The Script Contest: concurs de scenarii de scurtmetraj
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-script-contest-concurs-de-scenarii-de-scurtmetraj/

The Script Contest, primul şi singurul concurs de scenarii de scurtmetraj din România care oferă ca premiu producţia scenariului câştigător, a ajuns la ediţia a doua.

Un articol de Liliana Matei|3 decembrie 2017

Participanții sunt invitați să-și înscrie scenariile între 15 noiembrie 2017 și 10 ianuarie 2018 la adresa de e-mail [email protected] . Ediția cu numărul doi propune tema “Portrete ale unei lumi pe cale de dispariție”.

The Script Contest este un concurs de scenarii de scurtmetraj, care își propune să descopere oameni talentați și creativi ale căror povești nu au fost încă descoperite. Proiectul s-a născut din dorința de a dezvolta comunitatea scenariștilor din România, oferind astfel posibilitatea de a aplica oricărui rezident al României, cu vârsta peste 18 ani și cu o pasiune pentru film și/sau scenaristică.

Câștigătorii primei ediții au fost Vlad Ghinea (cu scenariul “Sete”) și Iulia D. Popa (“Odihnească-se în pace”. Premiul pentru fiecare dintre cei doi câștigători a constat într-un cec de 500€, plus producția scenariului într-un scurtmetraj. Iulia a beneficiat și de un workshop de scenaristică, oferit de CTRL+N, pentru a-și îmbunătăți scenariul, produs ulterior într-un scurtmetraj.

Vlad Ghinea, despre participarea sa la prima ediție a concursului TSC: Pentru mine, The Script Contest a fost rotița care a pus în mișcare angrenajul care a dus la producerea acestui film. Astfel, TSC a devenit o alternativă reală și palpabilă la mult-prea-doritele fonduri ale CNC. Mi s-a dat efectiv șansa să scot scenariul din sertar, să-l trimit unor oameni care chiar să-l citească și, ulterior, să-l transform în film. The Script Contest oferă posibilitatea mai mult sau mai puțin tinerilor scenariști/regizori să producă un film, necerând în schimb decât un scenariu bun.

Cea de-a doua ediție propune niște schimbări de regulament, și anume o temă, trei genuri de film și un singur câștigător. De asemenea, anul acesta fiecare participant poate înscrie un singur scenariu în competiție. Premiul rămâne neschimbat, așadar și la ediția a doua TSC se vor oferi 500euro câștigătorului, urmand ca scenariul său să fie produs într-un scurtmetraj, cu ajutorul casei de producție Castalia Pictures și FILM+ , în decursul unui an de la data finalizării concursului.

Mai multe informatii, precum si regulile de participare le puteti gasi pe www.thescriptcontest.com.

Asociația de Dezvoltare a Filmului Românesc este o organizație non-profit, care dezvoltă constant proiecte și evenimente atât pentru industrie, cât și pentru publicul cinefil, oferind totodată pe website-ul oficial informații despre cinematografia română.

Fondată în 2016 de un grup de tinere din domeniul filmului, ADFR își dorește să susțină, să promoveze și să dezvolte industria filmului românesc într-un puternic producător de film global.

13
/02
/20

CRONICĂ DE FILM La aproape 90 de ani, Clint Eastwood nu se lasă: propune un nou film ca regizor, „Richard Jewell” (2019), ajuns acum şi în cinematografele din România. O altă poveste inspirată din realitate despre un erou apărător al Americii, regizată cu aparentă simplitate, dar şi cu obişnuitul patos.

13
/02
/20

Cea de-a 5-a ediție Alpin Film Festival este un tribut adus alpinistului Zsolt Török, pornit în 2019 într-o ultimă expediție, în munții Făgăraș. Sâmbătă, pe 28 februarie, un eveniment special în memoria celui care a dus numele României pe cele mai înalte culmi va avea loc la Castelul Cantacuzino din Bușteni.

12
/02
/20

Asociația Cinemascop cu sprijinul HBO Europe lansează cea de-a 2-a ediție a concursului de scenarii: WRITE A SCREENPLAY FOR…/ SCRIE UN SCENARIU PENTRU…, organizat cu ocazia ediției a patra a American Independent Film Festival, care va avea loc în București, în perioada 24-30 aprilie 2020.

11
/02
/20

CRONICĂ DE FILM În „Tipografic Majuscul”, unul din cele două filme cu care participă la Berlinale, în secţiunea Forum, Radu Jude îşi continuă interesul pentru trecutul României. Acum o face sub forma unui film-eseu greu de încadrat, prin care duce căutările sale stilistice recente într-o zonă radicală şi extrem de ofertantă.

10
/02
/20

În această noapte, la Los Angeles, s-a desfășurat cea de-a 92-a gală a premiilor Oscar. Marea surpriză a fost că filmul sud-coreean „Parasite” a câștigat atât la categoria cel mai bun film, cât și la categoria cel mai bun film într-o limbă străină.

07
/02
/20

Victor Morozov studiază în prezent teoria de cinema în Franţa şi Irlanda. Recent, alături de colegi din SUA, Franţa, Chile, Nigeria şi Madagascar, a participat la programul dedicat tinerilor critici al Festivalului de Film de la Rotterdam, de unde ne-a trimis o primă relatare, despre trei lungmetraje asiatice.

06
/02
/20

Dacă credeai că mai știi câte ceva despre cinematografia mondială a momentului, o participare la Festivalul de la Rotterdam îți dă peste cap cam toate cunoștințele – un program cu sute de filme neconvenționale, majoritatea realizate de regizori la început de drum, iar o bună parte dintre ele, forme hibrid de limbaj cinematografic.

02
/02
/20

CRONICĂ DE FILM Regizat de Marius Th. Barna și cu un comentariu scris de Bogdan Ficeac, documentarul „Nostalgia dictaturii” (2020), disponibil în câteva proiecții răzlețe, este o colecție de truisme despre comunism, a cărei concluzie ar putea fi banalitatea că „s-au făcut și lucruri bune, dar au fost și lucruri rele”.

30
/01
/20

CRONICĂ DE FILM În „Uncut Gems” (2019), fraţii Benny şi Josh Safdie transformă prin stilul lor inconfundabil subiectul banal al încurcăturilor unui bijutier newyorkez (Adam Sandler) într-o experienţă hipnotică, într-un film despre viaţa trăită mereu la limită.

30
/01
/20

„colectiv” spune povestea primului an de după incendiul din clubul cu același nume și urmărește cu egal interes autorități și jurnaliști, într-o interacțiune permanentă de căutare și expunere a adevărului. Este un film despre sistem versus oameni, despre adevăr versus manipulare, despre interes personal versus interes public, despre curaj și responsabilitate individuală.