„The Wall” a triumfat la Opera din Montreal
https://www.ziarulmetropolis.ro/the-wall-a-triumfat-la-opera-din-montreal/

Prima adaptare pentru operă a celebrului album rock „The Wall” al trupei britanice Pink Floyd a fost un mare succes sâmbătă la Montreal, unde a şi încolţit ideea acestui concept în imaginaţia fondatorului formaţiei, Roger Waters, în urmă cu 40 de ani. Basistul şi creatorul Pink Floyd a fost aplaudat minute în şir în picioare.

Un articol de Petre Ivan|13 martie 2017

Pentru „The Wall„, totul a început în 1977, cu un scuipat al lui Roger Waters asupra unui fan, pe Stadionul Olimpic din Montreal, la ultimul concert al unui lung turneu.

Neliniștit și deprimat, Roger Waters a extras din acest episod intriga unui nou album rock, lansat în 1979 și pe care l-a compus aproape în întregime.

Chitara lui David Gilmour a contribuit totuși semnificativ la succesul acestui dublu disc cel mai bine vândut din lume.

În „The Wall”, construit pe baza unei introspecții, personajul central este Pink, o vedetă rock căzută în dizgrație.

Cu acest zid metaforic — ilustrat de un decor sobru, dar viu prin efecte video—, spectatorul este pus rapid să reflecteze la realitatea geopolitică dominantă.

Peste tot în lume, zidurile sunt construite cel mai adesea pentru a-i opri pe migranți să găsească alinare după disperare. La fel ca Pink în „The Wall”.

Pentru a reinterpreta „The Wall” în concert, Roger Waters se gândește să transpună acest simbolism până la granița dintre SUA și Mexic, acolo unde președintele american, Donald Trump, vrea să construiască un zid.

Fără a se îndepărta de spiritul rock, compozitorul Julien Bilodeau, puțin mai în vârstă decât opera grupului Pink Floyd, a rescris o compoziție lirică, ce încântă iubitorii de operă fără a-i șoca pe numeroșii fani ai lui Roger Waters.

Dominic Champagne a semnat regia pe măsura acestui monument al muzicii anilor 80, în care 60 de actori-cântăreți ilustrează, scenă după scenă, iadul izolării.

Spectacolul urmează să fie pus în scenă și în Statele Unite înainte de a traversa Atlanticul.

Foto: „The Wall” ,  la Opera din Montreal – facebook

05
/02
/16

Cea dintâi premieră a anului 2016, "Hapciu în RE major", adaptare după celebra operetă "Mam'zelle Nitouche" (de F.R. Hervé, libret de Henri Meilhac și Albert Millaud), marchează un moment unic în istoria Operei Comice pentru Copii: este pentru prima dată când pe scena instituției se montează un spectacol de operetă. Premiera are loc sâmbătă, 20 februarie, de la ora 17.00, și duminică, 21 februarie, de la ora 11.00.

05
/02
/16

Un frumos recital conceput în jurul a doi mari compozitori ai repertoriului german – Beethoven și Brahms – este ceea ce ne propun miercuri, 10 februarie (19.00) la Sala Radio violonista Cristina Anghelescu (solistă a Orchestrelor și Corurilor Radio) și pianistul Daniel Goiţi.

05
/02
/16

„Aphonopelma johnnycashi” se va numi păianjenul care a împrumutat numele cântăreţului Johnny Cash. Creatura cu opt picioare este neagră în întregime, așa cum se îmbrăca regretatul artist, decedat în 2003 și care cânta cu chitara sa mai ales "Man in Black", unul din hiturile sale.

02
/02
/16

Filarmonica “George Enescu”  şi  asociaţia “Clasic e fantastic” anunţă cel de-al doilea concert al anului 2016, din ciclul educativ „Clasic e fantastic. Cum să înţelegem muzica”. Duminică, 21 februarie, la orele 10 şi 12.30, copiii sunt invitaţi să afle povestea Bărbierului din Sevilia, capodopera de teatru muzical semnată  de compozitorul Italian Gioacchino Rossini.

01
/02
/16

Așa cum și-a obișnuit publicul și în stagiunile precedente, Orchestra de Cameră Radio îi aduce în fața publicului pe câțiva dintre tinerii muzicieni români care vor „scrie” mai departe istoria scenelor de concert din țară și din străinătate: laureaţii competiţiei naţionale anuale „DRUMUL SPRE CELEBRITATE”. 

23
/01
/16

Mai este loc de noi interpretări pentru Brahms și Beethoven? Mi-am pus întrebarea înainte de a asculta două discuri apărute recent pe piață, semnate de nume importante ale artei interpretative contemporane: violonista olandeză Janine Jansen și dirijorul austriac Manfred Honeck, directorul muzical al Orchestrei Simfonice din Pittsburgh. Și am descoperit, nu neapărat cu surprindere, ci cu încântare, că Brahms și Beethoven au încă (foarte) multe de spus.

22
/01
/16

Super! Pet Shop Boys lansează un nou album, cel de-al 13-lea al grupului care a cunoscut gloria cu hituri ca "West end girls", "It's a sin", "Domino Dancing" sau "Go west". Noul album, ce urmează să apară pe piaţă pe 1 aprilie, se numeşte, desigur, "Super".

20
/01
/16

Vineri, 22 ianuarie (19.00), Orchestra Națională Radio îi invită pe iubitorii muzicii la un concert MOZART / BEETHOVEN, eveniment ce se va desfășura la Sala Radio sub bagheta dirijorală a lui MĂDĂLIN VOICU - fiul marelui violonist Ion Voicu - și cu participarea apreciatului violonist ALEXANDRU TOMESCU, care se bucură de privilegiul de interpreta pe vioara Stradivarius, instrument pe care a cântat și Ion Voicu.

15
/01
/16

„Muzică, prin fond şi prin formă, poezia lui Eminescu nu mai are nevoie de nici o altă melodie”, spunea criticul şi istoricul literar Garabet Ibrăileanu, încercând să sublinieze ideea, adevăratră în fond, că muzicalitatea poeziei eminesciene, excepţională, îşi este suficientă sieşi. Cu toate acestea, nu puţini au fost artiştii români care, de-a lungul anilor, au pus pe muzică câteva dintre cele mai cunoscute poezii eminesciene.