hapciu în RE major", adaptare după celebra operetă "Mam'zelle Nitouche" (de F.R. Hervé, libret de Henri Meilhac și Albert Millaud), marchează un moment unic în istoria Operei Comice pentru Copii: este pentru prima dată când pe scena instituției se montează un spectacol de operetă. Premiera are loc sâmbătă, 20 februarie, de la ora 17.00, și duminică, 21 februarie, de la ora 11.00.

05
/02
/16

Un frumos recital conceput în jurul a doi mari compozitori ai repertoriului german – Beethoven și Brahms – este ceea ce ne propun miercuri, 10 februarie (19.00) la Sala Radio violonista Cristina Anghelescu (solistă a Orchestrelor și Corurilor Radio) și pianistul Daniel Goiţi.

05
/02
/16

„Aphonopelma johnnycashi” se va numi păianjenul care a împrumutat numele cântăreţului Johnny Cash. Creatura cu opt picioare este neagră în întregime, așa cum se îmbrăca regretatul artist, decedat în 2003 și care cânta cu chitara sa mai ales "Man in Black", unul din hiturile sale.

02
/02
/16

Filarmonica “George Enescu”  şi  asociaţia “Clasic e fantastic” anunţă cel de-al doilea concert al anului 2016, din ciclul educativ „Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica”. Duminică, 21 februarie, la orele 10 şi 12.30, copiii sunt invitaţi să afle povestea Bărbierului din Sevilia, capodopera de teatru muzical semnată  de compozitorul Italian Gioacchino Rossini.

01
/02
/16

Așa cum și-a obișnuit publicul și în stagiunile precedente, Orchestra de Cameră Radio îi aduce în fața publicului pe câțiva dintre tinerii muzicieni români care vor „scrie” mai departe istoria scenelor de concert din țară și din străinătate: laureaţii competiţiei naţionale anuale „DRUMUL SPRE CELEBRITATE”. 

23
/01
/16

Mai este loc de noi interpretări pentru Brahms și Beethoven? Mi-am pus întrebarea înainte de a asculta două discuri apărute recent pe piață, semnate de nume importante ale artei interpretative contemporane: violonista olandeză Janine Jansen și dirijorul austriac Manfred Honeck, directorul muzical al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh. Și am descoperit, nu neapărat cu surprindere, ci cu încântare, că Brahms și Beethoven au încă (foarte) multe de spus.

22
/01
/16

Super! Pet Shop Boys lansează un nou album, cel de-al 13-lea al grupului care a cunoscut gloria cu hituri ca "West end girls", "It's a sin", "Domino Dancing" sau "Go west". Noul album, ce urmează să apară pe piaţă pe 1 aprilie, se numeşte, desigur, "Super".

20
/01
/16

Vineri, 22 ianuarie (19.00), Orchestra Națională Radio îi invită pe iubitorii muzicii la un concert MOZART / BEETHOVEN, eveniment ce se va desfășura la Sala Radio sub bagheta dirijorală a lui MĂDĂLIN VOICU - fiul marelui violonist Ion Voicu - și cu participarea apreciatului violonist ALEXANDRU TOMESCU, care se bucură de privilegiul de interpreta pe vioara Stradivarius, instrument pe care a cântat și Ion Voicu.

15
/01
/16

„Muzică, prin fond şi prin formă, poezia lui Eminescu nu mai are nevoie de nici o altă melodie”, spunea criticul şi istoricul literar Garabet Ibrăileanu, încercând să sublinieze ideea, adevăratră în fond, că muzicalitatea poeziei eminesciene, excepţională, îşi este suficientă sieşi. Cu toate acestea, nu puţini au fost artiştii români care, de-a lungul anilor, au pus pe muzică câteva dintre cele mai cunoscute poezii eminesciene.