The Script Contest: concurs de scenarii de scurtmetraj
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-script-contest-concurs-de-scenarii-de-scurtmetraj/

The Script Contest, primul şi singurul concurs de scenarii de scurtmetraj din România care oferă ca premiu producţia scenariului câştigător, a ajuns la ediţia a doua.

Un articol de Liliana Matei|3 Decembrie 2017

Participanții sunt invitați să-și înscrie scenariile între 15 noiembrie 2017 și 10 ianuarie 2018 la adresa de e-mail thescriptcontestro@gmail.com . Ediția cu numărul doi propune tema “Portrete ale unei lumi pe cale de dispariție”.

The Script Contest este un concurs de scenarii de scurtmetraj, care își propune să descopere oameni talentați și creativi ale căror povești nu au fost încă descoperite. Proiectul s-a născut din dorința de a dezvolta comunitatea scenariștilor din România, oferind astfel posibilitatea de a aplica oricărui rezident al României, cu vârsta peste 18 ani și cu o pasiune pentru film și/sau scenaristică.

Câștigătorii primei ediții au fost Vlad Ghinea (cu scenariul “Sete”) și Iulia D. Popa (“Odihnească-se în pace”. Premiul pentru fiecare dintre cei doi câștigători a constat într-un cec de 500€, plus producția scenariului într-un scurtmetraj. Iulia a beneficiat și de un workshop de scenaristică, oferit de CTRL+N, pentru a-și îmbunătăți scenariul, produs ulterior într-un scurtmetraj.

Vlad Ghinea, despre participarea sa la prima ediție a concursului TSC: Pentru mine, The Script Contest a fost rotița care a pus în mișcare angrenajul care a dus la producerea acestui film. Astfel, TSC a devenit o alternativă reală și palpabilă la mult-prea-doritele fonduri ale CNC. Mi s-a dat efectiv șansa să scot scenariul din sertar, să-l trimit unor oameni care chiar să-l citească și, ulterior, să-l transform în film. The Script Contest oferă posibilitatea mai mult sau mai puțin tinerilor scenariști/regizori să producă un film, necerând în schimb decât un scenariu bun.

Cea de-a doua ediție propune niște schimbări de regulament, și anume o temă, trei genuri de film și un singur câștigător. De asemenea, anul acesta fiecare participant poate înscrie un singur scenariu în competiție. Premiul rămâne neschimbat, așadar și la ediția a doua TSC se vor oferi 500euro câștigătorului, urmand ca scenariul său să fie produs într-un scurtmetraj, cu ajutorul casei de producție Castalia Pictures și FILM+ , în decursul unui an de la data finalizării concursului.

Mai multe informatii, precum si regulile de participare le puteti gasi pe www.thescriptcontest.com.

Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc este o organizație non-profit, care dezvoltă constant proiecte și evenimente atât pentru industrie, cât și pentru publicul cinefil, oferind totodată pe website-ul oficial informații despre cinematografia română.

Fondată în 2016 de un grup de tinere din domeniul filmului, ADFR își dorește să susțină, să promoveze și să dezvolte industria filmului românesc într-un puternic producător de film global.

01
/08
/19

Cea de-a patra ediție a festivalului Película – UN FESTIVAL CA O FIESTA! va avea loc între 11 și 15 septembrie 2019, la București. Timp de 5 zile, la Cinema Elvire Popesco, Institutul Cervantes, Cinema Muzeul Țăranului Român și alte spații alternative din București, publicul va putea descoperi culturile altor țări, diferențele și similaritățile dintre România și zona Ibero-Americană.

30
/07
/19

În timp ce în România, în primii ani după Revoluție, cinema-ul de ficțiune se răfuia gălăgios cu trecutul recent, iar documentarul era în derută, cvasi-inexistent, după prăbușirea Studioului Sahia, un tânăr fotograf din Germania, plecat în copilărie din Banatul românesc, Dobrivoie Kerpenisan, realiza două documentare splendide despre oamenii din satul natal.

30
/07
/19

S-a stins din viață, în această dimineață, la vârsta de 76 de ani, cunoscuta actriţă Florina Cercel. În cei peste 50 de ani de carieră, a interpretat peste 100 de roluri în teatru şi film, roluri prin care a fascinat de fiecare dată publicul spectator. Actrița, care suferea de mai mulți ani de cancer pulmonar, a murit în locuința sa din București.

28
/07
/19

CRONICĂ DE FILM Este greu de explicat cum un film în care se vorbește atât de mult – intelectuali care discută non-stop despre lumea în schimbare pe care o trăim – poate oferi o vizionare pe alocuri pasionată. Este ceea ce reușește regizorul francez Olivier Assayas în „Vieți duble” (2018).

26
/07
/19

Festivalul Cinemascop a debutat în 2018, în Grădina de vară din Eforie Sud, iar între 1-7 august 2019, această locaţie prinde viaţă din nou, odată cu a doua ediţie. În fiecare zi vor avea loc ateliere de creaţie pentru copii, vor fi realizate picturi murale, o expoziţie foto va putea fi vizitată, iar odată cu ora 21:00 încep proiecţiile de film.

26
/07
/19

De astăzi până duminică (26-28 iulie),  trei zile și trei nopți de soft adventures - asta te așteaptă la SHORTSUP - Marele Picnic Cinematografic. Domeniul Mogoșoaia devine o vacanță cu hamace și filme, frisbee și standup paddle-ing, cea mai lungă masă de picnic și cel mai mare ecran outdoor văzut la ShortsUP.

25
/07
/19

CRONICĂ DE FILM Câștigător al premiului pentru cel mai bun scenariu în competița Festivalului de la Cannes în 2018, „Lazzaro felice” („Lazzaro cel fericit”), scris și regizat de italianca Alice Rohrwacher, ajunge în sfârșit și în cinematografele de la noi. Un film de o tandrețe și de o inventivitate dezarmante.

24
/07
/19

Filmul documentar „Muzica Rănilor de război”, care tratează perioada dinaintea și din timpul Primului Război Mondial și abordează o fațetă mai puțin cunoscută a vieții lui George Enescu, va fi proiectat în cadrul evenimentelor asociate ediției din acest an a Festivalului, în urma unui parteneriat dintre organizatori și Asociaţia pentru Educație și Sănătate Mens Sana, sub egida căreia a fost realizat filmul.

24
/07
/19

CRONICĂ DE CARTE Criticul de film Lucian Maier revine în atenţie cu o carte provocatoare, „Timp şi conştiinţă în cinema”, proaspăt apărută la Editura Eikon. Un titlu ambiţios. Şi o premisă la fel: renunţarea la o analiză exclusiv estetică a cinemaului şi trecerea la o analiză a filmului ca discurs.

Page 3 of 24412345...102030...Last »