Tinerețe fără bătrânețe, un proiect online de knowledge capture & transfer
https://www.ziarulmetropolis.ro/tinerete-fara-batranete-un-proiect-online-de-knowledge-capture-transfer/

„Tinereţe fără bătrâneţe: artişti şi producători culturali români contemporani între 30 şi 100 de ani” este un proiect editorial online care prezintă creativi români, prin intermediul unor „portrete” video, foto sau audio. Proiectul se înscrie în seria „modernism art documentaries” lansată de platforma Modernism.ro în 2012, care cuprinde până în prezent 190 de episoade video-documentare.

Un articol de Petre Ivan|15 noiembrie 2017

Platforma Modernism.ro este un proiect inovativ pentru spaţiul editorial autohton, promovând online creativii din 2009 și crescând organic până în prezent spre 80.000 unici lunari și prezență pe social media cum ar fi Youtube, Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr și Linkedin.

Seria „modernism art documentaries” lansată în 2012 s-a derulat prin proiectele „3 minute de celebritate” (box cu 3 DVD-uri – 81 de filme de 3 minute cu peste 120 de creativi români contemporani), „Tineri și neînfricați”, „100 de artiști contemporani” și „Tinerețe fără bătrânețe”.

Proiectul Tinerețe fără bătrânețe” contribuie la arhiva digitală Modernism.ro care prezintă artiști și proiecte de cultură vizuală contemporană, o arhivă vizuală și auditivă care poate fi accesată atât în timp real, în timp ce se „construiește”, cât și într-un mod facil, datorită designului platformei, „responsive” pentru toate tipurile de device-uri. Diversitatea și versatilitatea metodelor de prezentare audio-foto și video online și abordarea critică minimală aduc o promovare pe orizontală a fenomenului creativ contemporan românesc.

Ne place acest format media compact de video, audio sau foto online prin care prezentăm un creativ, fie el artist ori producător cultural – se poate „consuma” rapid pe orice device, computer, tabletă, telefon, ipod și este foarte direct și onest. Acest format se bucură de feedback într-o continuă creștere, atât ca impact al vizualizărilor cât și ca noi subscriberi și interactivitate prin comentarii.” (Oana Ioniță Nasui, project manager „modernism art documentaries”).

Toate „portretele” se pot găsi aici.

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional. Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

* * *

Modernism.ro, ca platformă de promovare a culturii vizuale contemporane, scanează și promovează zilnic scena artistică românească, având capitole pe conținut (Q&A, Gallery Talk etc), pe tip de creativitate (Secret Museums, Expo of the Week, Artist of the Month, Arhitectură, Educație etc.) și pe nișe creative (art therapy, home made art etc.). Ca dezvoltare din 2009, platforma poate menționa încărcări de peste 190 de episoade video de tip interviu sau recenzie, indexări cu peste 1000 de artiști contemporani, 200 de spații de artă românești și 250 de spații de artă est-europene și o medie de 350 de articole postate lunar, pe site, newsletter și rețele sociale.

www.modernism.ro

http://www.facebook.com/modernism.ro

http://www.twitter.com/modernismro

http://www.youtube.com/user/modernismpunctro

http://www.linkedin.com/company/modernism.ro

http://pinterest.com/source/modernism.ro

http://modernismro.tumblr.com/

http://instagram.com/modernismro/

Foto: Tinerețe fără bătrânețe – facebook

26
/08
/22

Asociația pentru cultură și arte Arbor vă invită la expoziția „Rememorarea copilăriei, mărturiile deportaților basarabeni”, care reînvie emoția unor destine tragice, mărturiile deportaților și ale victimelor regimului totalitar din stânga Prutului, în perioada sovietică. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a Moldovei, Centrul de Excelență Institutul Pro Memoria al Universității de Stat din Moldova și Ambasada Republicii Moldova în România.

25
/08
/22

În perioada 26 - 31 august 2022, în continuarea proiectului (burn)OUT, artistele Irina Marinescu, Andreea Novac, Eza (Alina Ușurelu), psihoterapeuta Mihaela Vechiu, sociologa Fidelie Kalambayi și artista portugheză Gabriela Conçalves invită publicul la prezentarea cercetării artistice pe tema recuperării pe care au inițiat-o în cadrul proiectului Recovery (Recuperare) și la o serie de trei ateliere de creaţie rezultate în urma acestei cercetări.

24
/08
/22

Cea de-a treia ediție Romanian Jewelry Week, organizată de Assamblage, va avea loc în perioada 5 - 9 octombrie 2022 la Biblioteca Națională a României și în alte cinci locații conexe din București. Evenimentul propune timp de cinci zile un format efervescent de târguri, expoziții, conferințe, tururi ghidate și multe alte evenimente surpriză dedicate iubitorilor de bijuterie.

24
/08
/22

Asociația CRIES-Centrul de Resurse pentru Inițiative Etice și Solidare invită bucătari din România să se alăture ediției din 2022 a proiectului „Gustul ca patrimoniu”, parte a programului LA PAS Timișoara, desfășurat sub egida Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023. Provocarea constă în reinterpretarea în cheie locală a borșului ucrainean, recent intrat pe lista patrimoniului cultural imaterial UNESCO aflat în pericol.

23
/08
/22

Cel mai nou proiect inițiat de compania de teatru independent Vanner Collective, „Cele care nu se văd” prezintă 10 personaje feminine din literatura română, întâmplător create de bărbați, care, reimaginate prin perspectiva a 10 fotografe, sparg stereotipurile în care au fost integrate inițial. Instalația fotografică mai poate fi văzută până pe 2 septembrie, de marți până duminică, între orele 10:00 – 18:00 la Sala Acvariu a Muzeului Național al Țăranului Român.

23
/08
/22

Sala Omnia așa cum nu a fost văzută niciodată! Concepută de colectivul artistic austriac mutual loop special pentru acest spațiu cu un trecut deloc liniștit, instalația imersivă și interactivă „Omission Possible” deschide în mod cu totul excepțional această clădire aproape uitată, într-un demers care chestionează percepția omului contemporan asupra efectelor trecerii timpului peste construcții și simboluri istorice.