TIFF 2014: Vlad Țepeș și Matei Corvin în era 3D
https://www.ziarulmetropolis.ro/tiff-2014-vlad-tepes-si-matei-corvin-in-era-3d/

Două figuri istorice ale căror destine au fost legate acum mai bine de cinci secole sunt vedetele campaniei de imagine a TIFF 2014. Vlad Țepeş şi Matei Corvin se „reîntâlnesc” în 2014, în ipostaza de cinefili, pe vizualurile Festivalului Internaţional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie).

Un articol de Petre Ivan|11 aprilie 2014

Pentru prima dată în istoria festivalului, ajuns la cea de-a 13-a ediție, conceptul vizual nu a mai fost creat de echipa TIFF, ci a fost lansat ca provocare pentru tinerii artiști, printr-un concurs.

Câștigătorul competiției este Paul Bucovesan, un tânăr artist grafic din Cluj, cu studii la Universitatea de Arte Plastice și Design, secția Foto-Video: Procesare Computerizată a Imaginii, și o experiență de 7 ani în design grafic.

Acesta a realizat conceptul grafic pentru diverse companii și evenimente, a avut două expoziții de grafică și mixed media, iar o lucrare a sa a fost publicată în cadrul proiectului „Clujul meu, Clujul tău”.

Propunerea sa a fost aleasă de board-ul TIFF dintr-un număr de peste 100 trimise. Cele patru proiecte finaliste, pe lângă cel al lui Paul Bucovesan, le aparțin lui Paul Săvulescu, Radu Gaciu, Ionuț Popescu și Andrei Mărginean.

O Mențiune specială din partea organizatorilor TIFF îi revine conceptului „Cluj, o sută de ani și ceva de cinema”, semnat de Doru Pop și Sergiu Lupșe

TIFF

Afișele lor, o serie de fotomontaje cu imagini de arhivă suprapuse peste fotografii recente ale unor spații cheie din Cluj, vor marca celebrarea a 100 de ani de la realizarea primelor producții cinematografice în oraș, în cadrul campaniei Cluj – oraș al filmului

***

Festivalul Internațional de Film Transilvania (30 mai – 8 iunie 2014) este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociaţia pentru Film și Cultură Urbană, cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.

Foto cu TIFF conceptul vizual – TIFF 2014

14
/05
/21

Până la 25 mai, cinci dintre documentarele de scurtmetraj din anii `30-`40 ale lui Jean Mihail, unul din pionierii cinematografiei române, pot fi vizionate gratuit pe platforma Cineclub Sahia Vintage, în cadrul Cineclubului One World Romania.

13
/05
/21

„Acasă” (r. Radu Ciorniciuc), „colectiv” (r. Alexander Nanau), „Ivana cea groaznică” (r. Ivana Mladenovic) și „Tipografic majuscul” (r. Radu Jude) sunt filmele care intră oficial în cursa pentru trofeul Gopo la categoria Cel mai bun film de lungmetraj.

06
/05
/21

Dintre zecile de filme româneşti disponibile Netflix, vă recomandăm trei documentare – poate mai puţin cunoscute, dar extrem de ofertante. Există mai multe filme de non-ficţiune româneşti pe platformă, însă cele trei propuneri sunt de neocolit.

22
/04
/21

CARTEA DE CINEMA A apărut recent, la Editura Universităţii din Bucureşti, o substanţială şi pasionantă carte: „Umorul între divertisment şi ideologie. O istorie culturală a filmelor de comedie din România comunistă (1948-1965)”. Volumul - lectură obligatorie - este teza de doctorat a tânărului istoric Eugen Ignat.

22
/04
/21

Pe lângă retrospectiva amplă Ulrike Ottinger, ediția a 14-a a festivalului One World România va cuprinde două focusuri pe colective cinematografice care s-au luptat cu armele specifice mediului pentru a sprijini cauza feministă, ambele învârtindu-se în jurul personalității lui Delphine Seyrig: Focus Delphine Seyrig și Focus Centrul Simone de Beauvoir.