The Pearl Button – din 4 septembrie în cinematografe 
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-pearl-button-din-4-septembrie-in-cinematografe/

Toamna acesta se lansează pe marile ecrane cel mai recent film al prolificului regizor chilian Patricio Guzmán. The Pearl Button, filmul premiat cu Ursul de Argint pentru cel mai bun scenariu în 2015 prezintă o poveste despre relaţia milenară a omului cu apa şi despre căile misterioase prin care apa ne pune în legătură cu universul.

Un articol de Liliana Matei|22 iulie 2015

Acțiunea este plasată în Chile și în cel mai mare arhipelag existent pe Terra, poziționat la sud de Chile, în Oceanul Pacific. Aici, cinci triburi au reușit să trăiască peste 10.000 de ani, petrecându-și majoritatea vieții pe apă, învățându-i tainele și reușind să supraviețuiască unor temperaturi polare și celor mai puternici curenți. Aceste triburi nu au conceptul divinității, însă cred în puterea apei și au învățat chiar să-i imite fiecare sunet.

Armonia comuniunii lor este distrusă în momentul în care primele campanii de colonizare ajung în arhipelag. Mai târziu, la începutul secolului XIX, are loc misiunea din timpul căreia datează legenda lui Jimmy Button, băștinașul care a renunțat la libertate și pământuri în schimbul unui nasture de sidef. Dacă la început, triburile sunt dezrădăcinate de forțele coloniale din Europa, la finalul secolului amenințarea vine de pe propriul continent, când autoritățile din Chile și Argentina vor să-i „civilizeze” punând capăt relației lor ancestrale cu apa.

Zeci de ani mai târziu, una din cele mai importante insule din arhipelag devine o închisoare secretă în timpul regimului Pinochet dar oceanul refuză să-i păstreze secretele sângeroase.

„Simt că lovitura de stat a lui Pinochet a avut loc anul trecut, luna trecută sau săptămâna trecută. Pentru mine timpul nu a trecut iar amintirile au rămas intacte și mă simt de parcă aș fi rămas prins într-o capsulă de chihlimbar.” Patricio Guzmán
După lovitura de stat, Guzmán a fost ținut în detenție pe Stadionul Național din Santiago și amenințat cu execuția. În 1973 a plecat din Chile iar mai târziu a devenit unul dintre cei mai apreciați regizori sud-americani, șase dintre filele lui având premiera la Festivalul Internațional de la Cannes, printre care: „The Pinochet Case”, „Salvador Allende” și „Nostalgia for the Light”.

18
/10
/21

Easter Eggs, producția belgiană semnată de Nicolas Keppens, câștigă Trofeul Animest la cea de-a 16-a ediție a Festivalului Internațional de Film de Animație, prima organizată într-o formulă hibrid, atât în cinematografele din capitală cât și online, disponibilă în toată țara.

12
/10
/21

Seria de proiecții „Cinema sub clar de lună” se încheie în weekend-ul 14-17 octombrie cu patru povești surprinzătoare care au făcut turul marilor festivalurilor în ultimul an: emoționantul Petit Maman, care a concurat pentru Ursul de Aur la Berlin, Patrick, o aventură existențială într-o tabără de nudiști, Persian Lessons, istoria plină de suspans a unui prizonier care trebuie să-și dovedească identitatea, și Falling, filmul regizat de celebrul actor Viggo Mortensen.

12
/10
/21

Ediţia din 2021 a Zilelor Filmului Românesc la Chişinău, care s-a desfăşurat între 7 şi 10 octombrie, a avut un program mai bogat ca oricând. Invitatul special a fost actorul Ion Sapdaru, originar din Republica Moldova.

11
/10
/21

Călătoria documentarelor KineDok prin țară va continua și în lunile ce urmează, oferind publicului din diferite orașe acces la câteva dintre cele mai captivante filme realizate în ultimii ani, ce vor fi însoțite de dezbateri cu specialiști din domeniile prezentate.

06
/10
/21

HBO Max a anunțat lansarea serviciului de streaming în 27 de teritorii în prima fază a extinderii în Europa. În completarea celor 20 de teritorii deja confirmate, urmează a fi live în alte șapte țări în 2022 - Olanda, Turcia, Grecia, Islanda, Estonia, Letonia și Lituania.

04
/10
/21

Până la 14 octombrie, în cadrul Cineclubului One World Romania, pot fi vizionate gratuit pe site-ul Sahia Vintage câteva din filmele documentare, aflate la granița dintre funcția utilitară și vena experimentală, ale lui Mircea Săucan, dar și ale lui Radu Gabrea, Tudor Eliad sau Sergiu Nicolaescu.