„The Post”, de Steven Spielberg, cel mai bun film al anului?
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-post-de-steven-spielberg-cel-mai-bun-film-al-anului-2017/

Lungmetrajul „The Post”, regizat de Steven Spielberg, cu Tom Hanks şi Meryl Streep în rolurile principale, a devenit unul dintre favoriţii actualului sezon al premiilor cinematografice americane, după ce a fost desemnat marţi seară cel mai bun film al anului 2017 de National Board of Review, o prestigioasă asociaţie de cineaşti şi producători de film, ce a fost înfiinţată în 1909

Un articol de Petre Ivan|30 noiembrie 2017

 

„The Post” prezintă felul în care jurnalista Katharine Graham (Meryl Streep) de la Washington Post și editorul Ben Bradlee (Tom Hanks) au decis să colaboreze și să publice documentele din seria „Pentagon Papers”, riscând sancțiuni din partea justiției, pentru a dezvălui o tentativă de acoperire a unor secrete guvernamentale despre războiul din Vietnam.

National Board of Review a alcătuit și o listă a celor mai bune 10 filme ale anului. În 2017, această listă este alcătuită din următoarele producții cinematografice: „Baby Driver”, „Call Me By Your Name”, „The Disaster Artist”, „Downsizing”, „Dunkirk”, „The Florida Project”, „Get Out”, „Lady Bird”, „Logan”, „Phantom Thread”.

Protagoniștii filmului „The Post”, Tom Hanks și Meryl Streep, au fost premiați de National Board of Review la categoriile de interpretare — cel mai bun actor în rol principal, respectiv cea mai bună actriță în rol principal.

Premiul pentru cel mai bun scenariu original a fost atribuit cineastului Paul Thomas Anderson, regizorul filmului „Phantom Thread” — ultimul film al celebrului actor Daniel Day-Lewis.

Trofeul aferent categoriei „cel mai bun scenariu adaptat” a fost decernat lui Scott Neustadter și Michael H. Weber, scenariștii filmului „The Disaster Artist”.

Greta Gerwig s-a impus la categoria „cel mai bun regizor” cu filmul „Lady Bird”.

Lungmetrajul „Coco” a fost desemnat cel mai bun film de animație, iar producția cinematografică „Jane” a triumfat la categoria „cel mai bun documentar”.

Premiul pentru cel mai bun film străin a revenit peliculei „Foxtrot”, de Samuel Maoz, pe lista celor mai bune cinci filme străine aflanndu-se: „A Fantastic Woman”, „Frantz”, „Loveless”, „Summer 1993” și „The Square”.

Lungmetrajul „Get Out”, de Jordan Peele, a câștigat două premii — cel mai bun regizor debutant și cea mai bună distribuție.

Timothee Chalamet, unul dintre protagoniștii filmului „Call Me by Your Name”, a fost desemnat cel mai bun actor debutant.

 

În 2016, cel mai bun film al anului, potrivit voturilor exprimate de membrii asociației National Board of Review, a fost lungmetrajul „Manchester by the Sea”.

Foto: The Post – facebook

26
/05
/14

În această noapte, de la ora 23.10, pe TVR 2, cinefilii se pot bucura de un film premiat cu Palme d'Or, la Festivalul de Film de la Cannes, în urmă cu aproape trei decenii. Este vorba despre pelicula franceză Sub soarele lui Satan (SOUS LE SOLEIL DE SATAN, 1987)

24
/05
/14

Filmele de la TIFF se văd la București între 10 și 19 iunie, într-o retrospectivă organizată la Cinema Studio, Cinema Elvira Popescu și J’ai Bistrot.

22
/05
/14

După ce anul trecut organizatorii festivalului au reușit să readucă, după 16 ani de absență, filmul în orașul Victoria (județul Brașov), la a doua ediție (26 - 29 iunie), au pregătit o selecție variată de lung-metraje.

20
/05
/14

Charlie Chaplin demonstrează, încă o dată, că geniul său este nemuritor. Filmul „Luminile oraşului“, în care el joacă rolul „Micului vagabond”, a înregistrat valori triple ale audienţei comparativ cu săptămânile în care TVR 2 a difuzat alte programe pe acelaşi interval orar.

19
/05
/14

Actriţa americană Debra Winger va primi Premiul pentru întreaga carieră la Festivalul Internaţional de Film Transilvania, ea fiind invitatul special al ediţiei din acest an. Premiul de excelenţă îi va reveni actorului Florin Zamfirescu.

18
/05
/14

CRONICĂ DE FILM Proiectat anul trecut în competiţia oficială de la Cannes, „Borgman”, în regia olandezului Alex van Wardermam, se înscrie în seria fabulelor care au ca ţintă predilectă materialismul societăţii moderne şi acea clasă de mijloc blazată în rutina sa emoţională şi familială.